پرسپولیس نیوز : با شکست سه بر یک پرسپولیس مقابل تراکتورسازی تبریز، رکورد شکست ناپذیری سرخپوشان در ورزشگاه آزادی شکست.

در حالیکه پرسپولیسی ها در تهران ۲ بار دیگر هم مقابل تراکتورسازان شکست خورده اند اما نکته مهم این است که آخرین بار که پرسپولیس به عنوان میزبان در ورزشگاه آزادی باخته بود مقابل همین تراکتورسازی بوده است.

آخرین بار که پرسپولیس به یک تیم در ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان باخته بود مقابل همین تراکتورسازی بود که ۱۳ آذر نود و یک بوده است که حدود یک سال و نه ماه و دو روز گذشته است.

اما پرسپولیس پس از آن  به عنوان میهمان هم در ورزشگاه آزادی شکست خورده که حدود ۵۴۰ روز قبل این اتفاق افتاده بود.  آخرین بار ۲۰ اسفند ۹۱ پرسپولیس به راه آهنی که اتفاقا علی دایی سرمربی اش بود یک بر صفر باخت و از آن به بعد و حدود ۵۴۰ روز در ورزشگاه آزادی و در بازیهایی که به صورت رسمی میزبان بود شکست نخورده بود.

در هر حال در مسابقات لیگ برتر ۱۱ بازی بین ۲ تیم پرسپولیس و تراکتورسازی انجام شده و در این ۱۱ بازی پرسپولیسی ها ۷ بار شکست خورده اند.

پرسپولیس در تهران توانسته است ۲ شکست یک بر صفر را به تبریزی ها تحمیل کند ویک  بار هم بازی به تساوی کشیده شده است.این شکست سنگین ترین شکست پرسپولیس مقابل یک حریف تبریزی در ورزشگاه آزادی بوده است.

آمار کلی بازیهای پرسپولیس و تراکتور در لیگ برتر به این شرح است اما تعداد کل بازی رسمی این دو تیم ۳۵ بازی بوده که در لیگ های مختلف مثل تخت جمشید، آزادگان و لیگ برتر و حتی جام حذفی بوده است که ۱۳ بازی در لیگ برتر و ۲۵ بازی در مسابقات دیگر بوده است. البته سال ۸۸ که تراکتورسازی به لیگ برتر آمد (از سال ۸۱ تا ۸۸ از سطح اول فوتبال ایران به دور بود).

اما آمار کلی ۳۵ بازی به این شرح است که ۱۵ برد را پرسپولیس کسب کرده، ۸ برد از آن تراکتورسازی است و ۱۲ بازی هم به تساوی کشیده شده است. در لیگ برتر ۷ بار تراکتور برده، ۵ بار پرسپولیس تراکتورسازان را شکست داده و یک بار هم بازی به تساوی کشیده شده است. تا سال ۸۸( سال بازگشت تراکتورسازی به لیگ برتر) آمار به این شرح بود که در ۲۴ بازی انجام شده، ۱۲ بار پرسپولیس برنده بازی بود و تراکتورسازی تنها یک بار پیروز شده بود و ۱۱ بار بازی به تساوی کشیده شده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)