مرجع خبری پرسپولیس : در حالی که کمتر از 25 روز به پایان فصل نقل و انتقالات لیگ نهم باقی مانده برخی تیم‌ها هنوز نتوانسته اند لیست بازیکنان خود را تکمیل کنند.

وضعیت برخی تیم‌ها زمانی شکل حادتری به خود می گیرد که آنها حتی وضعیت کادر فنی خود را نیز مشخص نکرده‌اند چه رسد به جذب بازیکنان جدید. حالا قصد داریم یک به یک 18 تیم لیگ برتری را مورد بررسی قرار دهیم تا شرایط آنها برای حضور در لیگ نهم مشخص شود. پرسپولیس و صبا را می‌توان بی‌خبرترین تیم‌های لیگ برتری دانست و از سویی دیگر سپاهان، استقلال و سایپا باشگاه‌هایی هستند که با توجه به خریدهای فوق‌العاده و شروع تمرینات می‌توانند لقب مدعیان اصلی لیگ نهم را به خود اختصاص دهند.

حال در ادامه مطلب به عملکرد تیم ها در این زمینه می پردازیم

1- استقلال: اولا استقلالی‌ها اکثر ستاره‌های فصل گذشته خود که توانستند این تیم را به مقام قهرمانی برسانند حفظ کرده‌اند ثانیا آنها موفق شده‌اند تا بهترین‌های لیگ را به تیم خود بیاورند. مرفاوی تمرینات استقلالی‌ها راهم آغاز کرده تا آنها را برای تکرار قهرمانی فصل گذشته کمبودی نداشته باشند.

2- ذوب‌آهن: آنها هم مثل استقلال ستاره‌های گذشته خود را جز یکی دو نفر حفظ کرده‌اند. ذوبی‌ها اما در خریدهای جدید تا کنون توفیقی نداشته اند و تنها توانسته‌اند محمد قاضی و یک مدافع لهستانی جذب تیم خود کنند. ذوبی‌ها می دانند اگر دیر بجنبند موفقیت فصل گذشته هرگز تکرار نخواهد شد.

3- مس کرمان: کرمانی ها وضعیت سر در گمی در بازار نقل و انتقالات دارند. اکثر مهره‌های فصل قبل مس مثل مرتضی ابراهیمی، امیرحسین صادقی، مهدی رحمتی و… از این تیم جدا شده اند اما در مقابل آنها فقط عباس محمدی را جذب کرده‌اند. همین می‌تواند خطر بزرگی برای مظلومی و کرمانی‌ها برای آغاز لیگ نهم باشد.

4- سپاهان: بهترین تیم لیگ نهم از جهت جذب بازیکن و شروع تمرینات منظم به طور حتم سپاهان اصفهان است. اصفهانی ها با امیر قلعه نویی خیلی زود بهترین مهره‌های لیگ را جذب کردند تا از همان دو سه هفته پیش تمرینات خود را آغاز کنند. سپاهان با قلعه نویی امیدوار است لیگ نهم را با کسب قهرمانی به پایان برساند. موضوعی که به هیچ وجه دور از دسترس نیست.

5- پرسپولیس: انتظارها از پرسپولیس بالاست اما با شرایط فعلی قطعا قرمزهای پایتخت راهی جز رفتن به قهقرا پیدا نخواهند کرد. پرسپولیسی‌ها با مدیریت انصاری‌‌فرد هنوز نتوانسته‌اند سرمربی جدید خود را انتخاب کنند. این در حالی است که برخلاف دیگر تیم‌ها آنها فقط یکی دو بازیکن درجه دومی جذب کرده اند که با این تفاسیر باید منتظر نتایج ضعیف پرسپولیسی‌ها در لیگ نهم بود.

6- صبا: سرنوشت قمی‌ها هم چیزی شبیه به پرسپولیس است. آنها تا امروز نه خریدی انجام داده‌اند و نه به طور صد در صد وضعیت کادر فنی خود را مشخص کرده‌اند. با توجه به تغییر مدیریت باید دید آیا صبا می‌تواند با ضیایی مقام ششم فصل قبل خود را تکرار کند.

7- فولاد: فولادی‌ها پس از به خدمت‌گیری لوکا با وسواسی خاص سعی در جذب بازیکنان جدید خود دارند. آنها از چند روز پیش تمرینات خود را هم آغاز کرده‌اند تا شاید بتوانند نتایجی به مراتب بهتر از فصل گذشته بگیرند.

8- پیکان: یکی از تیم‌هایی که خیلی دیر وضعیت کارد فنی خود را مشخص کرد پیکان است. قزوینی‌ها فقط چند روزی است که حمید درخشان را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرده‌اند. البته آنها پیش از این انتخاب چند بازیکن جدید جذب باشگاه کرده‌اند اما انتظار می‌رود در صورت حصول تمامی جوانب مقامی بهتر از هشتمی سال گذشته برای پیکانی‌ها تکرار نخواهد شد.

9- مقاومت: هنوز سرمربی جدید خود را انتخاب نکرده اند. مدیران مقاومت پس از سال‌ها که غلام پیروانی را در اختیار ندارند برای جانشینی وی در مخمصه‌ای عجیب گرفتار شده اند. انتخاب مربی برای آنها سخت‌ترین کار روی زمین شده. به نظر می‌رسد با این اوصاف و اینکه بیشتر مهره‌های فصل گذشته مقاومت از این تیم جدا شده‌اند شیرازی‌ها سال سختی را در لیگ نهم در پیش داشته باشند.

10- سایپا: سایپایی ها برخلاف خیلی از تیم‌های دیگر خیلی زود تیم خود را تشکیل دادند و دو سه هفته است که تمرینات پیش فصل خود را آغاز کرده‌اند. مایلی‌کهن با برنامه‌ریزی خوبی که انجام داده می‌خواهد سایپا را به روزهای اوج گذشته خود بازگرداند. آیا او می‌تواند؟

11- راه‌آهن: شیوه همیشگی انصاری‌فرد امسال هم در راه‌آهن تکرار شد. مدیرعامل فوتبالی راه‌آهن قبل از انتخاب سرمربی تمام بازیکنان مورد نظر خود را جذب تیم کرد. حالا هم کادر فنی جدید را انتخاب کرده تا شاید راه‌آهنی‌ها بتوانند نتیجه‌ای به مانند جام حذفی در لیگ نهم کسب کنند.

12- پاس: همدانی‌ها در جذب بازیکن تقریبا موفق بود‌ه‌اند اما هنوز موفق نشده‌اند کادر فنی و سرمربی خود را مشخص کنند. تمرینات تیم زیر نظر منصوریان آغاز شده اما هیچ مشخص نیست آیا این مربی جوان سرمربی پاس خواهد بود یا یک مربی پر تجربه؟

13- ملوان: انزلی‌چی‌ها هم مثل اکثر تیم‌های لیگ برتر فقط وضعیت سرمربی خود را مشخص کرده‌اند، نه از بازیکن جدید خبری هست و نه از مذاکره برای جذب آنها. معلوم نیست انزلی‌چی‌ها و مدیران به چه موضوعی فکر می‌کنند. شاید دلایل اصلی این مسائل اختلافات احمدزاده و پورنعمت باشد. شاید هم…

14- استقلال اهواز: اهوازی‌ها امسال نام خداداد را طعمه‌ای برای بازیکنان گذشته‌اند تا بتوانند مهره‌های مورد نظر خود را جذب کنند. تمرینات استقلالی‌ها‌ هم برای حضوری موفق در لیگ نهم آغاز شده و باید دید آیا آنها می توانند روندی رو به رشد را پیش بگیرند.

15- ابومسلم: پس از کش و قوس های فراوان سرانجام نام ناصر پورمهدی به عنوان سرمربی ابومسلم انتخاب شد. پس از این موضوع باشگاه شروع به جذب بازیکنان جدید کرد تا جایی که ظرف روزهای گذشته چند مهره جدید قرارداد داخلی خود را با مشهدی‌ها امضا کرده‌اند. ابومسلم وضعیتی متوسط به نسبت دیگر تیم‌ها دارد اما تا شروع فصل یک ماه باقی مانده و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

16- استیل‌آذین: پس از یک هفته مذاکره با دست‌نشان هدایتی در چرخشی 180 درجه‌ای حمید استیلی را به عنوان سرمربی جدید تیم خود انتخاب کرد. استیلی هم خیلی زود مذاکره با بازیکنان مورد نظر را آغاز کرده تا شاید بتواند با جذب آنها تمرینات آماده‌سازی تیمش را آغاز کند.

17- تراکتورسازی: تبریزی‌ها را هم باید جزو تیم‌های متوسط رو به بالا در فصل نقل و انتقالات دانست. آنها طرف چند روز گذشته 5 بازیکن خوب لیگ برتری جذب تیم خود کرده‌اند و صحبت با گزینه‌های لیگ یکی را هم در دستور کار خود قرار داده‌اند تا شاید بتوانند پس از سال ها حضوری پر قدرت در لیگ برتر داشته باشند. وضعیت کمالوند هم مشخص نیست اما به احتمال بسیار این مربی جوان فصل آینده هم در خدمت تراکتوری‌ها خواهد بود.

18- شاهین پارس: از وقتی که بوشهری‌ها لیگ برتری شده‌اند به جای اینکه مذاکره با بازیکنان مورد نظر را آغاز کنند دست به جنگ مدیریتی زده‌اند. رضوی به عنوان تنها حامی مالی بوشهری‌ها دست از حمایت بر داشته تا سرنوشتی عجیب انتظار شاهینی‌ها را بکشد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)