خبرگزاری پرسپولیس : مدیر ورزشی باشگاه موناکو فرانسه می گوید 2 سال است به دنبال جذب کریم انصاری فرد بوده.

برگزاري بازي‌هاي نوجوانان آسيا در تهران مقدمه‌اي بود براي حضور مدير استعداديابي موناكو در ايران. مصطفي هدنا كه اين روزها از اين ورزشگاه به آن ورزشگاه مي‌رود تا تمام بازي‌ها را زير نظر بگيرد درباره دليل اصلي حضورش در ايران مي‌گويد: «براي تماشاي بازي‌هاي زير 16 سال آسيا به ايران آمدم. هميشه اعتقاد دارم بازيكنان آينده‌دار و بزرگ اروپا از آسيا مي‌آيند. اينجا آمده‌ام تا ببينم كدام بازيكنان خوب هستند و كداميك مي‌توانند در فوتبال اروپا كارساز باشند.»

موفقيت ابراهيم‌ توره در تركيب موناكو از ديگر دلايلي است كه پاي مدير استعداديابي موناكو را به تهران باز كرده. مصطفي هدنا مي‌گويد: «ابراهيم توره در يك سال اخير استثنايي بازي كرده. در موناكو كسي به اين نگاه نمي‌كند كه او از ليگ امارات آمده. همه در فرانسه سابقه قبلي او را نگاه مي‌كنند كه چهار سال در ليگ ايران بازي كرده. ما معتقديم حتما ليگ ايران كيفيت خوبي داشته كه بازيكني مثل توره از آنجا درخشش را آغاز كرده. به همين دليل آمدم ايران تا ببينم استعدادي يافت مي‌كنم يا نه.»

مصطفي هدنا در طول همين سه، چهار روز چند نوجوان را كه البته يكي‌شان ايراني است پسنديده. او در اين‌باره مي‌گويد: «در اين بازي‌ها چند پديده خوب پيدا كردم كه يكي از آنها در عضويت تيم نوجوانان ايران است. الان نامي از كسي نمي‌برم تا تمركز تيم ايران به هم نريزد. ضمن اينكه قرار است بازي‌هاي زير 19 سال آسيا در امارات را هم پيگيري كنم تا ببينم استعدادي كشف مي‌شود يا نه. بازيكنان آينده‌دار را به موناكو مي‌بريم تا در صورت توافق نهايي با آنها قرارداد ببنديم.»

مدير استعداديابي موناكو از كشف بازيكنان جوان مثال هم مي‌زند. او مي‌گويد: «در مسابقات جوانان آفريقا كه در آفريقاي جنوبي برگزار شد يك بازيكن 18 ساله كشف كرديم كه الان و پس از يكي دو سال چند تيم مطرح اروپايي دنبال جذب او با رقمي حدود پنج شش ميليون يورو هستند. در آسيا استعدادهاي بزرگي هستند كه بايد كشف شوند و به فوتبال اروپا برسند.»

مصطفي هدنا از كريم انصاري‌فرد به عنوان يكي از استعدادهاي بزرگ آسيا ياد مي‌كند و بحث‌هاي جالبي درباره مهاجم 22 ساله تيم ملي ايران انجام مي‌دهد. هدنا مي‌گويد: «يكي از دلايلي كه يكشنبه بازي سپاهان – پرسپوليس را ديدم كريم انصاري‌فرد بود. براي نخستين بار حدود دو سال پيش بازي انصاري‌فرد در تيم ملي ايران را ديدم. فكر مي‌كنم بازي ايران – كره شمالي بود كه او آن گل زيبا را زد. از آن به بعد دو سال است كه انصاري‌فرد را زير نظر داريم و دنبال جذبش هستيم. دوست داشتم دوباره بازي او را از نزديك ببينم ولي حيف شد كه روبروي سپاهان بازي نكرد. انصاري‌فرد جوان است و استعدادي قوي دارد. او از جمله بازيكناني است كه اگر در اروپا بازي كند و تطبيق پذيري‌اش بالا باشد يك سال بعد مي‌تواند به يك بازيكن كمي بزرگ در سطح قاره تبديل شود. انصاري‌فرد جزو 12 بازيكن جواني است كه 2 سال است دنبالشان مي‌كنيم تا آنها را به عضويت موناكو درآوريم.»

مدير استعداديابي موناكو درباره كشف ابراهيم توره صحبت‌هاي جالبي انجام مي‌دهد. هدنا مي‌گويد: «بازي ابراهيم توره را اتفاقي ديديم. رفته بودم امارات تا بازي احمد خليل را ببينم. بازيكني كه اماراتي‌ها خيلي تعريفش را مي‌كردند. فرداي آن روز بازي عجمان- النصر بود كه به ورزشگاه رفتم. ديدم بازيكن خيلي خوبي است به همين خاطر از خريد احمد خليل پشيمان شديم و توره را جذب كرديم. حالا هم كه مي‌بينيد او آقاي گل ليگ دوم فرانسه است و گل‌هاي بسياري براي موناكو به ثمر رسانده.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)