خبرگزاری پرسپولیس :  در حالیکه فقط دو روز به دربی باقی مانده، گمانه‌زنی های مختلفی در خصوص ترکیب و سیستم احتمالی دو تیم پرسپولیس و استقلال مطرح شده است.

این در حالی است که رسانه ها بر خلاف بازی های قبلی پیش بینی خاصی در مورد ترکیب دو تیم نداشته اند و این موضوع پنهان تر از دربی های قبلی است. سابقه دربی های قبلی هم نشان داده که در خیلی از بازی ها، دو تیم با تغییراتی غیر قابل پیش بینی وارد زمین شده اند و حالا این احتمال هم وجود دارد که پرسپولیس و استقلال نسبت به بازی های گذشته تغییراتی داشته باشند.

یحیی گل محمدی در بازی های اخیر پرسپولیس نشان داده که علاقه خاصی به استفاده از سیستم 2-4-4 دارد و البته در بعضی از بازی ها نیز برای تهاجمی تر کردن پرسپولیس از سیستم 3-3-4 استفاده می کند. البته او می داند که دربی یک بازی متفاوت است و چیدن یک ترکیب نسبتا تهاجمی شاید ریسک بزرگی باشد.

 

یکی از گزینه های پرسپولیس استفاده از سیستم 2-4-4 است که در این سیستم نیلسون درون دروازه می ایستد و بنگر (نورمحمدی)، حسینی،پولادی و ماهینی نفرات خط دفاعی خواهند بود. در خط هافبک که لوزی شکل خواهد بود حقیقی، رضایی، پروویچ و نوری به میدان خواهند رفت و انصاری فرد و نوروزی هم مهاجم خواهند بود، هر چند که محمد قاضی هم کمی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت شانس دارد. در این میان مهدی مهدوی کیا می تواند معادلات گل محمدی را تا حدودی تغییر دهد و اگر او در سیستم 2-4-4 در ترکیب ثابت قرار بگیرد، نقش هافبک راست را خواهد داشت و رضایی به خط حمله می رود تا در کنار انصاری فرد قرار بگیرد.روند تمرینات پرسپولیس اما یک گزینه دیگر را هم به میان می آورد، اینکه خانزاده در پست دفاع راست بازی کند و ماهینی یک خط جلوتر برود و مهدوی کیا هم نیمکت نشین شود.

این احتمالاتی بود که در مورد استفاده پرسپولیس از سیستم 2-4-4 وجود دارد ولی گل محمدی به خوبی می داند رمز موفقیت در دربی موفقیت در میانه میدان است.او به خوبی می داند که قلعه نویی توجه ویژه ای به خط میانی خواهد داشت به همین دلیل احتمال اینکه گل محمدی از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند زیاد است.در این سیستم بنگر(نورمحمدی)،حسینی،پولادی و ماهینی در خط دفاعی بازی خواهند کرد و نقی زاده و حقیقی دو هافبک دفاعی خواهند بود.رضایی،نوری و پروویچ سه هافبک تهاجمی پرسپولیس و انصاری فرد مهاجم نوک خواهد بود.البته احتمال استفاده از مهدوی کیا به جای نقی زاده در پست هافبک دفاعی وجود دارد.

ترکیب احتمالی استقلال
امیر قلعه نویی هم در بسیاری از بازی های این فصل از سیستم 2-4-4 استفاده کرد ولی او مربی است که همیشه در دربی ها علاقه زیادی به چیدمان پُر تعداد در خط هافبک دارد. احتمال اینکه استقلال از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند زیاد است که در این سیستم رحمتی درون دروازه می ایستد و منتظری،صادقی،حمودی و اشجاری نفرات خط دفاعی خواهند بود.نکونام و ساموئل دو هافبک دفاعی خواهند بود که نکونام عقب تر بازی خواهد کرد و حیدری و برهانی هم به عنوان دو بال راست و چپ بازی می کنند. جباری هم هافبک تهاجمی خواهد بود و فرزاد حاتمی هم در نوک خط حمله قرار می گیرد.استفاده از این سیستم بسیار محتمل است ولی شاید استقلال از سیستم 2-4-4 استفاده کند. در این سیستم منتظری، صادقی، حمودی و اشجاری در خط دفاعی قرار خواهند گرفت و نکونام، ساموئل، حیدری و جباری خط هافبک لوزی استقلال را شکل خواهند داد و برهانی و حاتمی هم در خط حمله قرار خواهند گرفت. می گویند قلع نویی استفاده از فضای پشت سر مدافعان کناری پرسپولیس را هدف اول خود قرار داده و دل به نفوذهای برهانی و حیدری خواهد بست. ضمن اینکه سانتر از کناره ها و استفاده از قدرت سرزنی حاتمی یک دیگر از راهکارهای استقلال برای رسیدن به گل است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)