مرجع خبری پرسپولیس : فوتبالدوستان ایرانی هنوز ماجرای فرار افشین قطبی از نیمکت پرسپولیس را به یاد دارند. همان روزهایی که قطبی از دوش حمام تا تمامی منتقدان را به هم دوخت تا فرارش رو توجیه کند!

 

به گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس، همزمان با انتشار گزارش هایی از مذاکره مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با مصطفی دنیزلی و فاتح تریم دو مربی ترک تبار برای جانشینی افشین قطبی سرمربی کنونی تیم ملی، اخبار ضد و نقیضی در خصوص سرنوشت سرمربی سابق پرسپولیس در این تیم به گوش می رسد.

هر چند مهدی حاجی باقر مدیربرنامه های افشین قطبی معتقد است سرمربی تیم ملی هم اکنون در ایران است و به سفر داخلی رفته اما مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در واکنش به شایعاتی که در خصوص فرار قطبی از ایران منتشر شد می گوید: «تا جایی که من می دانم افشین به هلند سفر کرده و قرار است بزودی به ایران بازگردد.». دوستان نزدیک قطبی اما خبر فرار او را به شدت تکذیب می کنند و آن را جوسازی رسانه ها می دانند.

در این حین روزنامه آکشام چاپ ترکیه نوشت: «فاتح تریم خبر پیشنهاد مسئولان فدراسیون فوتبال ایران را تایید می کند و البته هنوز برای نشستن روی نیمکت این تیم تردید های بسیاری دارد.»

این در حالیست که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روز شنبه در گفت و گو با فارس اعلام کرد فاتح تریم را نمی شناسد (!) و اگر هم قرار بر حضور سرمربی خارجی در تیم ملی بزرگسالان باشد، این امر برای جام جهانی 2014 محقق خواهد شد.

مهدی محمد نبی هم از مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با مربی ترک اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید: «تا جایی که من می دانم مذاکرات رسمی بین طرفین انجام نشده و از مذاکرات غیر رسمی نیز بی خبرم».

در این حال پژمان نورزاد، مدیر برنامه های ایرانی – آمریکایی افشین قطبی با انتشار مطلبی در سایت وابسته به خود “فوتبال مدیا” مدعی شد عده ای در فدراسیون فوتبال (اشاره به مهدی تاج نایب رئیس) با استفاده از روابط و دوستانی که در مطبوعات و سایت های نزدیک به دولت چون رجانیوز و روزنامه هایی چون ایران ورزشی دارند در پی تخریب افشین قطبی هستند تا گزینه مدنظر خود را بر مسند هدایت تیم ملی بنشانند.

این در حالیست که منابع خبری مرجع خبری پرسپولیس از احتمال حضور امیر قلعه نوعی سرمربی کنونی تیم سپاهان در تیم ملی خبر می دهند و مذاکره فدراسیون با فاتح تریم را یک شانتاژ خبری می دانند. در این حال تلفن همراه افشین قطبی نیز همچنان خاموش است تا ابهامات در خصوص آینده شغلی وی در ایران ابعاد پیچیده تری پیدا کند.

سرمربی سابق پرسپولیس که در بدو ورود به ایران با اقبال عمومی و رای اعتمادی حداکثری در برنامه 90 مواجه بود پس از ناکامی در رساندن تیم ملی فوتبال ایران به مرحله نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و نتایج نه چندان مطلوب در دیدارهای تدارکاتی و مقدماتی جام ملت های آسیا، به گواه آخرین نظرسنجی برنامه تلویزیونی 90 دستکم 40 درصد از هوادارانش را از دست داده و تحت فشار شدید انتقادات رسانه ها و مطبوعات قرارداد.

افشین قطبی که پس از مرتبط دانستن عدم صعود تیم ملی به وقایع سیاسی خرداد ماه در ایران و شرکت در مراسم یک جریان خاص تلاش گسترده ای برای حفظ وجهه ملی خود داشته با اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی برای آخرین بازی این تیم در چهارچوب رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا مقابل تایلند موجی از ناامیدی را میان کارشناسان و بخشی از فوتبالدوستان ایرانی به وجود آورده است.

عدم تحقق وعده های این مربی از جمله جوانگرایی، ارائه فوتبال بین المللی و … محبوبیت وی را کاهش داده. این در حالیست که قطبی پیش از این نیز در مواجهه با سیل انتقادات در دوران سکانداری پرسپولیس در خصوص ماجرای دی کارمو که به گفته وی قراربود بهترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران باشد، مارکو دستیار برزیلی و نتایج نه چندان در خور توجه به ناگاه پا به فرار گذاشت و شبانه ایران را به مقصد امارات ترک کرد.

وی مدتی بعد در یک مصاحبه تلویزیونی زمین و زمان را به هم دوخت تا فرار از ایران را توجیه کند و شاید هرگز تصور نمی کرد روزی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شود. باید منتظر شد و دید که آیا پروژه فرار شماره 2 مربی بین المللی (!) فوتبال ایران اجرا خواهد شد یا خیر…

پویا نوایی

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)