مرجع خبری پرسپولیس : ديروز فرصتى دست داد تا با دكتر محمدرضا زادمهر سرپرست اسبق تيم هاى ملى فوتبال، سايپا و راه آهن و عضو كميته فنى باشگاه پرسپوليس گفت و گويى را انجام دهيم كه ماحصل آن را در ذيل مى خوانيد:

• وضعيت فوتبال كشور را در حال حاضر چگونه ارزيابى مى كنيد؟
– فوتبال را مى توان از ۳جهت ارزيابى كرد: اقتصادى، سخت افزارى و فنى. از بعد اقتصادى براى بازيكنان، مربيان و مسئولان خوب بوده است. ما از اين جهت پيشرفت خوبى داشتيم و به نوعى حرفه اى شديم. براى اعضاى فوتبال شرايطى پيش آمده كه مى توانند خوب زندگى كنند و در رفاه هستند. از نظر سخت افزارى هم پيشرفت داشته ايم اما نسبت به شأن و مقام جامعه ما، اين پيشرفته كند بوده است. ازنظر فنى هم بايد بگويم كه پس از رفتن آقاى دادكان در بحث فنى نزول چشمگيرى داشته ايم. نه بازيكن پديده رو شده و نه موفقيتى نصيبمان شده است.

• به نظرشما دليل اين نزول چيست؟
– مشكلاتى در ميان مديران و مربيان وجود داردكه مانع از پيشرفت فوتبال مى شود. البته مهمترين شاخصه اين نزول ضعف مديريتى است.

• منظورتان از مشكلات مديريتى چيست؟
– متأسفانه درحال حاضر ما مديران ورزشى كه در رأس امور باشند كم داريم. مدير صنعتى با ابزار سر و كار دارد و مدير ورزشى با روح و جسم، اين ها با هم تفاوت دارد. فوتبال كه كارخانه نيست و مدير صنعتى قطعا نمى تواند موفقيتى در آن داشته باشد.

• با اين تفاسير موفق ترين مدير ورزشى از ديدگاه شما چه كسى است؟
– به نظر من هاشمى طبا نمونه بارز يك مدير موفق است. او بنابر شايستگى افراد آنها را انتخاب مى كرد و خدمت زيادى به ورزش مملكت كرد. او با وجود نبودن در ورزش اما هنوز هم ارتباطش را با آن قطع نكرده و جا دارد از زحمات اين عزيز هم تشكر كنم.

• مايليد كمى هم در مورد پرسپوليس صحبت كنيم؟
– بفرمائيد.

• خيلى ها معتقدند درابتداى فصل مسئولين وقت پرسپوليس در يارگيرى خوب كار نكردند و عملكرد آنها كه شما هم جزو كميته فنى بوديد را زيرسئوال مى برند!
– در آن زمان يكى از مشكلات اين بود كه سرمربى جديد پرسپوليس حتما خارجى باشد به همين خاطر خيلى از مربيان خارجى به ايران نمى آمدند تا اينكه بحث حضور كرانچار در ايران مطرح شد. جالب بود با توجه به زمان اندكى كه داشتيم سريعا قرارداد كرانچار به ثبت رسيد. با اين حال مسأله اين بود كه پيشكسوتان پرسپوليسى زيادى مثل عبدى، خاكپور، پيروانى، درخشان و… كسانى بودند كه مى توانستند كاركنند اما شرايطش مهيا نشد. ما بايد به جوانان اعتماد كنيم وگرنه مشكل به وجود مى آيد.

• در مورد جذب بازيكن چطور؟
– پرسپوليس نفرات خوبى دارد. اين تيم در هر پست ۲ ، ۳ بازيكن خوب را دراختيار گرفته است اما از آنها درست استفاده نمى شود. اين تيم مشكل دارد و بايد فهميد كه چرا از بازيكنان درست بهره نمى گيرد.

• چرا شما به عنوان عضو كميته فنى اين مسائل را به كرانچار تذكر نمى داديد؟
– چون دوست نداشتم در كار وى دخالت كنم. ما در كميته فنى درگير مسائل ديگرى بوديم. مى خواستيم سطح تمرينات كرانچار را به آخرين استانداردهاى روز دنيا برسانيم. در مورد آيتم هاى تمرينى بحث مى كرديم و برخى مسائل ديگر.

• آينده اين تيم را چگونه ارزيابى مى كنيد؟
– پرسپوليس پتانسيل بالايى دارد. فقط اميدوارم از اين پتانسيل استفاده كند. هنوزهم فرصت براى رسيدن به صدر جدول باقى مانده است. ۴۵ امتياز ديگر مانده و امكان رسيدن به صدر وجود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)