سعیدلو: اعتراض کنید، ناسزا نگویید

مرجع خبری پرسپولیس : دقایقی با رئیس سازمان تربیت بدنی همکلام شدیم و به خصوص از فوتبال و باشگاه پرسپولیس بیشتر گفتیم و شنیدیم.

 

• قبل از هر چيز در مورد شرايط كنونى ورزش بگوئيد. آيا شرايط راضى كننده هست؟
– هرگاه بتوانيم به شكل كامل آرامش را در ورزش حكم فرما كنيم مى توانيم از راضى كننده بودن شرايط حرف بزنيم. مى بينيد كه الان بازى تيم استقلال در حال آغاز شدن است و اين بازى مى تواند حساسيت كار در ورزش را به دلايلى كه مى دانيد افزايش دهد. پس بايد روى همه وقايع ورزش حساس باشيم تا بتوانيم آرامش را در آن حاكم كنيم.

 

• اما شرايط بد يك تيم طبيعى است كه آرامش را از هواداران آن تيم بگيرد و باعث اعتراض آنها شود.
– من هم قبول دارم. هوادار يك تيم به ورزشگاه مى آيد تا از ديدن يك فوتبال زيبا لذت ببرد و دچار شور و هيجان و نشاط شود. وقتى يك تيم نمى تواند اين كوچكترين خواسته مردم را برآورده كند بايد پاسخگوى اعتراضات باشد اما حرف من اينست چرا بايد هميشه اعتراض را با فحاشى كردن و ناسزا گفتن همراه كنيم. هوادار حق اعتراض دارد و مسئولان باشگاه هم بايد پاسخ مناسبى به اعتراضات بدهند اما به نظر ما هيچكس حق ندارد به فرد ديگر ناسزا بگويد. عصبانيت ها بايد كنترل شده باشد. اعتراضات بايد تأثيرگذار باشد نه تحريك كننده.

• البته اين اتفاق شامل حال هواداران استقلال نيست. هواداران پرسپوليس كه ركورد زمان اعتراض را به خود اختصاص دادند و از دقيقه ۱۰ بازى به مديرعامل معترض شدند! آيا سازمان براى حل آن برنامه اى دارد؟
– متأسفانه اين اتفاقات در فوتبال ما افتاده و نمى توان منكر وجود آن شد. بايد به شكلى درست اين كارها از سطح ورزش جمع شود. اول هم بايد باشگاهها نسبت به رفع اشكالات كارشان اقدام كنند تا باعث تحريك هواداران نشوند. مطمئن باشيد ما هم برنامه هايى داريم تا فضاى ورزشگاهها را لطيف تر كنيم و فضايى ايجاد كنيم كه همه از حضور در آن لذت ببرند.
انشاء الله به زودى در اين مورداطلاع رسانى خواهد شد و متوجه مى شويم كه چه برنامه هايى در دستور كار قرار گرفته است.

• اجازه بدهيد كمى هم در مورد پرسپوليس حرف بزنيم. چرا اينقدر در معرفى اعضاء هيأت مديره اين باشگاه تأخير به وجود آمده است؟
– از كدام تأخير مى گوييد؟ هيچ تأخيرى در اين كار به وجود نيامده است. مى بينيد كه امورات باشگاه پرسپوليس در حال انجام شدن است و همه در حال انجام وظايف محوله خود هستند. وقتى شرايط خوب است اين فرصت هم براى ما به وجود مى آيد تا با دقت بيشتر ۴ ، ۵ آدم خوب و با كلاس و داراى توانايى را انتخاب كرده و هدايت و مديريت باشگاه پرسپوليس را برعهده آنها قرار دهيم. در اين كار نبايد عجله كرد.

• صحبت از تمديد حكم سرپرست باشگاه بيشتر از زمان قانونى است. اين كار مشكلى ميان سازمان تربيت بدنى و سازمان بازرسى به وجود نمى آورد؟!
– نه، همه چيز امن است! كار ما اصولى انجام مى شود نه آنطور كه بيان مى شود و باز جلوى چشم ديگران قرار داده مى شود.

• در پايان اين مصاحبه نمى خواهيد به سؤال اول ما پاسخ دهيد؟ واقعاً اين ورزشى كه براى اكثر رؤساى قبلى سازمان دردسرآفرين شد را تا الان چطور ديديد؟
-خوشبختانه برخورد با مسائل و مشكلات يك برخورد منطقى بوده و همكاريها به شكل همه جانبه صورت مى گيرد. دعواها و اختلافات به حداقل رسيده و كم كم آرامش دارد بر فضاى ورزش حكمفرما مى شود. بايد از حالا به بعد با جديت كار كرد تا بتوان اين وضعيت را در كل فضاى ورزش تثبيت كنيم. در اين راه همه بايد درست عمل كنند و وظايف خود را به نحو احسن به اجرا در بياورند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)