مرجع خبری پرسپولیس : پیش از این نیز خطاب به هواداران پر شور تراکتور سازی نوشتیم این لباس که ادعای پوشیدن آن را دارند به تن آن ها بیش از حد زار می زند!

 

دو میلیون آذری، 20 میلیون هوادار تراکتور سازی! ادعای فراز کمالوند در همان هفته های ابتدایی لیگ که گفت تیمش پر طرفدارترین تیم ایران است از همان ابتدا به یک لطیفه شبیه بود تا یک آمار قابل استناد. در همان روزها نوشتیم در خوشبینانه ترین حالت نیز میلیون ها نفر فاصله میان سرخ های پایتخت و تبریز وجود دارد که البته نگارنده مورد تهاجم هموطنان آذری قرار گرفت. عادل فردوسی پور اولین بار پیش از 65 دربی پایتخت و با انتخاب سوال «طرفدار کدام تیم لیگ برتری هستید» بزرگترین جامعه آماری موجود در فوتبال را به چالش کشید که هواداران پرسپولیس با رای قاطع و با پیشی گرفتن از رقیب سنتی نیمی از آرا را به خود اختصاص دادند. هرچند عنوان پرطرفدار ترین تیم آسیا سال هاست برای پرسپولیس برازنده نموده و حتی مراجع رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیر بر آن صحه گذارده اند اما از ابتدای لیگ نهم و با بازگشت تراکتورسازی به لیگ برتر پس از 8 سال عده ای سعی در مصادره این عنوان به نفع خود داشتند.

همان زمان نگارنده با انتشار مطلبی اشاره کردم که اصولا از نظر آماری و با استناد به علوم ریاضی اثبات این ادعای کمالوند محال ممکن است چرا که به طور کلی کل جمعیت آذری زبان های ایران به میزان مورد اشاره ایشان نمی رسد! از همه این ها که بگذریم نمی توان تصور کرد همه آذری زبان ها ورزش دوست، فوتبالدوست و هوادار تراکتورسازی هستند کما اینکه بخشی از هموطنان آذری نیز در زمره هواداران پرسپولیس قرار می گیرند و علاوه بر آن اختلافات قومیتی نیز میان بخش شرقی و غربی این دیار وجود دارد! تاریخ نشان می دهد مردمان دیار آذربایجان غیرت و تعصب ویژه ای دارند و این علاقه آن ها نشان از تعصب به تیم شهرشان است و اتفاقا همین حضور تراکتورسازی در لیگ برتر بر هیجان این رقابت ها افزوده تا جایی که از خود می پرسم به راستی فوتبال ما در این 8 سال چه میزان از عدم حضور این تیم و هواداران پرشور آن متضرر شده است. فردوسی پور شب گذشته بار دیگر سوال مسابقه sms برنامه اش را به پرطرفدار ترین تیم ایران اختصاص داد و این بار تمام مدعیان در میان گزینه ها حضور داشتند.

و حاصل همان بود که از پیش هم یقین داشتیم، هواداران پرسپولیس از سراسر ایران 51 درصد آرا را به خود اختصاص دادند تا اکثریت مطلق فوتبالدوستان ایرانی باشند و اثبات کنند حتی رقابت با این تیم برای کسب این عنوان ممکن نیست و کسانی که ادعای پوشیدن این پیراهن را دارند باید بدانند که این جامه به تن آن ها زیاد از حد گشاد است.

اختصاصی / پویا نوایی – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)