مرجع خبری پرسپولیس : شاید پرسپولیس نتایج خوبی نگرفته باشد شاید استقلال به هیچ تیمی نه نگفته باشد اما هنوز هم که هنوزاست این شاهینی ها هستند که بابت زدن چهار گل به پرسپولیس جشن و پایکوبی راه می اندازند.

 

نظرسنجی برنامه 90 محملی بود برای عرض اندام هوادارانی که ماه هاست از نتایج تیمشان به ستوه آمده و غرورشان جریحه دار شده بود اما با فشار دادن یک عدد نشان دادند که همچنان تیمشان تیم اول ایران است.

افت تیم هایی مانند استقلال و پرسپولیس چند سالی است که فرصتی برای تیم های دیگر فراهم آورده تا بتوانند از ضعف رقیبان استفاده کرده و جایگاهی در فوتبال ایران برای خود دست و پا کنند. آن روزگاری که پول نقش زیادی در فوتبال نداشت و همه چیز در زمین مسابقه و با تلاش و غیرت بدست می آمد کسی نتوانسته بود روی دست پرسپولیس بلند شود و بتواند برای این تیم گردن درازی کند. اما آن دوران هم مثل تمامی دوران های فوتبال گذشت و رسید روزگاری که دیگر فقط فوتبال معیاری تعیین کننده نبود و تیم هایی وارد عرصه شدند که قدرتشان را از منابعی دیگر وام گرفته بودند و کم کم توانستند بالای سر سرخابی های پایتخت جای بگیرند و قد علم کنند.

اگرچه حتی در این سالها هم پرسپولیس اقتدار خود را از دست نداده و هرازگاهی توانسته جایگاه از دست رفته اش را پس بگیرد. اما تیم های دیگر بزرگ و بزرگ تر می شوند و پرسپولیس که نماد فوتبال دولتی است روزهای پرفراز و نشیبی را می گذراند. آنها گذرگاهی هستند برای معروفیت و ابهت افرادی که تا دیروز کسی آنها را نمی شناخت ، همین می شود که رقیبان می آیند و می آیند و با خرج کردن پول هایی که از منابع تمام ناشدنی بدست می آید و هزار و یک راه دیگر، از سرخابی ها پیشی می گیرند و هنگام رد شدن از آنها بهشان دهن کجی کرده و برایشان دست تکان می دهند. آنها به سوی جامهایی گام برمی دارند که در خواب آن را می دیدند و آرزو می کردند. آرزوهایی که برای تیم بزرگ پایتخت تبدیل به خاطره شده و به جای اینکه این جام ها را در خواب ببیند در عالم واقعیت آنها را لمس می کند و گاهی هم حسرت می خوردند.

هنگامی که شیر می خوابد بهترین فرصت برای دیگران است تا نعره بکشند و قدرت نمایی کنند اما هیچ کدام از این های از اقتدار شیر نمی کاهد و حتی آنها که نعره می کشند می دانند تا زمانی می توانند سلطنت کنند که سلطان جنگل در خواب است و وقتی که بیدار شود…

شاید پرسپولیس نتایج خوبی نگرفته باشد اما هنوز هم که هنوزاست این شاهینی ها هستند که بابت زدن چهار گل به پرسپولیس جشن و پایکوبی راه می اندازند.  پرسپولیس هر چه که باشد اگر در یک بازی 10 گل هم بزند بیانیه صادر نمی کند و کسی اقتدارش را سنت شکنی نمی داند. اگر در بازی های پرسپولیس  برای اولین بار در آزادی احساس غربت می کند آن هم به خاطر اینکه هوادارانش با او قهر کرده اند سالهاست که تیم های دیگر روز بازی با  پرسپولیس برای دیدن هوادارانشان در خانه خودی عینک به چشم می زنند. هوادارانی که برای آمدن به ورزشگاه احتیاجی به قطار و هواپیما ندارند و در جای جای خاک این کشور خانه دارند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)