مرجع خبری پرسپولیس : با بازگشت حسين عبدى كاپيتان اسبق و مربى امروز پرسپوليس از دوبى، فرصتى دست داد تا با او در مورد شكست سنگين اين تيم در نوشهر صحبت كنيم. حرفهايى كه او زد واقعاً جالب و قابل تأمل بود. با ما همراه باشيد:

 

• تا امروز در مورد آن شكست سنگين حرفى نزده بوديد. واقعاً بازى را چطور ديديد؟
– جداى از اينكه بچه هاى ما نتوانستند نتيجه لازم را بگيرند بايد بگويم شاهد يك بازى غيرمتعارف از سوى ۲ تيم بوديم. اول اينكه از لحظه ورود ما به نوشهر تا لحظه خروجمان برنامه ريزى عجيبى صورت گرفته بود. طبيعى بود هواداران ما به محل هتل بيايند اما در جمع آنها خيلى ها هم بودند كه هم طرفداران ما را اذيت كردند و هم بچه هاى ما را دچار مشكل نمودند. هتل بشدت شلوغ بود. ما حتى سر غذا هم آرامش نداشتيم. افراد به راحتى از طريق آشپزخانه هتل به داخل هتل ما آمدند تا در كنار اعضاى تيم باشند. باور كنيد موقع خواب هم هتل شلوغ بود. اين يكى از مشكلات عمده ما در اين سفر بود.

• اما تيم در داخل زمين هم مشكل داشت؟
– قبول دارم. چيزى كه فكرش را نمى كرديم اين بود كه بازيكنان سرحال ما در زمين راه بروند و ديگر اينكه تيم حريف بسيار انرژيك و غيرمتعارف در زمين ظاهر شود. اصلاً دوست ندارم فرد خاصى را متهم كنم اما بايد در بازيهاى بعدى بسيار بالاتر از وظايفمان ظاهر شويم تا اين بار كلاه سرمان نرود.

 

 

 

• وقتى مى گوييد تيم حريف غيرمتعارف بود ناخودآگاه فكرمان به بحث دوپينگ كشيده مى شود.
– من اصلاً دوست ندارم كسى را متهم كنم. من بازيهاى قبلى اين تيم را ديده بودم. آنها از دقيقه ۶۰ به بعد واقعاً توان راه  رفتن نداشتند اما مقابل ما بسيار متناوب عمل كردند. نمى دانم واقعاً چطور ممكن است چنين اتفاقى بيفتد.
ضمن اينكه من گفتم در مورد خودمان هم از اين لفظ استفاده كردم. ما هم غيرمتعارف بوديم. بايد امنيت اردوى خودمان را بالا ببريم و شرايطى را فراهم كنيم كه بازيكن همانى باشد كه در تمرين مى بينيم.

• عده اى هوادار ناراحت بحث بى تعصبى بازيكنان پرسپوليس را وسط كشيده اند. شما در زمانى عضو تيم بوديد كه پرسپوليس به تعصب نفراتش معروف شده بود. آيا شما تفاوتى بين امروز و ديروز مى بينيد؟
– به اعتقاد من حرف زدن در اين مورد يك توهين است. من قبول دارم كه بازيكنان ما بيشتر مى توانستند از پتانسيل هايشان استفاده كنند. من به چشم ديدم كه بازيكنان ما حتى در اجراى كار هاى ساده ناى حركت كردن نداشتند اما به نظر من درست نيست در مورد تعصب بازيكنان سريع قضاوت كنيم. من مى گويم در زمان ما بچه هاى تيم خيلى رفيق تر بودند و بدون هيچ پاداش و مزدى حاضر بودند براى موفقيت پرسپوليس گام بردارند اما الان شرايط حرفه اى تر شده و انگيزه بازى هم در پرسپوليس تفاوت كرده است.

• از بازيكنان نپرسيديد چرا در زمين اينقدر دست و پا بسته بودند.
– چرا از يكى، دو نفر سؤال كردم. آنها مى گفتند انگار دست و پايشان را محكم بسته اند! اگر يكى، دو نفر اين طورى بودند مشكلى نبود اما وقتى همه اين طور هستند بايد وجود مشكل را واقعاً جدى گرفت.

• تجربه نشان داده هوادار پرسپوليس خيلى زود از وجود اين وضعيت شاكى شده و اعتراض خود را به روى سكو هاى ورزشگاه مى كشاند. از اين بابت نگران نيستيد؟
– اين تجربه اى كه شما مى گوييد در ۳ ۴، سال اخير حاصل شده و متأسفانه در حال تبديل شدن به يك عادت است. به نظر من هوادار واقعى آن عده نيستند كه يا از تيم قهر مى كنند و يا به ورزشگاه مى آيند تا به اعضاى تيم ناسزا بگويند. تماشاگر واقعى كسى است كه با غم ما اشك بريزد و در زمان شادى خوشحال باشد. وقتى مشكلى در تيم به وجود مى آيد همين هواداران هم بايد به كمك تيم بيايند. وقتى يك تيم در افت باشد هواداران نبايد آن را تشويق كنند. مگر آنها مى خواهند شيرازه تيم را از هم بپاشانند كه چنين مى كنند. تماشاگران هر تيم يكى از اركان اصلى موفقيت اين تيم هستند. حالا شايد عده اى بخواهند با قصد و غرض حرفى بزنند اما تماشاگر واقعى بايد در اوج ناراحتى هم آروزى پيروز شدن تيم محبوبش را داشته باشد.

• در مورد ارتباط با على دايى و شما حرف هاى زيادى به گوش رسيده، يك روز مى گويند با هم اختلاف و مشكل داريد و روز ديگر از رفاقت  شما و دايى مى گويند. خودتان بگوييد شرايط چگونه است؟
– بايد ياد بگيريم كه هر سرمربى اى اين حق را دارد كه دستيارانش را خودش انتخاب كرده و با كسانى كار كند كه با آنها راحت باشد. صادقانه مى گويم آقاى دايى ارتباط فوق العاده صميمى و تنگاتنگى با همكارنش دارد و آن چهره اى كه از او نشان مى دهند نيست. من با اطمينان مى گويم ارتباط ما خيلى بهتر از زمان كرانچار شده است. ايشان نظر خود را اعمال مى كند اما ابايى از نظر خواهى و اجراى بعضى از نظرات همكارانش ندارد. من هم ياد گرفتم كه يك دستيار خوب براى سرمربى تيم باشم.

• براى تكرار نشدن چنين نتيجه اى چه برنامه اى داريد؟
– ما ۲ هفته است كه تمرينات فوق العاده خوبى را پشت سر مى گذاريم. هيچ كس هنوز باور نمى كند كه اين تيم چنين باختى را متحمل شده باشد. هنوز هم مى خواهيم اين تمرينات را دنبال كنيم و برنامه خاصى هم براى خروج از اين بحران داريم. انشاء الله بتوانيم مقابل راه آهن شرايط را با كمك همه اعضاى تيم عوض  كنيم.

• يكى از بازيكنان شاهين در مصاحبه تلويزيونى از مدارا كردن اين تيم مقابل پرسپوليس حرف زده است. در اين مورد چه نظرى داريد؟
– البته خودم نديدم اما شنيدم اين بازيكن چنين حرفهايى را در برنامه ۹۰ زده است. اينجاست كه افراد ظرفيتهاى خودشان را نشان مى دهند. ما به همه تيم  ها احترام مى گذاريم و توقع داريم آنها هم ظرفيت خودشان را بالا ببرند و با يك پيروزى اصول حرفه اى گرى را زير پا نگذارند. من هم مى گويم اگر
شاهين بوشهر لياقت اين پيروزى را داشت مباركش باشد و اميدواريم در همه بازيها به همين شكل ظاهر شوند.اين طور باشد روى اين حرفها خيلى حساس نمى شويم اما بايد ديد آنها مى توانند در بازيهاى بعدى هم اين طور ظاهر شوند.

• و آينده پرسپوليس؟
– من يك بار هم گفته ام اگر ما امتيازات خودمان را جمع كنيم و كارى به نتيجه گيرى ساير تيمها نداشته باشيم در پايان فصل شرايط بسيار خوبى خواهيم داشت. از حالا ۱۱ فينال پيش رو داريم و از امروز در حالت جنگ قرار گرفته ايم. همه بايد در خدمت تيم و باشگاه پرسپوليس باشيم و دست به دست هم بدهيم تا از اين حالت نامتعارف رها شويم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)