مرجع خبری پرسپولیس : از همان دقایق ابتدای مسابقه تاثیرگذاری شیث رضایی در روند حرکت پرسپولیس مشخص بود.

 

با سپرى شدن ۳ بازى، حالا مى توان اندكى در مورد على دايى قضاوت كرد. او حدوداً يك ماه پيش به اين تيم آمد و حداقل ۲ هفته قبل از امضاى قرارداد نيز در طول مدت مذاكره، براى جمع آورى اطلاعات لازم در مورد پرسپوليس، فرصت كافى داشته است. همچنين با در نظر گرفتن انبوه پيشنهاداتى كه از ابتداى فصل تا همين اواخر دريافت كرده بود مسلماً نمى توان پذيرفت كه او از ليگ اطلاعات كافى نداشته است. به اين ترتيب دايى حالا در وضعيتى قرار دارد كه انتقاد از او غيرمنصفانه تلقى نمى شود.
پرسپوليس پس از ۳ بازى با على دايى، در چه وضعيتى قرار دارد؟  آيا على دايى توانسته به تيم تحت هدايت خود چيزى اضافه كند؟ از نظر نتيجه قطعاً نه. يك مساوى، يك باخت و يك برد و كسب ۴ امتياز از ۳ بازى حاصل تلاش سرمربى پرسپوليس است كه چندان مطلوب نيست چرا كه او بايد حداقل ۷ امتياز كسب مى كرد نه ۴ امتياز! از سوى ديگر از نظر روحيه تيمى نيز پرسپوليس على دايى با ثبت شكست تاريخى در بوشهر، نمى تواند حرف جديدى داشته باشد.

 اگر چه دايى مقابل راه آهن ، تيمى با حداكثر روحيه قابل دسترس نه حداكثر روحيه ممكن را روانه ميدان كرد اما در مجموع تيم او در ۳ بازى، اثرى از روحيه برترى طلبى على دايى را به نمايش نگذاشت. به اين ترتيب على دايى در ۳ بازى خود نتوانسته به ثبات تيمى نزديك شود و اين براى او اصلاً خوب نيست.


دايى نيازمند اين است كه سريعتر بر اوضاع مسلط شود و تيم خود را سريعتر روانه كورس رقابتى براى كسب سهميه آسيايى نمايد.هرچند برد مقابل راه آهن پيروزى روحيه بخش و قابل اتكايى است اما هنوز پرسپوليس على دايى براى سوار شدن بر اسب مراد خيلى كار دارد.دايى بايد خود را خوش اقبال به حساب بياورد كه پنالتى اهدايى شيث رضايى را همه ديدند غير از داور بازى كه اگر اين پنالتى گرفته مى شد و در صورت گل شدن بازى به تساوى مى رسيد، اوضاع دايى دشوارتر مى شد.به هر حال تا اينجاى كار تيم هنوز صلابت و برترى افزونترى نسبت به زمان كرانچار ندارد. امتيازات بيشترى كسب نكرده و در مجموع ، هر آدم بى طرفى را به اين نتيجه مى رساند كه اتفاق تاثيرگذارى در پرسپوليس نيفتاده است.
از همان دقايق اول ، مشخص شد كه اين بازى ، بازى «شيث رضايى» است . چه وقتى كه در دقيقه ۵ بازى پاس خوبش را به هادى نوروزى داد تا او هم خليلى را ببيند و پرسپوليس يك گل جلو بيفتد ، چه وقتى كه در همان دقايق ابتدايى نيمه دوم با يك پاس خوب نوروزى را در موقعيت خطر قرار داد و چه وقتى كه در هر حمله اى بوى گل مى آمد.
شيث از همان دقايق اول بازى نشان داد كه اين بازى ، بازى اوست حتى وقتى توپ را لو داد تا مهاجم كم تجربه راه آهن با حقيقى تك به تك شود و با يك ضربه بسيار بد ، سنگربان رقيب را تبديل كند به ستاره بازى.حتى وقتى درون محوطه جريمه توپ به دستش خورد تا سروصداى سر مربى راه آهن در كنفرانس مطبوعاتى تا آسمان هفتم بالا برود كه چرا بايد يك پنالتى مسلم از تيمش دريغ شود؟!
شيث رضايى در روزى كه يگ گل ساخت و يك پاس گل بسيار خوب را به نوروزى داد كه مى توانست يك گل ديگر را به ثبت برساند، آنقدر در كار دفاعى پر ايراد ظاهر شد كه دايى را مجاب كند تا براى گل نخوردن تيمش خوشحال باشد.اين شيث رضايى است. پرتاثير در كارهاى تهاجمى و بى دقت و كم تمركز در كارهاى تدافعى. شايد وقت آن رسيده باشد كه شيث يك خط جلو بيايد و ديگر با اشتباهاتش تيم را در خط دفاعى با «سكته» مواجه نكند! شايد…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)