مرجع خبری پرسپولیس : انگار نه انگار پرسپوليس هستند، همان تيمى كه روزگارى اگر از صدر جدول به مكان دوم مى آمد آرام و قرار نداشت و به آب و آتش مى زد تا صدر جدول را پس بگيرد.

 

 آنها حالا تيمى هستند كه اگر يك هفته در ميان به پيروزى برسند، جشن و پايكوبى به راه مى اندازند. پرسپوليس اين روزها خيلى سريع ذوق زده مى شود. اين احساس بعد از پيروزى بر راه آهن قعرنشين كاملاً نمايان بود، چنانكه شاهد بوديم چون سرداران فاتح سخن مى گفتند حال آنكه، آنچه اتفاق افتاد براى پرسپوليس يك اتفاق معمولى و حتى كمتر از آن بود. تيمى كه فصل را با انگيزه قهرمانى شروع كرده باشد، هر چند كه اين امكان را دور از دسترس ببيند نبايد چنين واكنشهايى داشته باشد، به عبارت ساده تر بايد گفت؛ سرخپوشان راه و هدف خود را گم كرده و از ياد برده اند كه از ابتدا به اميد دستيابى به كدام موفقيت شال و كلاه كرده بودند. البته ترديدى نيست كه مجموعه پرسپوليس از بازيكنان گرفته تا رئيس سازمان تربيت بدنى روزهاى گذشته، به ويژه بعد از شكست سنگين مقابل شاهين ، فشار بسيارى را تحمل كردند و واكنشهاى بعد از بازى با راه آهن را تا حدى بايد با خروج از آن فشار روانى مرتبط دانست اما چنين رفتارى در طول اين فصل بارها و بارها تكرار شده است. پرسپوليس عادت كرده است ضعفهاى خود را نبيند. به رخ كشيدن اين ضعفها به هر چيزى تعبير مى شود، مگر مشاوره اى رايگان كه برنده بهره بردارى از آن، خود پرسپوليس خواهد بود.

 آنچه در مجموعه پرسپوليس روى مى دهد، تلاش براى رهايى از فشار افكار عمومى است و اين يك هدف گذارى نادرست است. پرسپوليس اگر آنطور كه حبيب كاشانى عنوان كرد برنامه داشت، نبايد سردرگمى خود را تا به امروز ادامه مى داد.فراموش نكنيم كه بعد از بازى با ذوب آهن هم اظهار نظرى از سوى سرپرست باشگاه صورت گرفت مبنى بر اميدوارى براى ادامه بازيهاى خوب!پرسپوليس مقابل ذوب آهن يك بازى پرايراد را ارائه كرد. در فوتبال نمى توان با تلقين به تماشاگر به او قبولاند كه بازى خوبى انجام شده است و اگر هم بشود، دردى از تيم دوا نمى شود ، چون گذشت زمان واقعيت را آشكار مى كند. چنانكه مقابل شاهين و حتى مقابل همين راه آهن كه شكست خورد شاهد بوديم. پرسپوليس مانند شاگردى است كه براى گرفتن نمره ۱۰ درس مى خواندو حالا كارش به تك ماده و تبصره كشيده است.پرسپوليس رفتار آدمهايى را دارد كه براى فراموش كردن مشكلات و گرفتاريهاى خود به خوشى هاى زودگذر بسنده مى كند و به هر بهانه اى پايكوبى به راه مى اندازد حال آنكه سابقه آن با چنين شخصيتى در تضاد است والبته پرسپوليس ، امروز و ديروز چنين شرايطى پيدا نكرده، بلكه سالهاست شاهد چنين شرايطى هستيم و اين روند سال به سال تشديد مى شود اما قهرمانى هاى هرازچندگاه باعث مى شود اين حقيقت آشكار، پنهان بماند. هنوز تا رسيدن عروسى به كوچه پرسپوليس راه درازى در پيش است و اگر سرخپوشان حقيقت كار خود را درك نكنند چند شاهين ديگر در راه است.


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)