از دایی تا شهریار، راه درازی که فقط او می توانست طی کند!

 

مرجع خبری پرسپولیس : این که طی ماه های گذشته بر سرمربی سابق تیم ملی چه گذشته بر ما پوشیده است اما حاصل آن بازگشت شهریار به آغوش ملت بود.

انگار همین دیروز بود، با سر باندپیچی شده در جام ملت های آسیایی دروازه حریفان را باز می کرد و خیلی زود محبوب مردم شد. علی دایی در فوتبال ایران نقشی کمتر از بکن بائر در آلمان ندارد، چه بسی فوتبال کشورمان مرزهای بین المللی را با درخشش دایی با پیراهن هرتابرلین به روی خود گشوده دید. رکورد دار گلزنی ملی جهان در تمام طول زندگی حرفه ای روزهای پر فراز و نشیبی را سپری کرد اما عده ای اعتقاد دارند سرمربی پرسپولیس در فاصله سال های 82 تا 88 رو به افول نهاده بود. دایی دیروز با پیروزی در دربی نه فقط به این خاطر که بعد از 3 سال پرسپولیس را در داربی پایتخت به پیروزی رساند، بلکه به خاطر تحول شخصیتی که طی چند ماه گذشته وی را بار دیگر به محبوب مردم تبدیل کرد، اشک شوق ریخت. دایی سال 82 و در زمان مدیرعاملی اکبر غمخوار برای دومین بار به پرسپولیس بازگشت و البته طبق وعده ای که داده بود آقای گل لیگ هم شد اما به مدد مسائل حاشیه ای که طی آن سال در پرسپولیس رقم خورد، خیلی ها او را عامل ناکامی یکی از پر ستاره ترین تیم های دو دهه اخیر فوتبال ایران دانستند. کاپیتان سابق تیم ملی خیلی زود با صبا باتری به توافق رسید و همین امر موجب شد بسیاری شک خود را در این خصوص به یقین تبدیل کنند. دایی بعد از دو سال و در آخرین سال دوران بازیگری به سایپا پیوست و در پی مجموعه اتفاقاتی که در این باشگاه رخ داد به عنوان بازیکن مربی موفق شد این تیم را برای نخستین بار به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند، اتفاقی که وی را به نیمکت مربیگری تیم ملی هم رساند. هر چند طرفداران پرسپولیس سرمربی وقت این تیم، افشین قطبی را برای تصدی این عنوان محق می دانستند و انتخاب دایی روابط دو طرف را تیره تر کرد.

 

نتایج نه چندان مطلوب دایی در مقدماتی جام جهانی وی را به طور کلی از صحنه فوتبال کشور محو کرد. این که دایی طی 9 ماه دوری از مستطیل سبز چه مراحلی را طی کرد بر ما پوشیده است اما سرمربی پرسپولیس در همان روزهای اول حضورش در این تیم ثابت کرد، از نظر شخصیتی به طور کلی متحول شده و دیگر آن مربی متکبر و مغرور سال های گذشته نیست. بسیاری اعتقاد داشتند پرسپولیس با دایی به قهقرا خواهد رفت و حتی وی را منفک از تیم محبوبشان دانستند، شکست سنگین مقابل شاهین هم دستمایه ای شد برای تحقیر کاپیتان سابق تیم ملی، اما دایی هرگاه در فوتبال ایران اراده کرد، دروازه های موفقیت را پیاپی گشود. پرسپولیس حالا با یک شهریار متحول شده از نظر اخلاقی پس از 888 روز سه پیروزی متوالی کسب کرده، پس از شش تساوی یک – یک و گذشت سه سال پیروز داربی شده و با بضاعتی که به گواه بسیاری از کارشناسان، کمترین بضاعت این تیم در 9 دوره گذشته لیگ برتر است بار دیگر در صف مدعیان قهرمانی قرار گرفته است. سرمربی پرسپولیس با اشک شوقی که پس از شلیک پیروزی بخش کریم باقری در دربی پایتخت ریخت، غیرت و تعصب خود را به خیل هواداران پرسپولیس نشان داد تا خیلی زود فریاد های «سلطان علی دایی» در ورزشگاه آزادی طنین انداز شود. به دایی تبریک می گوییم، نه فقط به سبب پیروزی در دربی بلکه به جهت تحولی که در وجودش نمایان شد و راه درازی که برای بازگشت به آغوش ملت طی کرد…

پویا نوایی

انتهای گزارش اختصاصی /  امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)