مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس بازى حذفى اش را هم برد؛ با همان نتيجه اى كه مقابل استقلال گرفت. در اين ديدار نيز «هافبك»ها گلزنى كردند و دوباره نام يكى از همين گلزن ها كريم باقرى بود، بازيكنى كه انگار تمامى ندارد.

 

اينكه در پرسپوليس «دايى» هافبك ها گل مى زنند محصول يك جريان احتياط مدار است. على آن روزها كه در خط حمله بازى مى كرد آموخت كه عمر فوتبال جسورانه مثل تيم ملى زمان بلاژويچ كوتاه است. دايى متوجه شد كه اگر مى خواهد در حرفه جديد دوام آورد بايد «اقتصادى» فكر كند. 1-3-2-4 هم يك شيوه مقتصدانه است.
دليل «گلزنى» هافبك ها بدون شك، فضايى است كه محسن خليلى براى خط دوم ميانى پرسپوليس مى سازد. بازى با «تك مهاجم» تكليف خط ميانى را روشن مى كند و به همان اندازه كه نوع بازيسازى براى خط حمله روشن است، روى موج دوم حملات مى توان عامل تنوع را ايجاد كرد. در اين گيرودار تبديل باقرى و هوار به يك زوج هماهنگ اتفاقى است كه هر چند ايده اش خيلى اتفاقى و بعد از دربى به وجود آمد اما اين تركيب نشان داده كه توان استفاده از فضايى كه خليلى ايجاد مى كند را دارد. پيش از اين خيلى ها دنبال جا انداختن نوروزى و زارع در طرفين خليلى بودند تا با استفاده از اين زوج سرعتى جنس بازى قرمزها را به سمت «فضابايى» ببرند اما دايى كه مى دانست حضور توامان اين ۲ بازيكن سرعتى باعث آسيب پذيرى تيمش در زمان بازگشت از حمله مى شود ترجيح داد تا بيشتر به عناصر فيزيكى ميدان بدهد و سرعتى ها را به جاى هم به زمين مسابقه بفرستد.


هوار و كريم خيلى خوب با هم جا عوض مى كنند. با توجه به اينكه باقرى و هوار شوتزن نيز هستند و اين قابليت اجازه مى دهد تا وقتى خليلى دفاع را با خود عقب مى برد و توپ به كناره ها مى رود، بازيكنانى مثل نوروزى كه مى توانند حريف را درلب خط- بخوانيد مدافعان متمايل به لب خط- را دور بزنند بتوانند پاس برگشتى بدهند.پاس برگشتى هم يكى از متداول ترين تاكتيك هاى گلزنى محسوب مى شود، مخصوصا كه در چنين شرايطى چون مدافعان رو به دروازه هستند در نتيجه زمان مى برد كه بخواهند برگردند و مراقب عناصرى باشند كه از پشت سرشان اضافه شده اند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)