مرجع خبری پرسپولیس : سال قبل در همين روزها بود كه استقلال در صدر جدول ليگ تركتازى مى كرد. استقلال امير قلعه نويى داشت همه را ۵ تا ۵ تا مى زد و در صدر براى خودش بروبيايى داشت. قهرمانى استقلال قريب الوقوع بود و كمتر كسى ترديد داشت در اينكه جام قهرمانى غير از اين تيم به تيم ديگرى برسد.

در همين ايام بود كه ليگ قهرمانان آسيا آغاز شد.استقلال بازنده از ميدان اول خارج شد و تحليل رفت. سپاهان و صبا و پرسپوليس چنان در گير و دار مسابقات فشرده ليگ و جام حذفى و ليگ قهرمانان آسيا فرسوده شدند كه سابقه نداشت. سپاهان دست آخر در ليگ پنجم شد و اگر ذوب آهن در جام حذفى به قهرمانى نمى رسيد از آسيا باز مى ماند. صبا آنقدر فرسوده شد كه از دور رقابت بازماند و نه در آسيا، نه در حذفى و در ليگ به جايگاهى نرسيد.


پرسپوليس هم كه به يمن گروه و قرعه مناسب به دور بعد راه يافته بود و ليگ را فداى آسيا نموده بود، در بازى تك حذفى باخت و نه در ليگ به جايى رسيد نه در حذفى نه در آسيا. اين وسط آنكه چراغ خاموش سپاهان فرسوده و صباى درهم كوفته و پرسپوليس مفتون صعود به دور بعد را جا گذاشت و پنجه خسته استقلال را هم پايين آورد و به صدر رسيد تيمى نبود غير از ذوب آهن كه نه دلى در گروى آسيا داشت و نه دلمشغوليتى در جاى دگر. ذوب آهن صدر را از چنگ درآورد و اگر در بازى آخر معجزه نمى شد، استقلال قهرمان نمى گرديد.
داستان آسيا از هفته آينده آغاز مى شود. سپاهان دوباره به يمن متد تخصصى امير قلعه نويى با اختلاف در صدر است، درست مثل استقلال فصل قبل.


اين وسط آسيا كه شروع شود، سپاهان و ذوب آهن و مس كرمان و استقلال، چنان در رقابت با ابرقدرت ها و قدرقدرت هاى آسيايى انرژى از كف بدهند كه نفس تنگى بياورند. در چنين احوالى، روى كدام تيم مى شود به عنوان تنها مبارز بى دغدغه ليگ حساب كرد غير از پرسپوليس؟ پيكان و مقاومت كه شگفتى سازان نيم فصل نخست لقب گرفته بودند، وا دادند و غير از پرسپوليس تيم ديگرى در دسترس نيست براى استفاده از اين فرصت گرانقيمت.


آنهم نه پرسپوليس فصل قبل كه پرسپوليسى كه دربى را برده و شارژ شارژ است و جاه طلب ترين مربى ايران را روى نيمكت خود مى بيند.در چنين شرايطى، فكر مى كنيد پرسپوليس پله هاى ترقى را طى نخواهد كرد؟ بعيد است.


در چنين شرايطى، بازى مقابل مقاومت سپاسى براى دايى يك فرصت طلايى است. يك پيروزى ديگر كمك مى كند تا پرسپوليس به اين خودباورى لازم جهت شكار صدر برسد. آيا شيراز به پرسپوليس جسارت اميدوار شدن به «ناممكن » را خواهد داد؟

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)