مرجع خبری پرسپولیس : جواد كاظميان، مهاجم ايراني باشگاه عجمان امارات روز گذشته با مسئولان باشگاه الامارات به توافق رسيد و تا پايان فصل جاري با پيراهن اين تيم در رقابت‌هاي ليگ امارات به ميدان مي‌رود.

 

روند اخراج بازيكنان ايراني در ليگ‌هاي عربي همچنان ادامه دارد اما در اين بين يك تيم بحران‌زده اماراتي همچنان براي فرار از سرنوشت سقوط به شگفتي‌سازي ستاره‌هاي ايراني اميدوار است. باشگاه الامارات شهر راس‌الخيمه پيش از اين هم همكاري نزديكي با بازيكنان ايراني داشت؛ رضا عنايتي، مهدي رجب‌زاده، رسول خطيبي و حسين كعبي از جمله بازيكنان ايراني باشگاه الامارات بودند اما در اين فصل مازيار زارع هافبك مياني پرسپوليس تنها بازيكن ايراني باشگاه الامارات بود.

الامارات البته در جام حذفي شگفتي‌ساز شده و به بازي فينال رسيده است. تيم سفيدپوش شهر راس الخيمه اما وضعيت خوبي در رقابت‌هاي اين فصل ليگ امارات نداشته است. الامارات در پايان هفته چهاردهم تيم يازدهم جدول ليگ امارات است. از مازيار زارع هم انتظار زيادي نيست. او در خط مياني هافبك مفيد و موثري است اما نمي‌تواند مشكل خط دفاعي ضعيف الامارات را حل كند. مسئولان باشگاه اماراتي با توجه به وضعيت بحراني موجود و تقويت احتمال سقوط باز هم جذب بازيكنان ايراني را در دستور كار قرار دادند.

 رضا عنايتي كه از فهرست

استقلال خارج شد به تيم سابقش بازگشت و خيلي زود با باشگاه الامارات به توافق رسيد. عنايتي همان‌طور كه انتظار مي‌رفت، ناجي خط حمله تيم جديدش شد و در سه بازي سه گل با پيراهن اين تيم به ثمر رساند.

 

كاظميان: الامارات انتخاب خوبي است

بعد از موفقيت اولين مهاجم ايراني، مسئولان باشگاه اماراتي به دنبال جذب جواد كاظميان بودند و بالاخره بازيكن خارج‌شده از فهرست باشگاه عجمان را جذب كردند. كاظميان يك پله در جدول صعود كرد و از تيم عجمان قعرنشين كه دوازدهم است به الامارات پيوست كه در جايگاه يازدهم قرار دارد. كاظميان شرايط سختي پيش از جدايي داشت؛ مصدوميت، نيمكت‌نشيني و بالاخره خروج از فهرست بازيكنان تيم و ورود به فهرست فروش. او البته خودش مايل به اين جدايي بود اما بعد از يك نيم‌فصل ناموفق و سخت مدت زيادي منتظر ماند تا پيشنهاد مناسبي پيدا كند.

او روز گذشته در خصوص انتخاب الامارات به همشهري گفت: «فكر مي‌كنم انتخاب خوبي داشته‌ام و الامارات گزينه مناسبي است. البته پيشنهادهاي ديگري هم در اين يك ماه داشتم اما در‌حال حاضر قرارداد خوبي بسته‌ام. اينجا دو بازيكن ايراني حضور دارند و در كنار آنها قطعا شرايط بهتر است؛ ما يك مثلث ايراني را در اين تيم شكل داده‌ايم.

از سويي اين تيم به فينال جام حذفي رسيده و شانس قهرماني در اين رقابت‌ها را دارد. البته من از تیم‌های الاهلی و الظفره  هم پیشنهاد داشتم وحتی با تیم الاهلی به توافق رسیدم اما باشگاه عجمان با من تسویه‌حساب نكرد در نتيجه نتوانستم به اين تيم بروم و همین مسئله باعث شد الاهلی بازیکن دیگری را در اختيار بگيرد. خواست خودم بود كه با اين تيم قرارداد سه ماهه ببندم چون ممكن است فصل بعد الامارات در ليگ دسته اول امارات نباشد.»

 

بازگشت به فوتبال ايران

كاظميان يكي از بازيكنان باسابقه و با تجربه ايراني در ليگ امارات است. اين بازيكن ابتدا براي الاهلي بازي كرد، پس از آن به الشباب پيوست، مدتي براي الشعب بازي كرد و بعد به تيم عجمان ملحق شد. الامارات پنجمين تيم اماراتي است كه كاظميان را به خدمت گرفته و تجربه ديگري براي اين بازيكن به شمار مي‌رود اما شايد زمان آن رسيده كه مهاجم سابق پرسپوليس و سايپا به فوتبال ايران بازگردد. كاظميان بدترين فصل خودش در فوتبال امارات را سپري كرد تا جايي كه حتي گفته مي‌شد فوتبال او به نقطه پايان رسيده است و شايد بازگشت به فوتبال ايران شرايط اين بازيكن را تغيير بدهد.

بازيكن جديد باشگاه الامارات كه تا پايان فصل با اين تيم قرارداد دارد در خصوص آينده حرفه‌اي خودش و حضور مجدد در فوتبال ايران مي‌گويد: «اگر بخواهم به فوتبال ایران برگردم گزینه اولم پرسپولیس است و اگر شیطنتی نشود به این تیم برمی‌گردم و اگر نتوانستم به پرسپولیس بیایم به یکی از تیم‌های تهرانی خواهم رفت.»

جواد كاظميان بارها پيشنهاد بازگشت به پرسپوليس را رد كرد اما در‌حال حاضر در موقعيتي قرار گرفته كه براي حضور مجدد در تيم ملي و بازگشت به روزهاي اوج خودش بايد در ليگ ايران بازي كند. گزينه اول او باز هم پرسپوليس است اما علي دايي در راس كادر فني پرسپوليس قرار گرفته. مشكلات عميق و جدي كاظميان با دايي، باعث شد اين بازيكن مصاحبه‌هاي تندي عليه او انجام دهد.

در اين شرايط بازگشت كاظميان به پرسپوليس با حضور دايي چندان محتمل به نظر نمي‌رسد. شايد منظور كاظميان از شيطنت‌هايي كه ممكن است مانع حضور او در پرسپوليس شود همين است. با اين وجود كاظميان ابراز تمايل كرده كه اگر نتوانست به پرسپوليس برود به تيم تهراني ديگري مي‌پيوندد. در حال حاضر پرسپوليس، استقلال و استيل‌آذين تنها تيم‌هاي تهراني رقابت‌هاي ليگ برتر به شمار مي‌روند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)