مرجع خبری پرسپولیس : مسئول حقوقي باشگاه پرسپوليس گفت: بحث‌هايي كه در مورد جريمه يك ميليون دلاري مطرح مي‌شود موضوعيت و منشأ حقوقي ندارد.

 

مصطفي شكري درباره شكايت شركت آلفا از باشگاه پرسپوليس و استقلال مبني بر اينكه اين دو باشگاه بايد هر كدام مبلغ يك ميليون دلار جريمه به اين شركت بپردازند اظهار داشت: فرايند رسيدگي به مسائل حقوقي در فيفا اين گونه نيست كه به همين راحتي امتيازي از تيمي سلب شود يا تيمي از مسابقات رسمي محروم شود.
وي افزود: فيفا كميته‌اي به نام كميته بازيكنان دارد كه مرجع رسيدگي به دعاوي بين بازيكنان، باشگاه‌ها و كادر فني است. كميته ديگري به نام حل اختلافات نيز دارد كه وظيفه آن رسيدگي به اختلافات باشگاه‌ها و افراد و سازمان‌هاي دخيل با فوتبال است.

مسئول حقوقي باشگاه پرسپوليس تاكيد كرد: رايي كه اين دو كميته مي‌دهند قابل تجديد است. تجديد‌‌‌نظر در راي مي‌تواند در ديوان اداري بين‌المللي ورزشي رسيدگي شود ولي در نهايت اين راي بايد به فيفا بازگردد و اگر اجرا نشود كميته انضباطي فيفا آن را بررسي مي‌كند.

شكري تصريح كرد: در چنين مواردي در مرحله اول كميته انضباطي فيفا خاطي را جريمه نقدي مي‌كند و در مرحله دوم و سوم است كه بحث كسر امتياز پيش مي‌آيد و اين فرايند طولاني است. بنابراين بحث‌هايي كه اين روزها در مورد جريمه يك ميليون دلاري پرسپوليس و استقلال مطرح مي‌شود موضوعيت و منشأ حقوقي ندارد.

وي درباره بحث آلفا گفت: باشگاه پرسپوليس به شكايتي كه شركت آلفا از اين باشگاه داشته ايراد گرفته است و ما اكنون در موضع تحقق هستيم. به شكايت آنها ايراد گرفته‌ايم كه چرا دو خوانده را فراخوانده‌اند؛ چرا كه اين دو خوانده ارتباط قراردادي با اين شركت نداشته‌اند.
شكري با بيان اينكه قاضي اين پرونده ايراد باشگاه پرسپوليس را پذيرفته است ادامه داد: دادگاه به شركت آلفا دو هفته فرصت داد تا دو لايحه با دو هزينه جداگانه به دادگاه ارائه كند. شركت آلفا در فرجه اول از خود دفاع كرد و از دادگاه خواست همان مرجع به اين پرونده رسيدگي كند كه باز استدلال آنها مورد پذيرش قاضي قرار نگرفت و تا 22 فوريه( 3 اسفند) به اين شركت مهلت داد تا دو دادخواست مجزا ارائه كند و گرنه پرونده بسته مي‌شود.

شكري درباره جريمه يك ميليون دلاري كه اين روزها مطرح شده گفت: اين يك ميليون دلار ادعاي اوليه شركت آلفا است مبني بر اينكه مي‌گويند با برگزار نشدن بازي در آمريكا و كانادا يك ميليون خسارت به آنها وارد شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)