گفت و گو با عضو احتمالی هیئت مدیره پرسپولیس

مرجع خبری پرسپولیس : گزينه عضويت در هيات مديره باشگاه پرسپوليس ساختار جديد اين هيات مديره را خردمندانه دانست.

 

دكتر محمد علي قره يكي از نامزدهاي حضور در هيات مديره باشگاه پرسپوليس است. يكي از روزنامه‌هاي ورزشي او را عضو ناشناخته هيات مديره معرفي كرده بود؛ مسئله‌اي كه براي قره ناخوشايند بود.

* اولين دارنده مدرك كارشناسي ارشد در رشته تربيت بدني در ايران هستم

سال 1350 در اولين دوره كارشناسي تربيت بدني از دانشگاه تهران فارغ‌التحصيل شدم. سال 1357 در اولين دوره كارشناسي ارشد تحصيلم تمام شد و اولين نفري هستم كه در ايران در رشته تربيت بدني مدرك فوق‌ ليسانس دريافت كردم. سال 1383 نيز در دانشگاه تربيت معلم دكتراي تربيت بدني در گرايش مديريت و برنامه‌ريزي در تربيت بدني دريافت كردم. 6 سال مدير تربيت بدني دانشگاه فردوسي مشهد بودم. 5 سال به عنوان مديركل تربيت بدني استان خراسان زماني كه يك استان واحد بود فعاليت داشتم. 5 سال مديركل تربيت بدني مازندران بودم آن هم زماني كه اين استان يكپارچه بود.

 

سازمان تربيت بدني آستان قدس رضوي را تأسيس كردم و 8 سال رياستش را برعهده داشتم. رشته تربيت بدني را در دانشگاه امام رضا(ع) داير كردم. يك سال مدير تربيت بدني شهرداري مشهد بودم و 4 سال است كه مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور هستم. 3 سال قهرمان دو و ميداني دانشگاه‌هاي كشور بودم. مربي بين‌المللي دو و ميداني هستم و آخرين كلاس تدريسم هم در جاكارتاي اندونزي برگزار شد. با چنين سوابقي برايم عجيب است كه مي‌گويم من عضو ناشناس هيات مديره هستم. احساس كردم مظلوم واقع شدم.

* خبرنگاران ورزشي، قهرمانان و مديران ورزش بدون كنكور مي‌توانند دانشگاه بروند

امروز بعدازظهر جلسه‌ آخر بين دكتر سعيدلو و دانشجو وزير محترم علوم برگزار مي‌شود تا مفاد نهايي تفاهم‌نامه بين وزارت علوم و سازمان تربيت بدني تعيين شود. بر اساس اين تفاهم‌نامه خبرنگاران ورزشي مديران و قهرمانان ورزش مي‌توانند بدون كنكور وارد دانشگاه شوند. اين تفاهم‌نامه امروز نهايي مي‌شود و پس از تاييد سعيدلو و دانشجو از سال آينده اجرايي خواهد شد.

* فوتبال به سه دليل زيباست

اجازه بدهيد اطلاعات و ديدگاهم را در مورد فوتبال بيان كنم. فوتبال يك دنيا انسان‌سازي داخلش وجود دارد اما اين رشته ورزشي نياز به تربيت فرهنگي و ترجمه جديدي در نظام ما دارد. فوتبال با خودش فرهنگ غربي را آورده است و به همين دليل سكانداران ورزش كشور به طور طبيعي دچار مشكل شده‌اند.

فوتبال از نظر فرهنگي بايد پالايش و فرهنگ جديدي بايد جايگزين آن شود. قصد نداريم قوانين فوتبال مانند آفسايد، كرنر و … تغيير دهيم. فوتبال زيباست كه اين زيبايي هم سه دليل دارد. اول بازيكن در داخل زمين آزادي عمل دارد و هركار كه مي‌تواند انجام دهد دوم اينكه داور بر اساس قوانين بر اين آزادي عمل نظارت مي‌كند و سوم اينكه فوتبال يك مهارت باز و كامل است. باز از اين جهت كه تماشاگر نمي‌داند فوتباليست در اين صحنه از چه تكنيكي استفاده خواهد كرد.

* فوتبال مي‌تواند جوانان ما را تربيت كند

فوتبال مي‌تواند جوانان ما را تربيت كند و فرهنگ اسلامي و ملي ما را به تماشاگران هم در ورزشگاه و هم در منازل منتقل كند هيچ رشته‌اي نمي‌تواند چنين عملكردي داشته باشد. به تمام مربيان ارزش‌هاي اسلامي توصيه شده به غير از زبانتان مردم را تربيت كنيد و فوتبال مي‌تواند به اين ترتيب عمل كند. اين براي نظام‌مان ارزشمند است. فوتبال نبايد فقط تماشاگرساز باشد، بايد نقش محوري در همگاني شدن ورزش ايفا كند. فوتبال مي‌تواند مردم ايران را به حركت درآورد و زن و مرد در هر سني با حاكميت ارزش‌هاي اسلامي به اين رشته ورزشي روي آورد. هنر فوتبال بايد در دعوت مردم به ميادين ورزشي باشد و در تربيت جوانان ما نقش داشته باشد يك دنيا جاذبه در اين رشته ورزشي است و يك گنج نهفته است.

* ساختار هيات مديره پرسپوليس خردمندانه است

در مورد عضويتم در هيات مديره پرسپوليس بهتر است صحبتي نكنم اما ساختاري كه دكتر سعيدلو براي يك هيات مديره باشگاه ورزشي در نظام اسلامي پيش‌بيني كرده بسيار خردمندانه است و فوتبال را ايشان از زوايا و ابعاد مختلف ديدند. فوتبال علمي است كه در داخل آن مسائل اقتصادي، سياسي، فرهنگي و مديريت پيش‌بيني شده است. بهتر است در تمام رشته‌هاي ورزشي اين ديد وجود داشته باشد و نظر جامع‌نگر سعيدلو كه در هيات مديره باشگاه پرسپوليس ديده شده در تمامي اركان ورزش پيش‌بيني و اجرايي شود.

* موفقيت پرسپوليس را با گل‌هاي زده‌اش ارزيابي نكنيد

فارغ از اينكه عضو هيات مديره پرسپوليس باشم يا نه، معتقدم باشگاه پرسپوليس از زماني كه شكل گرفت در دل مردم مؤمن ما بوده و هواداران اين باشگاه را به عنوان يك باشگاه فرهنگي – ورزشي پذيرفته‌اند موفقيت پرسپوليس در تعداد گل‌هاي زده‌اش به حريفان نبايد ارزيابي شود. اين باشگاه در دل مردم است و اين نشان از فعاليت ارزشي و معنوي دارد زيرا علت ماندگاري پرسپوليس معنوي بودن آن است.

* همه بايد به سعيدلو كمك كنند

با توجه به نگرش سعيدلو در ورزش و عنايت خاصي كه دولت دهم به فرهنگي شدن ورزش دارد همه بايد به ايشان كمك كنيم. حضور سعيدلو در ورزش ايران پس از 30 سال يك فرصت ارزشمند است همه ما چه در رسانه‌ها و چه در باشگاه‌ها و چه در وزارتخانه‌ها و مجلس شوراي اسلامي بايد به ايشان كمك كنيم.
از نمايندگان مجلس انتظار مي‌رود به اختصاص يك درصد از بودجه ارگان‌هاي دولتي به امر ورزش اهتمام ورزند تا انرژي سازمان تربيت بدني به جاي آنكه صرف امكانات بودجه‌اي شود در فرهنگي كردن ورزش خرج شود. همانطور كه ما خيريني داريم كه در امر ساخت مسجد، مدرسه و بيمارستان فعال هستند اعماد مردم را جلب كنيم تا مردم خير و مؤمن به دنبال ساخت و وقف اماكن ورزشي باشند. همانطور كه دكتر سعيدلو گفت: جاي موقوفات ورزشي در دل شهرها خالي است.

منبع: فارس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)