مرجع خبری پرسپولیس : على كريمى يك بازيكن خاص در فوتبال ما محسوب مى شود. بازيكنى محبوب و دوست داشتنى كه بودنش يك دردسر است و نبودنش هزار دردسر اما چه بخواهيم و چه نخواهيم، على كريمى در فوتبال ايران و حتى آسيا يك استثنا محسوب مى شود.

در سال ۸۸ كريمى ۲ ويژگى خاص داشت كه يكى مربوط به پرسپوليس و ديگرى در مورد تيم ملى بود. حكايت او و پرسپوليس به اواخر ليگ هشتم حرفه اى ودرگيرى هايش با عباس انصارى فرد مدير عامل وقت باشگاه برمى گشت كه باعث شد مشكلات زيادى بين آنها به وجود بيايد و در نهايت شماره ۸ سرخپوشان از اين تيم جدا شد و به استيل آذين رفت. بعد از جدايى انصارى فرد از پرسپوليس، على كريمى اعلام كرد كه پرسپوليس برايش مهم است و مى خواهد به اين تيم برگردد اما قوانين اجازه نمى دهد چون انصارى فرد ليست اين تيم را پر كرده است.در بازى رفت پرسپوليس و استيل آذين هم شاهد اتفاقات جالبى بوديم. على كريمى پيراهن فصل قبل پرسپوليس را زير پيراهن استيل آذين پوشيده بود و وقتى كه از زمين اخراج شد پيراهن استيل آذين را درآورد و به گوشه اى پرت كرد تا پيراهن پرسپوليس و عشق واقعى على كريمى به اين شكل نمايان شود. بعد از بازى هم كريمى در مصاحبه اى اعلام كرد كه از باخت پرسپوليس ناراحت است.

البته اين حق على كريمى به عنوان يك فوتباليست حرفه اى و با شرف است كه براى موفقيت تيمش تلاش كند.در رابطه با تيم ملى هم على كريمى در سال۸۸ عملكرد متفاوتى در مقاطع مختلف داشت. در راه صعود به جام جهانى۲۰۱۰ آفريقاى جنوبى و در روزهايى كه جامعه فوتبال از او خواست تا براى كمك به تيم ملى اگر كدورتى هم با على دايى دارد به تيم ملى برگردد، على كريمى قبول نكرد. هر چند كه طرفين با هم آشتى هم كردند اما كريمى اعلام كرد كه مرغ او يك پا دارد و به تيم ملى بر نمى گردد. پس از خروج على دايى از تيم ملى و حضور افشين قطبى در راس هدايت تيم ملى، على كريمى دوباره در جمع ملى پوشان حاضر شد و در ۳ بازى پايانى ما مقابل كره شمالى، امارات و كره جنوبى شركت كرد اما تيم ملى به جام جهانى صعود نكرد تا هواداران فوتبال ايران حسرت به دل بمانند. بعد از اين ناكامى على كريمى به همراه مهدى مهدوى كيا و وحيد هاشميان از تيم ملى خداحافظى كرد و در مسابقات مقدماتى جام ملت هاى آسيا شركت نكرد تا اينكه به بازى تشريفاتى با تايلند در تهران رسيديم. قطبى دوباره او را به اردو دعوت كرد و على كريمى كه از تيم ملى خداحافظى كرده بود، ساكش را روى دوشش انداخت و گفت به خاطر مردم به تيم ملى برمى گردم و در اين بازى تشريفاتى هم بازى كرد. در حالى كه تيم ملى به جام ملت هاى آسيا صعود كرده بود، كدام مردم مدنظر كريمى بود برخى ها نفهميدند چون اگر قرار بر شادی مردم بود که  آن روزى كه همگان از كريمى درخواست مى كردند در راه صعود به جام جهانى ۲۰۱۰ كمك كند به تيم ملى بر مى گشت.ما در مورد بعضى از شخصيت هاى ورزشى مثل محمد مايلى كهن ميانه رو هستيم و فقط اتفاقاتى كه پيرامون آنها رخ مى دهد را پوشش مى دهيم يعنى نه موافق اين نوع مصاحبه هايش هستيم ، نه مخالفش اما اى كاش على كريمى به عنوان يك بازيكن محبوب تكليفش را روشن كند كه بالاخره پرسپوليس را دوست دارد يا نه؟ يا اينكه از تيم ملى خداحافظى كرده يا نه؟ شايد او براى خودش يك حق ويژه قائل است كه هر وقت بخواهد مى تواند به تيم ملى بيايد و هر وقت كه نخواست براى تيم ملى بازى نكند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)