مرجع خبری پرسپولیس : براي موفقيت يك تيم فاكتورهاي زيادي لازم است. از مديريت و سرپرستي گرفته تا تداركات. در اين ميان نقش مربيان و بازيكنان غير قابل انكار است.

 

كريم باقري به‌عنوان كاپيتان چنين جايگاهي را در پرسپوليس دارد. بازيكني كه ساده زيستن و البته حرفه‌اي زيستن او مي‌تواند براي هر فوتباليست جواني يك الگوي ورزشي مناسب باشد.

 

 در فوتبال امروز نقش بازيكنان كليدي را نمي‌توان منكر شد. اگرچه در كسب نتيجه تمام بازيكنان سهيم هستند اما يكسري از بازيكنان در بزنگاه‌هاي حساس به داد تيمشان مي‌رسند.

 

 نمونه بارزش استيل‌آذين است كه حساب خاصي روي حركات كريمي و مهدوي‌كيا باز كرده و هر زمان كه بازي‌شان گره مي‌خورد اين دو با خلاقيت‌هاي فردي نتيجه را تغيير مي‌دهند. در اين مطلب وضعيت بازيكناني را مورد بررسي قرار داديم كه هر زمان براي تيمشان به زمين رفتند بازنده نبودند.

 اگر چه تعدادي از آنها خيلي كم فرصت بازي پيدا كردند اما به‌هرحال با دست پر از زمين خارج شدند. در اين ليست 7 نفره كريم باقري بدون رقيب در صدر قرار دارد.

 او در آستانه 37 سالگي يكي از كاملترين فوتباليست‌هاي ليگ است. حالا اين سوال مطرح مي‌شود كه چرا در ليگي كه حدود 540 بازيكن در قالب 18 تيم دارد بايد ستاره‌هايش باقري، مجيدي، كريمي، مهدوي‌كيا و … باشند.

اما ليست 7 نفره:
نفر اول كريم باقري؛ در 9 بازي حضور نداشته كه 4 باخت از 5 شكست پرسپوليس در همان 9 بازي بوده است. پيكان، استيل‌آذين، سپاهان، استقلال اهواز و شاهين پارس تيم‌هايي هستند كه تا پايان هفته بيست و هشتم موفق به شكست پرسپوليس شده‌اند.

 باقري در 1440 دقيقه‌اي كه به ميدان رفته يعني به‌طور ميانگين 75 دقيقه در هر بازي، 9 گل زده است. او در بازي با استيل‌آذين كه تا دقيقه 78 در زمين حضور داشت بازي يك-يك مساوي بود و 12 دقيقه پس از تعويض او با مهدي شيري، استيل‌آذين توسط چاووشي گل دوم را زد.

 كاپيتان پرسپوليس در 19 مسابقه‌اي كه به زمين رفت هيچ‌وقت بازنده نبود و از اين بابت ركورددار بازيكنان حال حاضر ليگ است كه البته 2 بازي جام حذفي مقابل ايرانجوان بوشهر و AL هرمزگان را هم بايد به آن اضافه كرد.

نفر دوم رحمان احمدي؛ دروازه‌بان سپاهان كه پس از قطعي شدن رحمتي و به اين دليل كه مي‌دانست زياد فرصت بازي نصيبش نمي‌شود قصد جدايي داشت، تنها 4 مرتبه فرصت بازي پيدا كرد و فقط 2 بار طي 360 دقيقه دروازه‌اش باز شد.

 او برابر ابومسلم، پيكان، مقاومت سپاسي و استقلال اهواز به زمين رفت.
نفر سوم روح‌الله سلطاني از پيكان است كه طي 2 بازي و 180 دقيقه برابر پاس همدان و استقلال اهواز شكست نخورده بود.

نفر چهارم مهدي مهدوي‌كياست كه حضورش در استيل‌آذين ضريب اطمينان و اعتماد بازيكنان را افزايش داده است. او در اولين بازي مقابل فولاد در دقيقه 66 اخراج شد كه تا آن لحظه 2-2 مساوي بودند. كيا در 2 بازي حذفي برابر سپاهان نوين و استقلال هم به زمين رفت و 2 گل زد و در نهايت پيروز شدند. او در آخرين بازي تيمش يك گل به فولاد زد و نقش زياد در پيروزي 2-3 استيل‌آذين داشت. عزيز معبودي از ملوان با 106 دقيقه، امين اميني‌فر از تراكتورسازي با 49 دقيقه و پوريا قيدر از پاس همدان با 46 دقيقه نفرات بعدي اين ليست هستند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)