برای کارهای بزرگ باید ریسک کرد / هیئت مدیره اوایل سال آینده انتخاب می شود

مرجع خبری پرسپولیس : ميانه‌هاي سال 88 و در نخستين روزهاي فصل پاييز بسياري از دوستداران پرسپوليس در انتظار اتفاق ويژه‌اي بودند كه بتواند دوباره آنها را اميدوار كند و تيم محبوبشان دوباره از يك گروه متوسط  به يك مجموعه مقتدر تبديل شود.

 

اتفاق بزرگ البته تغییر در راس مديريتي باشگاه بود. حبيب كاشاني مردي كه دو سال پيش بسياري از مخالفان خود را به جمع هوادارانش اضافه كرده بود تا با مديريت بحران‌هاي كوچك و بزرگ و گذر از دست‌انداز‌هاي پرشمار يك فصل فوتبالي، پرسپوليس را قهرمان كند حالا باشگاهي را تحويل گرفته بود كه شباهت كمي به مجموعه منسجم دو سال پيش داشت. حالا كار به جايي رسيده كه مجموعه سرخ با اين سرپرست به تكرار دوران طلايي گذشته مي‌انديشد. شايد به همين خاطر باشد كه حبيب كاشاني با طيب خاطر از اميد به روزهاي پيش‌رو و اتفاقات بهتر در سال جديد خورشيدي مي‌گويد. مصاحبه‌اي كه مي‌خوانيد به خواسته حبيب كاشاني انجام شده است كه شايد در نوع خود بي‌نظير باشد.

 

 

به خواسته سرپرست باشگاه پرسپوليس، ما سوال‌هاي مدنظرمان را براي ايشان فكس كرديم و او جواب‌ها را با همين روش فرستاد. شايد دانستن اينكه كاشاني خودش دست به قلم شده و در يك مصاحبه مطبوعاتي دخالت مستقيم داشته براي هواداران پرسپوليس و خوانندگان جالب توجه باشد.

 

سال 1388 مصادف شده با بازگشت دوباره حبيب كاشاني به پرسپوليس. اين حضور حدوداً 6 ماهه در پرسپوليس چگونه است؟
بسم‌الله الرحمن الرحيم. اجازه بدهيد پيشاپيش فرا رسيدن سال جديد را به مخاطبان شما و عموم هموطنان عزيزمان در سراسر كشور تبريك عرض كنم. حضور در پرسپوليس سختي‌ها و شيريني‌هاي خاص خودش را دارد. شما در باشگاه بزرگي مثل پرسپوليس با كوهي از مشكلات مواجه هستيد. البته چيزي در ميان همه اين مشكلات هست كه مي‌تواند كام شما را شيرين كند. شادي دل هواداران و ديدن خوشحالي آنها همان چيزي است كه مشكلات را قابل تحمل مي‌كند. هواداران ما هر كدام در جريان زندگي‌شان با مشكلاتي مواجه هستند و نتايج عملكرد تيم محبوب آنها از جمله اتفاق‌هايي است كه مي‌توند تا مدتي حال و هواي آنها را دگرگون كند.

اين مساله انگيزه‌اي در ما ايجاد مي‌كند كه بتوانيم علي‌رغم همه ناملايمات و سختي‌ها و مشكلات براي ارائه يك عملكرد مناسب و رضايت‌بخش تمام توانمان را بگذاريم.
قطعاً در بدو حضور مجددتان در باشگاه با مشكلات كوچك و بزرگ زيادي روبرو بوديد؟
آقاي كرانچار براي پرسپوليس زحمات زيادي كشيدند و اين تيم را تا رتبه 3 بالا آوردند اما ما احساس كرديم پرسپوليس براي يك جهش بزرگ، نياز به يك تصميم بزرگ دارد. نياز به تحولي كه بتواند خون تازه اي را در رگ‌هاي اين تيم به جريان بيندازد. اين تصميم در فضايي كم‌نظير گرفته شد و در تعاملي كه در فوتبال كشورمان كمتر شاهد آن بوده‌ايم، يك مربي بزرگ خارجي با سوابقي روشن جاي خود را به يك مربي بزرگ ايراني داد. آقاي دايي از اسطوره‌ها و سرمايه‌هاي فوتبال و ورزش كشورمان هستند كه سوابق و افتخارات‌شان بر كسي پوشيده نيست. به نظرم ما بايد در كنار استفاده از تجربيات موفق فوتبال دنيا به مربيان و سرمايه‌هاي ايراني اعتماد كنيم، به مربيان ايراني كه در تلاشند با بهره‌گيري از علم روز دنيا توانايي‌هاي خودشان را به منصه ظهور بگذارند و فرصتي براي ارائه داشته‌هاي خود بيابند. استفاده از آقاي علي دايي به منزله پاس داشتن سرمايه‌هاي داخلي و اعتماد به مربي ايراني بود.

بعد از چند وقت يك تصميم بزرگ گرفتيد؛ بازگرداندن علي دايي به پرسپوليس. بر چه اساسي اين تصميم را گرفتيد وقتي مي‌دانستيد با مخالفت‌هايي مواجه مي‌شويد؟ فكر نمي‌كرديد اين تصميم بزرگ ريسك زيادي داشته باشد؟
ببينيد تا وقتي يك قطار ايستاده است كسي كاري به آن ندارد اما به محض اينكه شروع به حركت بكند به طرف آن سنگ پرتاب مي‌كنند، تصميمات بزرگ هميشه با واكنش‌هايي مواجه است يا چيزي كه شما از آن به عنوان ريسك ياد مي‌كنيد با آن همراه هستيد اما هميشه براي انجام كارهاي بزرگ بايد دل بزرگي هم داشت.

دو سال پيش كه از پرسپوليس جدا شديد نزد هوادار، مربي و بازيكن محبوب بوديد. فكر مي‌كنيد در بازگشت مجدد به باشگاه به محبوبيت‌ شما اضافه شده يا نه؟
من هيچ وقت به اين مسائل فكر نكرده و نمي‌كنم. من به معناي حقيقي كلمه فقط به شادي دل هواداران و انجام وظيفه‌ فكر مي‌كنم. آدم نتيجه‌گرايي نيستم و سعي مي‌كنم به آنچه كه تكليفم ايجاب مي‌كند عمل كنم. چيزهايي هم كه تا به امروز براي من پيش آمده لطف خدا و محبت مردم بوده است.

شما از عملكرد خود و تغييراتي كه در باشگاه و تيم داديد راضي هستيد؟
طبعا از تغييرات به وجود آمده راضي هستم و بحمدالله عملكرد تيم و نتايج به دست آمده با رضايت نسبي هوادارانمان نيز همراه بوده است.

بحث تشكيل هيات مديره پرسپوليس مدت‌ها است كه مطرح مي‌شود و پرسپوليس تقريبا دو سوم فصل را بدون هيات مديره پشت سر گذاشته. اين موضوع مسووليت شما را فوق‌العاده سنگين نكرده است؟
در تمام طول مدتي كه در اين فصل در باشگاه حضور داشتم تمام هماهنگي‌ها را با دكتر سعيدلو انجام داده و مي دهم مديريت باشگاه مسووليت اجرايي بر عهده دارد و سياستگذاري‌ها بر عهده مجمع و هيات مديره است. در اين مدت توانستيم با هماهنگي آقاي سعيدلو امور را با نظر ايشان پيش ببريم. قطعا با تكميل هيات مديره اين سيستم كامل خواهد شد. توافق‌هايي نيز براي اعضاي هيات مديره صورت گرفته كه پس از رايزني و مذاكره با آنها سعي مي‌كنيم اوايل سال جاري هيات مديره جديد پرسپوليس معرفي شود.

دو سال پيش همه مي‌گفتند حبيب كاشاني حاشيه‌هاي تيم را جمع كرد و يكي از دلايل اصلي قهرماني بود. فكر مي‌كنيد امسال نيز از زماني كه به مجموعه پرسپوليس اضافه شديد در اين امر
موفق بوديد؟

همه تلاش‌ ما اين است كه با مجموعه تيم اعم از بازيكنان و كادر فني و البته سرمايه‌هاي اصلي‌مان يعني هواداران صادقانه برخورد كنيم به نظرم برخورد صادقانه مي تواند حلال بسياري از مشكلات و برطرف كننده بسياري از حاشيه‌ها باشد با اين وجود براي تيم‌هاي بزرگي مثل پرسپوليس هميشه حاشيه‌هايي وجود داشته كه بايد بدون توجه به آنها بر عملكرد و موفقيت تيم متمركز شد. ناديده گرفتن حاشيه‌ها خود، برطرف كننده بسياري از حاشيه‌ها است.

همه هواداران از ثبات فعلي تيم و باشگاه رضايت دارند اما هر روز بر سر جدايي شما از پرسپوليس شايعات مختلفي به گوش مي‌رسد. با توجه به حضورتان در شوراي شهر تا سال 1390 تكليف مديريت پرسپوليس چه مي‌شود؟ فكر نمي‌كنيد جدايي شما به تيم و نتايج‌اش لطمه بزند؟
در حال حاضر به عنوان سرپرست باشگاه در حال انجام خدمت هستم و مادامي كه در اين مجموعه حضور دارم وظايفم را به طور كامل و بدون فوت وقت انجام خواهم داد، طبيعي است پس از پايان دوره مديريتي بنده، مسوولان تصميمات مقتضي را خواهند گرفت.

در دوره قبلي حضور شما در پرسپوليس حس اعتماد عجيبي بين بازيكنان و شما برقرار بود كه از دلايل مهم قهرماني به شمار مي‌رفت. فكر مي‌كنيد در برقراري اين حس در نزد بازيكنان جديدتر موفق بوده‌ايد؟
همانطور كه قبلا پاسخ داده‌ام سعي كرده‌ام هميشه با بازيكنان صادقانه برخورد كنم بازيكنان ما نيز نشان داده‌اند رفتار و گفتار صادقانه را مي‌پذيرند و با آن ارتباط برقرار مي‌كنند. من هميشه سعي كرده‌ام به اين اصل پايبند باشم.

آينده پرسپوليس را در سال 89 چگونه پيش‌بيني مي‌كنيد؟
خيلي اهل پيش‌‌بيني كردن نيستم. تا زماني كه در پرسپوليس باشم همه تلاشم را براي موفقيت تيم انجام مي‌دهم ضمن اينكه با حضور آقاي دايي و تلاش و اراده بازيكنان پرسپوليس گمان مي‌كنم مي‌شود به آينده اين تيم اميدوار بود.

فكر مي‌كنيد اتفاق دو سال قبل كه منجر به قهرماني پرسپوليس شد دوباره تكرار شود؟
در فوتبال خيلي نبايد منتظر اتفاق‌ها بود. در فوتبال شانس و اتفاق هم، زماني به ياري شما مي‌آيد كه براي آن زمينه‌سازي كرده باشيد. اتفاق صرف، نمي‌تواند منجر به موفقيت يك تيم شود. در سال 86 هم يك عملكرد منسجم تيمي كه از ابتداي فصل صورت گرفته بود با يك پايان شيرين براي پرسپوليس همراه بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)