مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي خودش لباس ورزشي پوشيده اما خيلي سخت پا به توپ مي‌شود مگر مواقعي كه بخواهد نكته‌اي را به بازيكني شيرفهم كند.


علي آقا كمي تا قسمتي آرام است و اگر اين مصاحبه‌هاي عجيب و غريب عليه كفاشيان، قطبي و اعضاي هيات رييسه را ادامه ندهد، ذهن او راحت‌تر از زمان حضورش در تيم ملي است.

 

فكر او شده بازي با صبا هر چند كه نه در چهره و نه در كلامش نمي‌توان نشانه‌اي پيدا كرد كه او براي بازي با صبا استرس دارد. سرمربي مشهور پرسپوليس كار خودش را مي‌كند، تمرين مي دهد، سر بازيكنش فرياد مي‌كشد، با همكارانش حرف مي‌زند و مثل هميشه به همه جزييات تيم اهميت فوق‌العاده‌اي مي‌دهد. مرد اول پرسپوليس هماني است كه بايد باشد اما ما كه نمي‌دانيم براي بازي جمعه چه در سر دارد.

اوضاع تيم نسبتا روبراه است. مصدوم‌ها يكي يكي آماده مي‌شوند و احتمالا همين امروز تيم كامل مي‌شود.

 

 

 

البته باز هم يكي دو نفر شرايط بازي نخواهند داشت اما مسابقه نيمه‌نهايي جام حذفي آنقدر براي همه مهم است كه هيچ‌كس نمي‌خواهد عصر پنج‌شنبه از ليست 18 نفره بيرون بيفتد.

 

بازيكنان مثل هر روز شاداب و سرخوش هستند. در زمين تمرين، جلوي چشم علي دايي براي هم كري مي‌خوانند، توي سر و كله هم مي‌زنند و با لقب‌هاي آنچناني از خجالت هم درمي‌آيند. ظاهرا جو صميمانه‌اي در تيم برقرار است اما خدا كند اين جو تا بعد از اعلام ليست 18 نفره، روز بازي و البته روز بعد از بازي ادامه داشته باشد.

از كانكسي كه حكم رختكن تيم را دارد صداي كف‌هاي هماهنگ و فريادهاي يكصدا بيرون مي‌آيد. شايد حركات موزون هم دركار باشد اما ديوار فلزي كانكس بين ما و آنها حائل شده و ما چيزي نمي‌بينيم. هر چه هست، خوب است. به اين خاطر كه در فاصله سه روز تا بازي ماه، همه بچه‌هاي تيم با روحيه‌اند و صبا را حريف نمي‌بينند.

جلسه‌هاي سرپايي مثل هميشه سر جاي خودش است. موقع سرد كردن باز زوج‌هاي دونفره آرام آرام حرف مي‌زنند اما ما فرض را بر اين مي‌گيريم كه صحبت‌هاي معمولي و عادي است و هيچ‌كس قصد تخريب ديگري را ندارد. همه مي‌خندند. محسن خليلي سر دسته بذله‌گوها موقع سرد كردن است. دايي، عبدي و يحيوي هم همراه بقيه مي‌خندند. اي كاش اين لبخند عصر جمعه خشك نشود. اي كاش وقتي صبح شنبه سر تمرين‌شان رفتيم، همه موقع ريكاوري بخندند و از فينال حرف بزنند.

همه چيز خوب است. آرامش مناسبي در مجموعه پرسپوليس برقرار است. در آن هواي خنك بهاري حتي تمام اين تصاوير بهتر از آنچه مي‌بينيد به نظر مي‌رسد. وقتي در جو آرامشان قرار مي‌گيري حتي صداي برخورد ساق‌هايشان در مصاف يك به يك براي تصاحب توپ آزاردهنده نيست، برعكس لبخند را روي لب مي‌آورد. باد بهاري كه به چمن سبز مي‌خورد خواب را از سر مي‌پراند.

حتي آقاكريم هم كاملا آماده است. مثل يك جوان مي‌پرد، مي‌دود و البته تكه‌هاي طنزش به بازيكنان سرجاي خود باقي است. موقع شوت زدن به گلرها، بعد سانتر از راست و حمله دوباره از چپ همه چيز خوب است. هم توپ‌هاي زيادي به تور مي‌چسبد، هم گلرها كلي توپ مي‌گيرند. محسن خليلي به وسلي روحيه مي‌دهد و دفاع وسط ، گلر پشت سرش را هم تشويق مي‌كند. خارجي و ايراني ندارد، همه هواي هم را دارند. اينجا پرسپوليس است و براي موفقيت در يك آزمون بزرگ بايد هم همين جو در تمرينش برقرار باشد.

اي كاش حاج‌حبيب امروز مي‌آمد سر تمرين. آخر وقتي او مي‌آيد سفره دل بازيكنان باز مي‌شود و وقتي به آنها قول مي‌دهد حداقل تا مدتي خيالشان راحت است. اي كاش حاج‌حبيب مي‌آمد تا حرف‌هاي دايي را بشنود و قبل از مصاف بزرگ ماه پرسپوليس پشتيباني‌اش از نفر اول تيم را تمام و كمال معنا كند. مي‌دانيم كه حاج حبيب حتما امروز يا نهايتا فردا به محل تمرين مي‌رود.

مطمئنيم كه اين اتفاق مي‌افتد. او استاد روحيه دادن است، آن هم وقتي كه تيم به روحيه دادن نياز داشته باشد.حالا كه همه چيز در پرسپوليس OK شده نبايد از كار خوب حاج‌حبيب گذشت. آرامشي كه امروز در تيم مي‌بينيم حاصل كار او و همكارانش است. خدا كند حاج حبيب روحيه دادن را فراموش نكند. پرسپوليس بعد از يك باخت و يك مساوي به حرف‌هاي او نياز دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)