مرجع خبری پرسپولیس : هنوز كه هنوز است هواداران پرسپوليس حسرت از دست رفتن مهره‌هاي تاثيرگذاري را مي‌خورند كه طي دو فصل اخير به خاطر بي‌درايتي‌هاي مديران وقت باشگاه اتفاق افتاده و هر بار، پس از هر نتيجه ضعيف يا از دست رفتن يك جام معتبر، آزارشان مي‌دهد.

 

فرزاد آشوبي يكي از آنهاست كه در دومين سال حضورش در جمع قرمزها با اين تيم به مقام قهرماني رسيد، پديده ليگ برتر شد و در دو فصل پياپي به عنوان يكي از يازده بازيكن منتخب ليگ برتر از نگاه غالب كارشناسان انتخاب شد.

 

*خيلي زود مي‌روم سر اصل مطلب، واقعا خودت دوست داري برگردي پرسپوليس؟


خب اگر اينطوري مي‌خواهيد بپرسيد من هم مي‌گويم اصلا دوست نداشتم بروم كه حالا بخواهم برگردم. البته آن زمان بهترين تصميم را گرفتم اما الان در مورد برگشتنم هيچ پيشنهادي نداشته‌ام ولي خب طبيعي است كه خوشحال شوم براي تيمي كه قلبا دوستش دارم و به آن مديون هستم بازي كنم.

 

*واقعا از تصميمي كه گرفتي پشيمان نشده‌اي؟

وقتي به آن شرايط حاكم بر باشگاه و اتفاقاتي كه در آن مقطع براي من به وجود آوردند فكر مي‌كنم، نه پشيمان نشده‌ام.

 

*چه شرايطي؟

واقعيت اين است كه براي من خيلي مهم است احترامم حفظ شود. در آن مقطع خاص احساس كردم اين اتفاق نمي‌افتد، هرچند اصلا دوست نداشتم از پرسپوليس جدا شوم.

 

*فكر نمي‌كني اگر در پرسپوليس مي‌ماندي الان جايگاه بهتري در فوتبال ايران و تيم ملي داشتي؟

خب طبيعي است چون پرسپوليس پرطرفدارترين تيم ايران و آسياست و ايده‌آل‌ترين جايي است كه مي‌توانستم باشم اما من دوست داشتم احترامم حفظ شود و نمي‌خواستم به هر قيمتي بمانم. من ترجيح مي‌دهم در تيم كوچك‌تري بازي كنم اما احترام ببينم. 
در بحث قرارداد هميشه يكسري جزييات وجود دارد اما يك طرف قضيه شخصيت افراد و نوع برقرار كردن ارتباط بين آدم‌ها است. با اين حال با وجود آن مديريت در پرسپوليس، راهي نبود جز جدايي و من در شرايط اجباري بهترين انتخاب را كردم و به مس رفتم.

 

*اما حتما در اين دو سال شده كه در مقاطعي احساس پشيماني و ذهنيت بازگشت در تو پررنگ‌تر شود.

باور كنيد من اصلا به گذشته فكر نكردم و نمي‌كنم. واقعا تصميم سختي بود و نمي‌دانستم وقتي اين تصميم را بگيرم چطور با آن كنار بيايم. من اصلا به اينكه اگر مي‌ماندم شرايطم بهتر مي‌شد يا نه فكر نمي‌كردم. نگاهم به جلو بود و مي‌خواستم بازيكن با كيفيت‌تري باشم اما اينكه اين اتفاق شايد بيفتد يا نيفتد درباره‌اش احساس پشيماني نكردم. اگر قرار بود پشيمان باشم، نمي‌توانستم در مس موفق باشم و اين احساس بيشتر انرژي‌ام را مي‌گرفت اما خب هميشه يك تكه از قلبم در پرسپوليس جا مانده است.

 

*اما خب اكثر هواداران مي‌گويند بازيكناني كه از پرسپوليس رفتند در مقايسه با نفرات فعلي كيفيت بالاتري دارند و خواستار بازگشت تو و نفراتي مثل پژمان نوري، علي كريمي، مازيار زارع و … هستند.  

هواداران پرسپوليس هميشه به من لطف داشته‌اند اما بحث انتخاب بازيكن براساس عقايد كادر فني هر تيم انجام مي‌گيرد و سرمربي با كمك مديريت براساس نيازها، اصول و عقايدش بازيكن انتخاب مي‌كند. اين حق طبيعي سرمربي هر تيمي است كه بازيكنان دلخواهش را انتخاب كند. در هرحال خودم به شخصه دوست دارم برگردم چون هر بازيكني بازي در جايي كه علاقه دارد را در اولويت قرار مي‌دهد اما تمام اين مسائل در انتهاي فصل مشخص خواهد شد.

 

*زماني كه از پرسپوليس جدا شدي، بسياري مسائل مالي را دليل اين جدايي اعلام كردند.

ببينيد مسائل مالي خيلي مهم است اما دليل اصلي جدايي من از پرسپوليس مربوط به مسائل مالي نبود. همانطور كه گفتم من به خاطر اصول و عقايدم اين تصميم را گرفتم.

 

*اما همان زمان مي‌گفتند پيشنهاد مس كرمان 50 ميليون تومان بيشتر بوده و تو به اين خاطر از پرسپوليس رفتي؟

نه اين حرف اشتباهي است. اصلا اين حرف‌ها نبود. اينها فرار از واقعيت است و بهتر است حقيقت بيان شود. من دو سال بازيكن فيكس پرسپوليس بودم و به غير از مقطعي كه به خاطر مشكلات شخصي بود، اغلب موثر بودم. انتظار داشتم با من به عنوان بازيكن درجه يك پرسپوليس برخورد كنند اما پيشنهاد آنها براي من مثل بازيكنان درجه 2 و 3 بود كه اين شرايط براي من قابل تحمل نبود. تنها دليل جدايي‌ام از پرسپوليس اين بود كه به من بي‌احترامي شد.

 

*خب حالا اگر شرايط بازگشت تو به پرسپوليس مهيا شود، شرايط مالي برايت در اولويت قرار نمي‌گيرد؟  

 

 هر كسي بگويد شرايط مالي مهم نيست، دروغ مي‌گويد چون غيرممكن است مهم نباشد. درست است كه بازي كردن در پرسپوليس براي هر بازيكني افتخار است و يكسري مزايا دارد اما فكر مي‌كنم در اين باره بايد يك رابطه منطقي وجود داشته باشد و بسياري از توقعات در حد معقول برآورده شود. البته دوست دارم بگويم در فوتبال حرفه‌اي بزرگترين تيم‌هاي دنيا مثل رئال مادريد، منچستريونايتد و … دست مي‌گذارند روي بهترين‌ها و بيشترين هزينه را صرف مي‌كنند تا هميشه بهترين باشند. متاسفانه در فوتبال ما هنوز تصور غلطي وجود دارد كه اين مسائل را ناديده مي‌گيرد اما اگر پرسپوليس يا استقلال مي‌خواهند بهترين باشند، بايد بهترين‌ها را داشته باشند. اينكه به خاطر پرسپوليس يا استقلال از مسائل مالي گذشت كنيد حرفه‌اي نيست و اين اتفاق در هيچ جاي دنيا نمي‌افتد. ما الان دوره نهم ليگ حرفه‌اي‌مان را پشت سر مي‌گذاريم اما سال‌هاي سال، شايد به اندازه يك قرن از فوتبال حرفه‌اي دور هستيم چرا كه در قرن بيست و يكم كسي اين مسائل را مطرح نمي‌كند.

 

*اگر دنيزلي به استيل‌آذين آمد، به خاطر شناخت و علاقه‌اش به تو به اين تيم مي‌روي؟

درباره تمام اين مسائل از الان نمي‌شود حرف زد چرا كه نه مصطفي دنيزلي آمده و نه پيشنهادي مطرح است اما من واقعا خودم را مديون دنيزلي مي‌دانم. او واقعا شجاعت به خرج داد و بازيكني را كه از ليگ يك آمده بود به صورت ثابت استفاده كرد. با وجود تمام انتقادات و نيش و كنايه‌ها همه جوره پاي من ايستاد. البته من به حميد استيلي هم واقعا مديونم و هر دو نفر نقش پر رنگي در فوتبالم دارند. آري‌هان هم فوق‌العاده بود هر چند كه خيلي كوتاه با او كار كردم و نتوانستم از او چيزهاي زيادي ياد بگيرم اما از دنيزلي و پرسپوليس خيلي خيلي ياد گرفتم و با كمك و لطف آنها در پرسپوليس جا افتادم.

 

*علي دايي چه؟ او در دوره سرمربيگري‌اش در تيم ملي هيچ وقت از تو دعوت نكرد.
درست

 

 بله

*شايد همين موضوع باعث شود نتيجه بگيريم نام تو در ليست فصل آينده پرسپوليس نيست.  

 من اطلاع ندارم. اين چيزي است كه بايد از خود آقاي دايي بپرسيد اما آدم‌ها مدام در حال تغييرند و متفاوت مي‌شوند. قاعدتا بايد اينطور باشد اما من نمي‌دانم كه آقاي دايي روي من نظر دارد يا نه و همه چيز در انتهاي فصل مشخص مي‌شود.

 

*و صحبت پاياني براي هواداران پرسپوليس.

اميدوارم پرسپوليس در بازي‌هاي باقيمانده‌اش با قهرماني در جام حذفي دل ميليون‌ها هوادار خود را شاد كند. من اين شرايط را تجربه كرده‌ام و مي‌دانم اگر پرسپوليس قهرمان شود 80-70 درصد مردم ايران حداقل براي چند روز شاد هستند و اميدوارم اين اتفاق حتما بيفتد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)