مرجع خبری پرسپولیس : روزگاري كه خيلي هم دور نبود براي من دانش‌آموز دبيرستاني شنيدن صحبت‌هاي يكي از مسوولان مدرسه قبل از ورود به كلاس به يك عادت خوب تبديل شده بود.

 

 او آنقدر فن بيان داشت كه اگر جملاتش هم خيلي باب دل بچه‌هاي شلوغ مدرسه (غير از من) نبود باز هم از ايستادن و گوش دادن به آنها خسته نمي‌شديم.

 

 صحبت‌هايي كه پيش از شروع مزين به آيه‌هاي قرآني مي‌شد و البته بيشتر زيارت عاشورا. اما امروز نمي‌دانم در جمع بازيكنان تيمش چگونه صحبت مي‌كند چون مثل آن روزها اجازه حضور در چنين جلساتي را ندارم چون عضو باشگاه نيستم و يك خبرنگارم اما برآيند كار تيم نشان مي‌دهد كه اگر حرف‌هايش نافذتر از دوران تحصيل من نباشد، كمتر هم نيست.

 

 او همانگونه كه در كارش اهل تعارف و تمجيد بيهوده نيست، به همان اندازه هم در روحيه دادن استاد است. حبيب كاشاني وقتي قبل از دربي رفت به پرسپوليس بازگشت، به خودي خود يكسري از حواشي اطراف تيم از ميان رفت، خيلي‌ها فهميدند در باشگاهي كه او مسووليتش را دارد رفتار غيرحرفه‌اي و غيرفوتبالي جايي ندارد.

 

 او حالا يك سال تجربه باشگاهداري را هم يدك مي‌كشيد. پرسپوليس دربي را مساوي كرد و دربي برگشت را هم برد تا در كارنامه‌اش بعد از قهرماني ليگ، پيروزي در دربي تهران هم خودنمايي كند. كاشاني شايد عكس با شورت ورزشي نداشته باشد و شايد هم به همين دليل در بحث‌هاي فني ورود نمي‌كند اما در بحث مديريت و به‌خصوص مديريت بحران كارش را بلد است.

 

 امروز اكثر بازيكنان اين تيم يكي از شروط اصلي‌شان براي تمديد قرارداد، ماندن او در باشگاه است چون مي‌دانند به حق و حقوقشان مي‌رسند. كاشاني شب قبل از بازي با صباي قم هم براي بازيكنانش صحبت كرد، شايد براي من كه سابقه شاگردي‌اش را داشته‌ام قابل تصور باشد كه بازيكنان چطور به صحبت‌هايش گوش مي‌دادند، بيشتر صحبت‌هاي او بار روحي رواني مثبت به همراه داشت اگرچه در لابلاي آن حرف‌ها به نوعي اتمام حجت هم كرده است.

 

 پرسپوليس زيبا بازي نمي‌كند اما اين مهم به او كه نه دخالتي در بستن تيم داشته و نه امروز در كار فني دخالت مي‌كند هيچ ارتباطي ندارد. علي دايي اگر الان تيمش را در فينال جام حذفي مي‌بيند و در ليگ هم نيم‌نگاهي به كسب سهميه آسيايي دارد، بايد بخش اعظمي از اين موفقيت‌ها را به حساب كاشاني بگذارد كه در چارچوب وظايفش هيچ كوتاهي نداشته است.

 

 دايي تيم را سوم جدول تحويل گرفت و به قول كاشاني اگر قرار به چهارمي بود كه با كرانچار مي‌شدند، پس براي او كه يك تيم بيروني ايده‌آل مديريتي را دارد بهانه‌اي براي نتيجه نگرفتن آن هم با 80 هزار تماشاگري كه زير باران مي‌آيند وجود ندارد.

 

 به قول سهراب سپهري كه خودش در حدود 4-3 دهه پيش يكي از همين 80 هزار تماشاگر پرسپوليسي بوده: دوست را زير باران بايد ديد. همه اينها وظيفه دايي و شاگردانش را دوچندان مي‌كند و براي من شاگرد بازيگوش مدرسه كه همچنان ايستاده صحبت‌هاي همان مسوول دبيرستان را گوش مي‌كند …

 

منبع: ایران ورزشی – جعفر برزگر

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)