برای برد جان می دهند

 

مرجع خبری پرسپولیس : يكي از جذاب‌ترين رقابت‌هاي تاريخ ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور، در حالي امروز در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود كه نبرد استيل‌آذين و پرسپوليس، مي‌‌تواند مملو از تقابل‌هاي بسيار ديدني باشد.

 

 

 عده زيادي از اخراجي‌هاي ساليان اخير پرسپوليس، حالا در يك تيم سرخپوش تهراني ديگر جمع شده‌اند تا در مصافي مثل مسابقه امروز، نشان بدهند حق‌شان تبعيد از محبوب‌ترين تيم ايران نبوده است.

 

در شرايطي كه بسياري گمان مي‌بردند استيل‌آذين قرار است تيم دوم پرسپوليس باشد، حالا كار اين دو مجموعه به جايي رسيده كه نبردشان با يكديگر، اهميتي در قد و قواره‌هاي داربي پايتخت يافته است! در فاصله چند ساعت تا «سرخ‌آورد» دوم تهران در ليگ نهم، شايد مرور دوئل‌هاي مهم اين رقابت‌ – كه حساسيت جدولي هم دارد – خالي از لطف نباشد.

 

علي دايي و يك لشكر دشمن سينه‌چاك!
بي‌ترديد امروز هم يكي از روزهاي مهم زندگي حرفه‌اي علي دايي است.

 

 

 


شهريار كه در راه اثبات دوباره شايستگي‌هايش به فوتبال برگشت و پرسپوليسي شد، حالا در آستانه مصاف با تيمي قرار گرفته كه بخش مهمي از بزرگترين مخالفانش در آن جمع شده‌اند.

 

 

بدون شك چشم‌هاي او امروز بيش از هر كس ديگري، روي ساق‌هاي علي كريمي زوم خواهد بود؛ ستاره ارزشمندي كه اختلافات بسيار عميقش با دايي، هيچ زمان قابل كتمان نبوده است. علي كريمي سردسته همان باند معروفي است كه دايي ادعا مي‌كرد؛ توي چشمش نگاه مي‌كردند و به او پاس نمي‌دادند.»‌

 

گذشته از ايام پرحادثه كاپيتاني شهريار در تيم‌ملي، حتي زماني كه او سرمربي تيم‌ملي شد هم اين اختلافات از ميان نرفت؛ تا جايي كه پشت كردن دايي و كريمي به هم، به خروج تيم‌ملي از جام‌جهاني و اخراج شهريار منجر شد.

 

حالا شايد فصل انتقام دايي از جادوگر فرا رسيده باشد، هرچند اين احتمال هم وجود دارد كه آقاي شماره هشت، مثل بازي رفت تبديل به فوق ستاره زمين شود! كريمي اما، تنها دشمن دايي در زمين امروز آزادي نيست. مهدي مهدوي‌كيا هم به‌رغم حجب و حياي مثال‌زدني‌اش و با وجود آنكه اعلام كرده امروز براي دايي گل مي‌برد، اختلافات عديده‌اي با سرمربي كنوني پرسپوليس داشته است.

 

كيا هميشه در زمره دوستان كريمي به شمار مي‌رفته و در كنار جواد نكونام، همان گروه معروف بايكوت كننده‌ه‌اي دايي را تشكيل مي‌داده است. موشك اسبق هامبورگ، از قبل هم گفته بود كه امروز مي‌خواهد بهترين نمايش خودش را در آزادي اجرا كند؛ اين آيا هيزمي تازه‌تر بر آتش ديرين مشكلات اين دو نفر نيست؟

 

در اين ليست اما، اسم عابدزاده را نبايد از قلم انداخت. گرچه دايي و عقاب چندي پيش مقابل دوربين عكاسان در اوج سردي روي همديگر را بوسيدند، اما كيست كه نداد هر دو اسطوره سابق قرمزها حالا سايه همديگر را با تير مي‌زنند؟ عابدزاده، دايي را علت جدايي‌اش از پرسپوليس مي‌داند و حتي در اين راستا، سراغ رضازاده رفته و از او هم گله كرده بود.

 

در نقطه مقابل اما، شهريار نه تنها جاي عابدزاده را به يكي مثل يحيوي داد، بلكه وقتي مجبور شد عقاب را در تمرينات بپذيرد، به وي سمت عجيب «آناليزور تمرينات» را پيشنهاد كرد! ترديدي نداشته باشيد كه دوئل عابدزاده و دايي هم لب خط، امروز از آن تقابل‌هاي ديدني و جذاب از كار درمي‌آيد.

 

از اين مشكلات عمده ستاره اردبيلي كه بگذريم، مي‌رسيم به روابطش با نيكبخت، كعبي و پيرواني. اگرچه اين روزها همه روي نيكبخت واحدي به عنوان يك ستاره بازنشسته حساب مي‌كنند، اما شايد همين بازيكن نزول كرده به تلافي اخراج شبانه‌اش از اردوي تيم‌ملي توسط علي دايي، هوس كند انتقام بگيرد.

 

در آن شرايط است كه بايد منتظر برخورد‌هاي زيباي اين دو نفر باشيم. افشين پيرواني هم كه حالا جايش را در تصرف رقيب قدرتمندش مي‌بيند، خيلي دوست دراد امروز چنگ و دنداني حسابي به شهريار نشان بدهد و البته در اين ميان، شايد تنها بازيكني كه در تيم رقيب به سر مي‌برد و روابط حسنه‌اي با سرمربي پرسپوليس دارد، حسين كعبي باشد؟ مدافع تيز چنگالي كه امروز حتما براي دايي گل مي‌آورد!

 

 

هدايتي – كاشاني؛ كي پرسپوليسي‌تره؟!

 

بي‌گمان يكي از بزرگترين جدال‌هاي امروز غول آزادي، رودررويي حسين هدايتي و حبيب كاشاني است. مالك ثروتمند استيل‌آذين، بيشتر از آنچه نگراني صعود تيمش به آسيا را داشته باشد، علاقه‌مند است استيل‌آذين مسابقه امروز را به نفع خودش ببرد. كل‌كل‌هاي او و كاشاني كه در همين بازي رفت به نقطه اوج خودش رسيد، هنوز در خاطر هواداران فوتبال ايران باقي مانده است.

 

فعلا بين كاشاني و هدايتي دعوا بر سر اين است كه كدام يك پرسپوليسي‌تراند؛ سوالي كه شايد جوابش حتي پس از مسابقه امروز هم روشن نشود، اما بازي پيش رومي‌تواند رنگ و رويي جنجالي‌تر به آن بدهد. مديريت پرسپوليس تنها يك صندلي دارد كه آن هم فعلا از تيررس هر دو نفر خارج شده؛ يكي به ملكش در استيل‌آذين برگشته و ديگري هم هنوز در همان كسوت «سرپرست موقت» به كار خود ادامه مي‌دهد.

 

 

احمدرضا عابدزاده؛ مردي براي تمام مسوولان!

 

تقابل عابدزاده با هر كدام از مسوولان و مربيان پرسپوليس هم در مسابقه امروز مي‌تواند جالب توجه باشد. بعد از اتفاقاتي كه طي هفته‌هاي اخير براي عقاب آسيا رخ داد، او حالا با خيلي‌ها در پرسپوليس طرف حساب است.

 

گذشته از علي دايي كه اصولا در اين پروسه دشمن اول احمدرضا به حساب مي‌آيد، مسابقه امروز مي‌تواند حكم تسويه حساب او با حبيب كاشاني هم به شمار بيايد؛ مديرعاملي كه عقاب عقيده دارد به خاطر شهرت وارد ورزش شده است.

 

بي‌ترديد كيفيت نمايش امروز عليرضا حقيقي- چهره درخشان پرسپوليس در مصاف با صبا- هم مي‌تواند براي عابدزاده مهم تلقي شود؛ هر چه باشد ظاهرا او از آموزه‌هايي يحيوي، استفاده بيشتري كرده، تا درس‌هاي عابدزاده! و در نهايت ملاقات احمد با خود يحيوي هم مي‌تواند جالب باشد؛ دروازه‌باني كه جانشين عقاب روي نيمكت پرسپوليس شده، اما عابدزاده اصلا او را به رسميت نمي‌شناسد.

 

 

كريمي- خوردبين؛ كينه فراموش‌ شده؟!

 

شايد مسابقه امروز آنقدر جذابيت داشته باشد كه لابه‌لاي آنها، كسي به ياد نياورد روزگاري علي كريمي و محمود خوردبين هم به شكل ناجوري به تيپ و تاپ هم زده بودند. با اين حال بعيد است ستاره كنوني استيل‌آذين، مشكلاتش با سرپرست پرسپوليس را فراموش كرده باشد؛ مردي كه جادوگر تلويحا ادعا كرده بود به تماشاگران پول مي‌دهد تا تشويقش كنند!

 

 

 

جدال اصلي،‌روي سكوها!


تمام آن چيزي كه در موردش صحبت كرديم، جذابيت‌هاي داخل زمين بازي امروز است وگرنه بي‌شك جنگ اصلي روي سكوها جريان دارد؛ جايي كه هواداران پرشمار پرسپوليس با فوجي از ستاره‌هاي پيشين خود روبه‌رو مي‌شوند و مي‌توانند انواع واكنش‌ها را نشان بدهند. از يك سو با توجه به كتك‌كاري اخير عابدزاده با ليدرها و نيز شعارهايي كه در تمرينات عليه وي سر داده شده، بايد منتظر عكس‌العمل پرسپوليسي‌ها به عقاب باشيم و از سوي ديگر، اولين تقابل هواداران با مهدي مهدوي‌كيا پس از 11 سال مي‌تواند سرشار از جذابيت باشد. هر كجا هستيد باشيد، اما دوئل امروز را تحت هيچ شرايطي از دست ندهيد!

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)