پیش از آغاز بازی به این سکانس ها فکر کنید

 

مرجع خبری پرسپولیس : مسايل حاشيه‌اي بازي پرسپوليس – استيل‌آذين آنقدر برجسته و عجيب است كه ديگر كسي نمي‌تواند باور كند اين بازي براي طرفين فقط سه امتياز دارد.


اتفاقات اخير و صحبت‌هايي كه طي چند روز گذشته رد و بدل شد، حساسيت داربي سرخ‌ها را به اوج رساند و همين باعث شد حتي نقشه‌هايي در مورد تقابل اين دو تيم و ستاره‌هايش طراحي شود.

 

دسته گل زيباي افشين
افشين پيرواني مصاحبه كرد و گفت كه قصد دارد بهترين و زيباترين دسته گل‌هاي دنيا را براي هواداران پرسپوليس ببرد. شاهرودي همچنان خودش را مالديني هواداران پرسپوليس مي‌داند و عقاب نيز اعلام كرده به احترام پرسپوليس و هوادارانش روي نيمكت استيل‌آذين نخواهد نشست.

 

 

از آن سو خوردبين و عبدي هنوز هيچ صحبتي انجام نداده‌اند و حتي مشخص نيست كه آنها در مراسم ابتداي بازي با چه نيتي به سوي نيمكت تيم ميهمان (استيل‌آذين) مي‌روند.

 

اما بحث دايي با بقيه فرق مي‌كند. دايي موضع‌گيري خاصي در مورد دوستان سابقش در پرسپوليس و تيم‌ملي انجام نمي‌دهد، ولي به صراحت مي‌گويد كه آنها فعلا استيل‌آذيني هستند و هدف پرسپوليس و هوادارانش شكست اين تيم است. سرمربي پرسپوليس به‌رغم سوالات متعدد خبرنگاران هرگز در مورد رويارويي با كريمي، مهدوي‌كيا و ديگر ستاره‌هاي استيل‌آذين صحبتي نمي‌كند.

 

جادوگر سورپرايز ندارد
يكي از جذاب‌ترين سكانس‌هاي اين فيلم به برخورد علي كريمي و علي دايي برمي‌گردد. جادوگر محبوب هواداران سرخ كه به طرز عجيبي در بازي رفت توانست دل يك استاديوم پرسپوليسي را به دست آورد در نمايش برگشت هم نقش اول را ايفا مي‌كند.

 

مرد يخي كه فعلا هيچ برنامه و تصميم خاصي در مورد بازي ندارد، با اينكه فقط چند ساعت به شروع بازي باقي مانده، در اين مورد صحبتي ندارد.

 

كريمي كه براي بازي رفت از مدت‌ها پيش برنامه‌ريزي كرده بود حالا در مورد بازي برگشت و حرف و حديث‌هايش مي‌گويد:

 

 «براي آن بازي سورپرايز داشتم ولي حالا هيچ برنامه‌اي ندارم. خوبي سورپرايز اين است كه يك بار اتفاق بيفتد و اگر قرار باشد كه هر بار آدم بخواهد بقيه را سورپرايز كند كه ديگر مزه‌اي ندارد. دلم نمي‌خواهد حرف‌هاي تكراري بزنم. هواداران پرسپوليس مي‌دانند كه من آنها را دوست دارم و هر چه دارم از پرسپوليس است. من هم هميشه لطف و محبت آنها را لمس كرده‌ام و ديگر كسي نيست كه در اين مورد شكي داشته باشد.»

 

كريمي كه مي‌‌كوشد همانند دايي صحبتي در مورد رويارويي‌اش با سرمربي پرسپوليس نزند، مثل آب خوردن خبرنگاران را با يك توجيه نسبتا منطقي مي‌پيچاند: «در اين مدتي كه بازي كرده‌ام، نديده‌ام كسي براي همبازي‌اش گل ببرد!»

 

البته اين تمام صحبت‌ها در مورد كريمي نيست چون به احتمال فراوان او امروز با دسته‌گل به سوي همبازي و مربي سابقش مي‌رود و با نيمكت‌نشينان پرسپوليس خوش و بش مي‌كند.

 

كيا سنگ تمام مي‌گذارد
وضعيت در مورد ديگر بازيكنان استيل‌آذين هم تا حدود زيادي مشخص است. مهدوي‌كيا هيچ كاري به بقيه ندارد و قصد دارد پس از 11 سال دوري از هواداران پرسپوليس، در اولين رويارويي براي آنها سنگ تمام بگذارد. كيا جدا از هواداران پرسپوليس با دسته گل به سوي دايي مي‌رود تا در شروع اين داربي سرخ تمام مشكلاتش را با سرمربي سابق تيم ملي كنار بگذارد.

 

استيلي به استاديوم نمي‌رود
حميد استيلي تنها كسي است كه هم از سوي استيل‌آذيني‌ها براي تماشاي اين بازي دعوت شده و هم پرسپوليسي‌ها.

 

سرمربي سابق استيل‌آذين كه در تصميمي عجيب جايش را به كادرفني جديد داد، از سوي هدايتي براي تماشاي اين بازي به استاديوم دعوت شد. جدا از اينها استيلي اين شانس را نيز داشت تا با دعوت هواداران پرسپوليس يكي از صندلي‌هاي جايگاه VIP را تصاحب كند. اگر استيلي كمي خودخواهانه فكر مي‌كرد به استاديوم مي‌رفت تا بار ديگر نزد هواداران هر دو تيم مطرح و محبوب شود.

 

 اگر پرسپوليس ببازد، بزرگترين آلترناتيو دايي در استاديوم استيلي است و مي‌تواند در عرض چند دقيقه به اوج محبوبيت برسد. از سوي ديگر اگر استيل‌آذين قرباني اين ديدار باشد، بدون شك تمام نگاه‌ها به حميد استيلي و نتايج خوب او با استيل‌آذين معطوف مي‌شود و كسي نيست كه در آن لحظه از پيروزي استيل‌آذين در بازي رفت صحبتي نكند. به هر حال استيلي غايب اين بازي خواهد بود و به راست يا دروغ، صبح امروز به سوي امارات پرواز خواهد كرد!

 

 

پروين مي‌آيد؟
در مورد حضور حسين هدايتي، حبيب كاشاني، علي پروين و … در استاديوم صحبت‌هاي زيادي مطرح است.

 

 

حبيب كاشاني و مسوولان باشگاه پرسپوليس همانند بازي‌هاي قبل، از روي سكوهاي رديف بالايي جايگاه نظاره‌گر اين بازي خواهند بود و احتمالا سعيد راد (بازيگر پرسپوليسي سينماي ايران) را نيز در همان نزديكي‌ها مي‌توان ديد.

 

در مورد حسين هدايتي و علي پروين هم يك احتمال شديد وجود دارد. اگر هدايتي را در استاديوم پيدا كرديد، علي پروين هم كنار او خواهد بود. قرار است كه هدايتي و پروين به اتفاق راهي استاديوم آزادي شوند و نظاره‌گر داربي سرخ‌ها باشند. البته اين دو هنوز در اين مورد تصميم‌ نهايي را نگرفته‌اند و حتي اين احتمال مي‌رود كه آنها ساعاتي قبل از شروع بازي از انجام اين كار پشيمان شوند.

 

البته هدايتي و كاشاني ديشب نيز در اردوي تيم‌هايشان حاضر شدند و از نزديك با بازيكنانشان به صحبت پرداختند.

 

 

ليدرها به «آقا پولداره» حمله مي‌كنند؟
يكي از حساس‌ترين آيتم‌هاي اين پرونده به جايي برمي‌گردد كه مي‌شنويم بعضي از ليدرها نقشه‌هايي براي اين بازي كشيده‌اند. بعضي از ليدرهاي مخالف استيل‌آذين در طول چند روز گذشته به طرقي در مقابل «آقا پولداره» موضع‌گيري كردند.

 

 حتي كار به جايي كشيده شد كه بعد از درگيري ليدرها با عابدزاده، پلاكاردي در تمرين سرخ‌ها ديده شد كه روي آن نوشته شده بود:«باغيرت‌ها ماندند، پولكي‌ها رفتند»

 

 

شنيده مي‌شود كه بعضي ليدرها براي اين بازي هم برنامه‌هاي خاصي دارند. قرار است كه وقتي مربيان استيل‌آذين به سوي سكوهاي پرسپوليس مي‌روند، هواداران با هماهنگي ليدرها فقط بايستند و آنها را تماشا كنند! اين درست كه بعضي از ليدرها چنين تصميمي دارند ولي بعيد است كه مردم و هواداران پرسپوليس با ديدن اسطوره‌هايشان هيچ عكس‌العملي نشان ندهند.

 

 آنها كه سال‌ها منتظر ديدن افشين با تعصب، شاهرودي مالديني، عقاب آسيا، موشك، جادوگر و … بوده‌اند،‌مطمئنا بدون توجه به سياست‌هاي ليدرها به تشويق اسطوره‌هاي خود خواهند پرداخت. البته اين پايان ماجرا نيست چون شنيده مي‌شود كه با نصب دوربين‌هاي مداربسته، متخلفان به شدت تحت كنترل هستند و اگر اتفاقي بيفتد، ماموران ذيربط خيلي زود وارد صحنه مي‌شوند.

 

هنوز يادمان نرفته كه چطور قرار بود در بازي رفت عليه كريمي موضع‌گيري شود ولي جادوگر از سوي هواداران تيم رقيب (پرسپوليس) چنان تشويقي شد كه كسي شبيه آن را نديده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)