مرجع خبری پرسپولیس :  همين خاطر است كه سرمربي پرسپوليس با همفكري سرپرست باشگاه و همچنين دوستان و مشاورانش ضمن بررسي نفرات ليگ برتري روي مقوله‌هاي دگر مثل ايراني‌هاي بازگشته از خارج و همچنين بازيكنان خارجي حساب باز كرده است.

 

 

 هرچند علي دايي پس از پيروزي در ديدار رفت فينال جام حذفي مقابل گسترش فولاد تبريز از عملكرد شاگردانش ابراز رضايت كرد ولي با نمايش‌هاي قبلي بازيكنان تيم به فراست دريافتند كه نمي‌تواند براي حضور موفق و قدرتمندانه در فصل آينده چه در عرصه داخلي و چه در ليگ قهرمانان آسيا (در صورت قهرماني در جام حذفي) روي مجموعه فعلي‌اش نمي‌تواند حساب كند و حتما بايد تغييرات اساسي در تركيب نفرات و حتي كادر فني پرسپوليس ايجاد كند.

 

به نظر مي‌رسد قرمزها براي فصل آينده مشكل چنداني از لحاظ مالي نداشته باشند ولي محدوديت‌هاي موجود در آيين‌نامه نقل و انتقالات حسابي دايي را به دردسر انداخته و او را مجبور كرده با سبك سنگين كردن نام‌ها روي كليدي‌ترين نفرات براي رفع نقاط ضعف تيمش زوم كند.

 

نوع بازي پرسپوليس و توانايي‌هاي نفراتش نشان مي‌دهد كه قرمزها تقريبا در تمام خطوط نياز به تقويت عمده دارند و عملا نمي‌توان هيچ يك از خطوط سه‌گانه را در اين ميان با ادعاي بهتر بودن نسبت به ساير مناطق از آنها منفك كرد و به همين خاطر دايي مجبور است روي نفرات بسياري دقيق شود آن هم در حالي كه فقط مي‌تواند شش بازيكن ليگ برتري جذب كند و تازه مي‌خواهد يكي از اين سهميه‌ها را هم براي نقل و انتقالات نيم‌فصل نگه دارد.

به همين خاطر است كه سرمربي پرسپوليس با همفكري سرپرست باشگاه و همچنين دوستان و مشاورانش ضمن بررسي نفرات ليگ برتري روي مقوله‌هاي دگر مثل ايراني‌هاي بازگشته از خارج و همچنين بازيكنان خارجي حساب باز كرده است. با توجه به قرائن و شواهد، به نظر مي‌رسد بازگشت مازيار زارع پس از يك فصل حضور در امارات و مهرزاد معدنچي پس از سه سال بازي در آن سوي آب‌هاي گرم خليج هميشه فارس تقريبا تمام شده باشد و اين دو بازيكن فصل آينده در مركز و سمت چپ خط مياني پرسپوليس به ميدان خواهند رفت.

 

 در واقع رقم‌هاي بالا و غيرقابل تصور كه نفراتي چون ميلاد زنيدپور و حسن اشجاري براي حضور در پرسپوليس ارايه كردند باعث شده كه دايي فايل زنيدپور را كاملا بسته و در مورد اشجاري هم قضيه را به كاشاني محول كند و در عوض پروژه بازگرداندن معدنچي را تسريع ببخشد.

 

در عين حال حضور مجيد غلام‌نژاد براي دفاع و هافبك راست و سيدجلال حسيني در مركز دفاع در تيم فصل آينده پرسپوليس تقريبا قطعي شده و به نظر مي‌رسد جذب كريم انصاري‌فر در خط حمله و هادي عقيلي در خط دفاع هم در مراحل آخر خود باشد و با احتساب جذب اشجاري يا يك مدافع چپ ديگر عملا دايي پنج سهميه مورد نظر ليگ برتري خود را خرج مي‌كند و براي بقيه مناطق يعني خط مياني و حمله بايد روي بازيكنان خارجي حساب كند و در اين ميان به نظر مي‌رسد كه دايي در كنار حفظ تياگو فراگو مي‌خواهد يك هافبك محوري و يك مهاجم نوك گلزن از نوع اروپايي‌‌اش جذب كند.

 

 البته دايي در تنها فصلي كه به عنوان سرمربي در بستن تيم سايپا در ليگ هفتم حضور داشت تجربه ناموفقي در جذب بازيكن خارجي مثل اواندرو سيلوا، علو ترائوره و حتي عيسي ترائوره و آدريانو آلوز داشت و با توجه به سوتي‌هاي پرسپوليس طي سال‌هاي اخير در جذب خارجي‌ها مثل رافائل، دي‌كارمو، پانامايي‌ها، آراندا و… هم دايي و هم كاشاني مي‌خواهند در زمينه جذب لژيونر ديگر بي‌گدار به آب نزنند و بازيكنان داراي رزومه و كارنامه مشخص را براي پرسپوليس بياورند.

 

معمايي به نام رحمتي
تجربيات بين‌المللي و ملي گرانبهاي دايي، او را ملزم مي‌كند تا روي دروازه تيمش حساب جداگانه‌اي باز كند چرا كه حتما مربيان مختلف و سرشناسي كه دايي زير نظر آنها كار كرده، بارها در صحبت‌هايشان گوشزد كرده‌اند كه يك دروازه‌بان خوب به تنهايي نيمي از يك تيم است. در عين حال پرسپوليس طي يك دهه گذشته بعد از عابدزاده و افول فنايي عملا دروازه‌بان مطمئن و تمام عياري نداشته و از اين بابت ضربات جبران‌ناپذيري هم متحمل شده‌اند.

 

هرچند در پروژه خريدهاي دايي نام چند مدافع برجسته ليگ برتري ديده مي‌شود و در صورت موفقيت در جذب آنها پرسپوليس صاحب يك خط دفاعي پرمهره و احتمالا مستحكم خواهد شد ولي در عين حال وسوسه جذب يك دروازه‌بان سطح بالا موردي است كه هيچ يك از مربيان را ول نمي‌كند و دايي هم از اين قاعده مستثني نيست به خصوص كه يكي از معدود نقاط روشن حضور دايي در تيم‌ملي، وجود دروازه‌باني به نام سيدمهدي رحمتي بود و حالا سرمربي پرسپوليس خيلي تمايل دارد تا با توجه به نمايش‌هاي درخشان رحمتي در دروازه سپاهان او را هم به جمع نفرات تيمش اضافه كند و حتي كاشاني هم راضي شده مبلغي بالاتر از سقف بازيكنان پرسپوليس به رحمتي پرداخت كند اما اين دروازه‌باني كه فصل گذشته به قولي بيش از 700 و به قولي ديگر بيش از 650 ميليون از سپاهان پول گرفته، در تورم روزافزون قيمت دروازه‌بان‌هاي داخلي به چه ميزان بالاتر از سقف تعيين شده براي پرسپوليسي‌ها رضايت خواهد داد؟

 

 فقط همين را بدانيد كه رحمتي پيشنهاد تيم متمول استيل‌آذين را رد كرده است و بايد ديد آيا رقم پيشنهادي كاشاني كه معمولا زياد اهل دست و دلبازي نيست، دروازه‌بان اول تيم‌ملي را راضي مي‌كند يا خير؟ البته فراموش نكنيد كه در صورت جذب رحمتي، پرسپوليس يا بايد قيد جذب مدافع چپ ليگ برتري را بزند و يا هر شش سهميه ليگ برتري خود را در همين فصل نقل و انتقالات خرج كند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)