مرجع خبری پرسپولیس : نوشته‌اند پرسپوليس 89 پوست مي‌اندازد و احتمالا با جذب 2 خارجي، يكي دو لژيونر و 5 مهره ليگ برتري، تيم دايي حدودا 8 يا 9 تغيير خواهد داشت، اين يعني يك سوم تيمي كامل.

 

 تيم فعلي كلا 27 نفر دارد و اگر قرار باشد 9 نفر از اين جمع پيراهن قرمز را از تن در بياورند و 9 نفر جديد سرخپوش شوند، واقعا مي‌توان اين تغييرات را «خانه‌تكاني» ناميد كه نمونه‌اش تقريبا در هيچ كدام از تيم‌هاي بزرگ اروپايي ديده نمي‌شود.

 

 با اين حال به نظر مي‌رسد علي دايي تصميم خود را گرفته و به توانايي يك سوم شاگردانش ايمان ندارد. شايد بازگشتن دايي از اين تصميم غيرممكن باشد اما حالا كه قرار است تيم دايي پوست بيندازد پس چه بهتر كه اين كار را درست و اصولي انجام دهد.

 

 دايي بايد براي رفع نيازهايش اولويت‌بندي كند و رفع نقايص را نسبت به علايق شخصي‌اش در گردآوري بازيكنان مورد علاقه خود ارجح بداند. دايي كه بيش از 4 ماه پرسپوليس را در اختيار داشته و از ابتدا با آگاهي از نقايص موجود در تركيب نفرات، هدايت اين تيم را قبول كرده، به خوبي مي‌داند پرسپوليس فعلي از فقدان هافبك دفاعي به شدت رنج مي‌برد.

 

 

 

 تيم فعلي Play Maker يا پاسور ندارد و جذب مهاجم نوك هم در اولويت بعدي است. دايي البته به دنبال يك مدافع مياني و مدافع چپ هم هست و قصد دارد در اين مناطق تيم خود را تقويت كند اما در هر حال احتمالا براي سه پست اول اولويت خواهد گذاشت و شايد تا حالا كانديداهايي را ليست كرده باشد.

 

 نكته اساسي اما در پروسه تقويت پرسپوليس اينجاست كه گستره انتخاب‌هاي دايي براي سه پست حياتي و مقدم‌تر بسيار محدود است، تا جايي كه سرمربي سرخ‌ها بايد به گزينه‌هاي خارجي فكر كند. در حال حاضر فوتبال ايران از فقدان مدافع چپ، هافبك بازيساز (Play Maker) و مهاجم نوك به شدت رنج مي‌برد و بهترين‌هاي ليگ در اين سه پست نيز بازيكناني متوسط هستند.

 

 بدين ترتيب بايد هر دو گزينه مد نظر خارجي دايي براي پر كردن اين سه پست حياتي استفاده شود. اين اولين راهكار براي سرمربي قرمزها در راه پوست‌اندازي است و بايد ديد او به اين مهم توجه خواهد كرد يا نه.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)