به بهانه درخشش ذخیره ها و جوانان مقابل سپاهان

مرجع خبری پرسپولیس : هر چقدر هم که مدعی شویم سپاهان به خاطر قهرمانی زود هنگامش در بازی آخر مقابل پرسپولیس بی انگیزه بوده است ،بازهم نمی توان از بازی درخشان تنی چند از قرمز پوشان مقابل قهرمان لیگ نهم بی تفاوت گذشت.

 

در عین حال نمی توانیم این نکته را از نظر دور داشته باشیم که سپاهانی ها در بحث کری خواندن مقابل پرسپولیس خیلی دوست داشتند با شکست دادن این تیم در ورزشگاه آزادی ،جشن قهرمانی بگیرند و حضور زردپوشان اصفهانی درون میدان با تمام نفرات اصلی شاهدی بر این مدعاست.

 

در نقطه مقابل پرسپولیس در غیاب تنی چند از نفرات اسمی خود مثل هوار، کریم باقری، محسن خلیلی و عادل کلاه کج وارد میدان شده و بر عکس مسابقات اخیری که آن ها در زمین حضور داشتند ،اینبار بازی روان و جذابی از این تیم در نیمه دوم شاهد بودیم و اگر درخشش مهدی رحمتی در گرفتن چند موقعیت تک به تک و صد در صدی پرسپولیس نبود ،شاید جشن قهرمانی با تلخی بسیاری در کام سپاهانی ها برگزار می شد. 

 

 

البته باید به این مورد هم توجه داشته باشیم که به خاطر عدم دسترسی پرسپولیس به سهمیه آسیایی از طریق لیگ و در پیش بودن دیدار برگشت فینال جام حذفی ،قرمزها هم انگیزه چندان سفت و سختی نداشتند و آن ها هم مثل سپاهان فقط برای کری خواندن و بردن تیم قهرمان در هفته آخر انگیزه داشتند.

 

اما آنچه در این مسابقه بیش از هرچیز جلب توجه می کرد ،نمایش جالب تنی چند از نفرات پرسپولیس بود. نفراتی که یا در بازی های قبلی اصلا حضور نداشتند یا با به کارگیری در پست غیرتخصصی فروغ چندانی نداشتند و حالا علی دایی می تواند با این وضعیت جدید بوجود آمده روی آن ها بیش از گذشته حساب کند.

 

حمیدرضا علی عسگر سردمدار نفرات درخشان پرسپولیس مقابل سپاهان بود. جوانی که از زمان حضور دایی فقط یکبار به ناچار و به دلیل محرومیت علیرضا محمد در داربی به میدان رفت و تا قبل از بازی رفت فینال حذفی که به دلیل مصدومیت هادی نوروزی در ترکیب پرسپولیس حضور یافت ،در بقیه بازی ها نیمکت و حتی سکونشین بود.

 

علی عسگر در همان داربی سنتی پایتخت هم بازی جالب توجهی در دفاع راست ارائه کرد و یک پاس گل هم داد و در مسابقه سه شنبه مقابل سپاهان وقتی در نیمه دوم از دفاع راست به هافبک تهاجمی منتقل شد ،با حرکات خود و همکاری اش با نوروزی و وسلی مدافعان ملی پوش سپاهان را به هم ریخت و بارها رحمتی را به واکنش واداشت.

 

هادی نوروزی هم در غیاب خلیلی دوباره به نوک حمله بازگشت و ضمن به ثمر ساندن تک گل تیمش آن قدر موثر ظاهر شد که شاید دایی از بازگرداندن خلیلی به ترکیب اصلی مقابل گسترش فولاد هم منصرف شده باشد.

 

علی دایی نباید فراموش کند که در شروع درخشش خود همدوره مهاجم سرزنی به نام عبدالصمد مرفاوی بود و در شروع کار برتری چندانی هم نسبت به رقیب نداشت ولی تشخیص علی پروین سرمربی وقت تیم ملی در مورد تیغ دار بودن دایی و بعد از آن هم کنار رفتن مرفاوی از فهرست ملی پوشان باعث شد تا فضای لازم برای شکوفایی استعداد نصیب این مهاجم اردبیلی شود و او هم با استفاده از این فرصت و تلاش خود به مرور تبدیل به مهاجم شماره یک تاریخ تیم ملی ایران و بعدها گلزن اول ملی جهان شد. حالا او می تواند از همین تجربه دوران جوانی خود در وادی مربیگری اش استفاده کند.

 

اصلا شکی وجود ندارد که پرسپولیس فعلی برای موفقیت در لیگ دهم و حضور شایسته در لیگ قهرمانان آسیا ( در صورت قهرمانی در جام حذفی ) نیاز مبرمی به تقویت کادر بازیکنانش دارد ولی دایی باید مراقب باشد که در پروسه نقل و انتقالات نفرات مستعد و شایسته ای که در تیمش دارد ،خراب نشده و زیر سایه قرار نگیرند.

 

اگر امثال علی عسگر و نوروزی و حتی تیاگو و حقیقی بتوانند کیفیتی که در بازی با سپاهان ارائه کردند حفظ کنند ، مسلما پرسپولیس نیازی به ریخت و پاش آنچنانی در پست های آن ها ندارد ، به شرطی که کادرفنی این تیم هم بتواند فضایی را فراهم کند که این نفرات بتوانند شرایط نمایش توانایی های خود و بالفعل کردن این توانایی بالقوه را داشته باشند.

 

منبع: مرجع خبری پرسپولیس با برداشتی از روزنامه گل

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)