مرجع خبری پرسپولیس : رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از عملکرد این کمیته در پرونده بازی پرسپولیس و داماش و همچنین تخلفات هفته پایانی لیگ فوتسال به شدت انتقاد کرد.

 

هفته پایانی مسابقات لیگ برترفوتسال كشور كه ازحساسیت خاصی برخوردار بود.

 

دو دیدار مهم آن در دو سالن اصفهان به ترتیب بین تیمهای گیتی پسنداصفهان و پرسپولیس تهران و فولاد ماهان و شهید منصوری قرچك برگزار شد، به قهرمانی تیم گیتی پسند انجامید.

 

تیم های گیتی پسند وشهید منصوری قرچك درپایان این مسابقات درامتیاز 62 مساوی بودند، اما به دلیل اختلاف یك گل زده بیشتر گیتی پسند به این عنوان دست یافت.

 

تیم گیتی پسند اصفهان در دیدار پایانی خود با نتیجه 11 بر دو مقابل پرسپولیس به برتری رسید و این موضوع موجب شد تا تیم شهید منصوری قرچك دو تیم یاد شده را به تبانی متهم وبه كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شكایت كند.

 

دراین زمینه كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عصر امروزرای خود را درپنج بند صادر و تنبیهاتی برای تیم ها در نظر گرفت.

 

عبدالرحمان شاه حسینی در خصوص آرای كمیته انضباطی واستیناف فدراسیون فوتبال گفت: در اساسنامه فدراسیون فوتبال و حتی تشكیلات قضایی فیفا ركن قضایی فوتبال كمیته انضباطی و استیناف هستند.

 

وی ادامه داد: مرجع بدوی رسیدگی به تخلفات انضباطی كمیته انضباطی و مرجع فرجام خواهی به این آرا كمیته استیناف خواهد بود.

 

رییس اسبق كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران گفت: در كشور ما این دو مرجع در اساسنامه فدراسیون قید و در ماده چهارآیین نامه انضباطی نیز وظایف و صلاحیت های آنها درج شده است.

 

وی تصریح كرد: كمیته انضباطی به كلیه تخلفات انضباطی می پردازد،اما در مواردی كه در ماده 15 گفته شده است، استیناف نیز اجازه ورود به مرحله تجدید نظر را دارد.

 

وی اظهار داشت: بحث هایی كه در آن كمیته استیناف اجازه دخالت دارد به این شرح است. محرومیت ازورودبه ورزشگاه،ممنوعیت مصاحبه،ممنوعیت حضوردرجایگاه ورختكن، محرومیت از بازی بیش از سه جلسه یا دو ماه، انجام بازی بدون هوادار بیش از دو جلسه، تغییر نتیجه بازی، اخراج از مسابقات، تنزل به دسته پایین تر، جریمه مالی بیش از 30 میلیون ریال، آرای مربوط به موضوع اختلافات بیش از 50 میلیون ریال و جلوگیری از حق نقل و انتقالات.

 

شاه حسینی خاطرنشان كرد: فلسفه تشكیل كمیته استیناف این است كه پیگیری كند و اگر رای مطابق مقررات نبود وارد شود و رای را تصحیح یا نقض كند.

 

وی ادامه داد: كمیته انضباطی در خصوص دیدار پرسپولیس و داماش گیلان نمی توانست همزمان جریمه نقدی و كسر امتیاز داشته باشد كه به اشتباه این كار را انجام داد.

 

شاه حسینی خاطرنشان كرد: كمیته استیناف با رای خوبی كه صادر كرد، انصاف را رعایت و حق را به حق دار داد. رای كمیته انضباطی به دلیل اینكه در طول فصل و در اكثر بازی ها از سوی هواداران فحاشی هایی شده بود، چندان منصفانه نبود. زیرا چنین رایی باید برای تمام تیم ها اجرا می شد تا برای پرسپولیس هم اجرا كرد.

 

وی تاكید كرد: یكی دیگر از ایراد های این رای ان بود كه ما رای بركسرامتیازازباشگاه پرسپولیس دادیم درحالی كه باشگاه هیچ تخلفی انجام نداده و هواداران بازی را دچار مشكل كردند.

 

وی ادامه داد: كمیته استیناف واقعا به دور از هر مساله ای به خوبی رای صحیحی را اعلام و این رای جزو امتیازات مثبت این كمیته به حساب می آید.

 

شاه حسینی با انتقاد از بعضی آرای كمیته انضباطی گفت: متاسفانه ضعیف كشی در چند سال اخیر در فوتبال ما مد شده است و اگر دقت كنید تمام افراد مظلوم در فوتبال ما با آرای سنگین تری روبه رو می شوند.

 

وی ادامه داد: به طورمثال رسول كربكندی یا محمد خاكپور كه ازمربیان سالم و صادق فوتبال ما هستند با كوچكترین اعتراضی محروم می شوند، اما خیلی از دانه درشت های فوتبال كه در تیم های بزرگ هستند به بدترین شكل در مورد دیگران حرف می زنند وهیچكس به آنها اخطار هم نمی دهد.

 

رییس اسبق كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت: در فوتبال ایران آدم هایی كه اهل لابی و باند بازی نباشند، با آنها برخورد می شود و این از مصادیق ضعیف كشی است.

 

وی در خصوص اینكه اگر مربی بیش از مبلغ سقف قرارداد با باشگاه قرارداد امضا كند و در پایان فصل باشگاه حاضر به پرداخت مبلغ بیشتر از سقف نباشد،رای كمیته انضباطی چه باید باشد، اظهار داشت: اگر یك قراردادی بین عوامل فوتبالی منعقد شده باشد،مراجع انضباطی ملاكشان در قرارداد مبلغ سقف قرارداد مد نظر فدراسیون است.

 

شاه حسینی در ادامه، تصریح كرد: البته طرفین قرارداد می توانند با داشتن مدارك به دادگاه های قضایی شكایت كنند.

 

وی در مورد اینكه از نمره 20 چه نمره ای به كمیته انضباطی فعلی فدراسیون فوتبال می دهد،اظهار داشت: نمره من به كمیته انضباطی 10 است و دلیل كسر 10 امتیاز، تعارض در آرا، درمواردی است كه تخلفات شبیه بود. در رسیدگی به پرونده ها تاخیر بسیار زیادی دیده شده است و مصاحبه هایی كه رییس كمیته انضباطی انجام داده بارها استقلال وی را زیر سئوال برده است. این ها دلیل كسرامتیاز می باشد.

 

شاه حسینی دلیل دادن نمره 10 را حجم زیاد كارها و نگاه مثبت به امور انجام شده دانست.

 

وی درخصوص رای كمیته انضباطی مبنی بر تبانی فوتسال گفت: این رای به اعتقادمن دارای مشكلات زیادی می باشد. اما با توجه به گستردگی ها زیاد تفسیر آن را بعدا اعلام خواهم كرد.

 

رییس اسبق كمیته انضباطی تاكید كرد كه این رای به غیر از ایراد مد نظر او بسیار هم دیر اعلام شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)