مرجع خبری پرسپولیس : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و نماینده فدراسیون فوتبال ایران و نایب رییس فدراسیون فوتبال چین روز پنجشنبه در شهر پكن با یكدیگر دیدار و گفت و گو كردند.

 

محمد رویانیان در دیدار روز پنجشنبه با لین شیا خوا خواستار همكاری های گسترده در بخش های مختلف ورزش فوتبال از جمله در عرصه های اقتصادی این رشته ورزشی شد.

 

 

رویانیان مذاكرات خود با نایب رییس فدراسیون فوتبال چین را مثبت ارزیابی كرد و گفت: پیام دو طرف همكاری صد درصد بود.

همكاری در جهت توسعه تجارت فوتبال از مهمترین مباحث صورت گرفته بود و هر دو فدراسیون در این زمینه اعلام آمادگی كردند.

 

وی گفت كه در خصوص مبادلات ورزشی و باشگاهی میان پرسپولیس تهران و باشگاه ها و فدراسیون فوتبال چین نیز مذاكرات سازنده ای انجام و توافقاتی حاصل شد.

 

مدیرعامل پاشگاه پرسپولیس با اشاره به اینكه توسعه اقتصاد فوتبال برای باشگاه ها اهمیت دارد، اظهارداشت: ایران و چین دارای مبادلات اقتصادی گسترده ای هستند و به همین سبب می توانند تجارت فوتبال را نیز از طریق این اقتصاد فعال دوجانبه درگیر و به توسعه آن كمك كنند.

 

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران تصریح كرد كه زمینه توسعه ارتباطات ورزشی و توسعه اقتصاد فوتبال با چین وجود دارد و طرف چینی نیز كاملا برای این منظور اعلام آمادگی كرده است.

 

وی گفت كه در این مذاكرات درباره ساخت ورزشگاه هایی برای باشگاه های كشور نیز صحبت شد. به گفته رویانیان شركت های چینی در ساخت ورزشگاه در 140 نقطه در چین و كشورهای دیگر تجربه دارند.

 

توافقاتی حاصل شد مبنی بر اینكه با همكاری مشترك ورزشگاه های بزرگی نیز از طریق فاینانس برای باشگاه های پرسپولیس و استقلال ساخته شود. زیرا هر دو باشگاه به استادیوم های بزرگ نیاز دارند.

 

وی افزود، مقرر شد كارشناسان چینی برای گفت و گو دراین باره به ایران اعزام شوند.

 

به گفته مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ، طرف چینی همچنین از تیم زیر 19 سال این باشگاه برای شركت در تورنمنت تیم های زیر 19 سال در ماه می در چین دعوت كرد كه مورد قبول قرار گرفت.

 

رویانیان تصریح كرد كه تیم زیر 19 سال باشگاه پرسپولیس به این مسابقات اعزام خواهد شد. تیم هایی نظیر اسپانیا ، كره جنوبی ، پرتغال و چین در مسابقات مذكور حضور دارند.

 

از دیگر مباحث مطروحه میان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس و نایب رییس فدراسیون فوتبال چین جلب حمایت های بیشتر فیفا از فدراسیون فوتبال ایران بود. طرف چینی گفت كه در این مورد از جانگ لی جونگ معاون سرپرست فیفا خواسته خواهد شد تا از فدراسیون فوتبال ایران حمایت های لازم صورت گیرد.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از توافق در باره برگزاری بازی های دوستانه میان باشگاهی میان دو طرف خبر داد و گفت كه در این باره نشست های ذی ربط در ایران برگزار خواهد شد تا روی جزییات و تاریخ دیدارها بحث و تبادل نظر شود.

 

رویانیان امروز پكن را به مقصد تهران ترك می كند. وی روز سه شنبه با سفر به شهر دالیان در شمال شرق چین با وینگادا از نزدیك دیدار و گفت وگو كرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)