مرجع خبری پرسپولیس : رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: کار فدراسیون فوتبال ازبکستان برای اعلام کردن فهرست تیم ملی درست نبود، می‌توانیم از آنها شکایت کنیم.

 

علی کفاشیان پس از پایان مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های نوجوانان آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم بازی‌های لیگ قهرمانی آسیا و جام ملت‌های آسیا را میزبانی کنیم.

 

ما توانمندی چنین کارهایی را داریم و با میزبانی این مسابقات می‌توانیم خودمان را به آسیا ثابت کنیم.

 

وی افزود: میزبانی ما را به روز می‌کند و اعتماد AFC را نسبت به ما بیشتر می‌کند. البته باید در مسابقات هم قوی ظاهر شویم و امیدوارم که به عنوان یکی از قطب‌های آسیا خود را مطرح کنیم.

 

کفاشیان تأکید کرد: 4سال است که برای میزبانی تلاش می‌کنیم اما لازم است که این را بگویم اگر چارت مالی بهتری داشته باشیم می‌توانیم کاری کنیم که تمام آسیا روی ایران حساب کنند. حتی به خاطر اینکه مسابقات در تهران برگزار می‌شود، کشورهایی مثل ژاپن تقاضا کرده‌اند که در اینجا اردو برگزار کنند و همین مسئله پای آنها را به ایران باز می‌کند. این مسائل به ما کمک می‌کند و باعث می‌شود که نام ما مطرح‌تر شود. این میزبانی از نظر مالی به نفع فدراسیون نیست و امیدواریم وزارت ورزش و دولت شرایطی را برای ما فراهم کند که میزبانی مسابقات مهم‌ترین را بر عهده بگیریم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران در خصوص مسابقات لیگ گفت: جا دارد از زحمات مسئولان سازمان لیگ تشکر کنم که تلاش‌های زیادی انجام دادند و در مجموع هم از نظر داوری و هم از لحاظ میزبانی رضایت داریم و طی روزهای آینده جلساتی را با مسئولان برگزار خواهیم کرد. در سال جدید کلیه مشکلاتی که فکر می‌کردیم مرتفع شد.

 

وی در خصوص دیدار دوستانه تیم ملی با آلبانی گفت: این مسابقه قطعی شده و قرار است برای بازی با بشیکتاش اردویی را در کشور ترکیه برپا کنیم که مقدمات این کار انجام شده و نفراتی را برای هماهنگی این مسابقه به کشور ترکیه اعزام کرده‌ایم.

 

کفاشیان تأکید کرد: می‌خواهیم کمپ را برگزار کنیم، طی یکی دو روز آینده قطعی می‌شود که این اردو در بشیکتاش برگزار می‌شود یا شهری دیگر. این مسأله را بر عهده کادر فنی تیم ملی گذاشته‌ایم که تصمیم نهایی را بگیرند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول گفت: خوشبختانه با وجود مشکلاتی که داشتیم رقابت‌های لیگ یک به پایان رسید و دیدید که همه چیز به خوبی انجام شد. حتی در رقابت‌های لیگ برتر نیز بازی‌ها به روز پایانی کشیده شده که این سطح کیفی لیگ ما را نشان می‌دهد.

 

وی در خصوص منتشر شدن لیست تیم ملی توسط فدراسیون ازبکستان گفت: کار آنها حرفه‌ای نبود نباید این لیست را منتشر می‌کردند ما هم نباید به این مسائل توجه کنیم و نفرات ما اینها هستند و به اعتقاد من این موضوع نباید زیاد برایمان اهمیت داشته باشد. اگر از نظر کادر فنی صدمه و یا لطمه‌ای دیدید جای شکایت وجود دارد و اگر آنها تشخیص بدهند این کار را انجام می‌دهیم اما از نظر ما این موضوع چندان اهمیتی ندارد.

 

وی در خصوص اینکه باید به کجا شکایت کرد گفت: چون کار غیر حرفه‌ای بوده از هر طریق می‌توانید آن را به گوش مسئولان AFC برسانید.

 

کفاشیان در خصوص رأی تبانی در فوتسال و کم‌کاری بازیکنان گفت: این اتفاقی است که رخ داده و تعدادی قاضی بر اساس اسناد و مدارک رأی را صادر کرده‌اند و بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها تصمیم نمی‌گیرند. ما اصرار داشتیم که نتیجه این پرونده سریع‌تر مشخص شود اما باید اسناد و مدارکمان را کامل می‌کردیم.

 

تشخیص کمیته انضباطی این بود که تبانی بین مسئولان دو باشگاه انجام نشده و کم‌کاری‌ها و کاستی‌هایی از طریق ورزشکاران صورت گرفته است و اسم این مسئله را می‌توانستند تبانی بگذارند، مطمئن هستم اگر کسانی که اعتراض کرده‌اند و معتقد هستند این اتفاق تبانی بوده می‌توانند آن را به ما ارائه کنند و آنجا مجدداً می‌توانند رأی را نقض کنند و رأی دیگری صادر شود.

 

کفاشیان در خصوص اینکه چرا نتیجه این مسابقه تغییر نکرد گفت: باشگاهی که برای تیمش سرمایه‌گذاری می‌کند به همه چیز اشراف دارد اما شاید کسی در آن تیم کم‌کاری‌هایی را انجام دهد. شاید یک نفر کوتاهی کند و عملکرد یک باشگاه هم زیر سؤال می‌رود و ما نیز کل آن باشگاه را جریمه و کنار بگذاریم. اما در این تصمیم باشگاه مدیریت خود را انجام داد و ربطی به کم‌کاری نداشت. این تنبیه به بازیکنان و مربیانی در آن مسابقه حضور داشتند بر می‌گردد و کاری کردیم که دیگر کسی جرأت نکند این کارها را تکرار کند. اما اگر تخلف از سوی باشگاه صورت بگیرد مطمئن باشید آن باشگاه صلاحیت نخواهد داشت که به فعالیتش ادامه دهد.

 

وی در خصوص اظهارات منصوری مبنی بر اینکه دیگر تیم‌داری نخواهد کرد گفت: اگر ایشان باز هم مدرک و یا صحبت‌هایی را دارند به کمیته انضباطی ارائه کنند و حتی اگر می‌خواهند مدارک را به فیفا بدهند به کمیته استیناف ارائه کند که آنها تصمیم خود را بگیرند چون ما طبق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های AFC کار می‌کنیم و بهتر است مدارک را در اختیار خود ما بگذارند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مسئولیت قره‌خانلو و تجربیاتی که ایشان دارند گفت: قره‌خانلو سرپرست کمیته مطالعات راهبردی و مشاور عالی فدراسیون هستند و در بخش جوانان و آکادمی فوتبال مطالعات کافی دارند و می‌توانند همه چیز را مطالعه کنند. کمیته‌های اجرایی ما نیز باید سیاست‌های خود را برنامه‌ریزی کند و در جلسه کمیته راهبردی بررسی کند و امیدواریم آقای قره‌خانلو کاری اساسی انجام دهند و با سیاست‌های ایشان پیش برویم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی رئیس کمیته بین‌الملل را انتخاب می‌کنید گفت: در حال حاضر جمالی سرپرستی این موضوع را برعهده دارد و اگر ببینیم ایشان توانمند هستند او را انتخاب خواهیم کرد و اگر تشخیص بدهیم شاید از افراد دیگری هم استفاده کنیم.

 

رئیس کمیته بین‌الملل زیر نظر دبیرکل فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند و نیازی به رفتن به هیئت‌رئیسه ندارد.

 

وی در پایان در خصوص اینکه سرپرست تیم ملی چه زمانی معرفی می‌شوند گفت: فعلاً مشکلی برای اداره تیم ملی نمی‌بینیم و همه چیز با هماهنگی کی‌روش و نبی در حال انجام است. تمام کارهای داخلی تقسیم‌بندی شده و در اسرع وقت و در یک فرصت مناسب سرپرست خوب را معرفی خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)