دفاع از قانون ممنوعیت ورود دروازه بان خارجی

مرجع خبری پرسپولیس : عضو پیشین کمیته فنی فدراسیون فوتبال دلایل تصویب منع جذب دروازه‌بان خارجی در زمانی که در این کمیته مسئولیت داشت را تشریح کرد.

 

غیاثی در مورد اینکه ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی در زمان فدراسیون دادکان و در کمیته فنی آن فدراسیون برای اولین بار صورت گرفت، گفت: در آن کمیته نوآموز، کاظمی، خداداد و من عضویت داشتیم و نبی هم دبیر کمیته بود و تمام صورتجلسه‌ها را یادداشت می‌کرد.

 

در آن زمان اصلا بحث باشگاه‌ها مطرح نبود و این درخواست از سوی سازمان تیم‌های ملی به کمیته فنی رسید.

 

وی ادامه داد: در آن زمان عنوان شد که دروازه‌بان‌های تیم ملی در باشگاه‌هایشان ذخیره هستند و این برای فوتبال ملی نمی‌تواند مفید باشد. قبل از جام جهانی 2006 آلمان مهدی رحمتی که دروازه‌بان تیم ملی بود ذخیره آرمناک پطروسیان بود و در لیگ بازی نمی‌کرد. این مسئله می‌توانست برای فوتبال ملی ما مشکل ایجاد کند و رحمتی با اینکه به تیم ملی دعوت شده بود امکان داشت یک عمر ذخیره دروازه‌بان‌های خارجی شود.

 

عضو پیشین کمیته فنی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: به همین دلیل کمیته فنی تصمیم گیری کرد جذب دروازه‌بان خارجی در لیگ برتر ممنوع شود. در لیگ یک این ممنوعیت را قرار ندادیم تا دروازه‌بان‌های جوان ایرانی در لیگ دسته اول با دروازه‌بان‌های خارجی رقابت کنند. در نهایت قبل جام جهانی 2006 تصمیم به ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی گرفتیم. آخرین سری از دروازه‌بان‌های خارجی عیسی اندوی دروازه‌بان ذوب آهن بود که از ایران رفت. این مسئله به سود فوتبال ملی بود.

 

غیاثی تصریح کرد: در جام جهانی فرانسه هم تیم ملی به دلیل اینکه دروازه‌بان ششدانگ نداشت مجبور شد از عابد‌زاده‌ای که دو سانت یکی از پاهایش از پای دیگرش کوتاه است استفاده کند.

 

وی در مورد اینکه با این قانون دستمزد دروازه‌بان‌های داخلی بالا می‌رود، گفت: باشگاه‌هایی که شلوغ می‌کنند و می‌گویند این قانون باعث افزایش قیمت دروازه‌با‌ن‌ها می‌شود بهتر است بدانند که می‌توانند این پول را به دروازه‌بان‌ها ندهند. این باشگاه‌ها هستند که قیمت دروازه‌بان‌ها را بالا می‌برند آنها می‌توانند با دروازه‌بان‌های جوان در مسابقات شرکت کنند.

 

وی گفت: در خارج از ایران چنین دستمزدی به دروازه‌بان‌ها داده نمی‌شود و آنها مجبورند برای باشگاه‌های ایرانی بازی کنند. این خود مدیران باشگاه‌ها هستند که با رقابت،‌ دستمزد دروازه‌بان‌ها را افزایش می‌دهند. مدیرانی که مدیر هزینه هستند و بقایشان در نتیجه گیری است چنین کاری می‌کنند و دستمزد دروازه‌بان‌ها را بی‌مورد افزایش می‌دهند.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)