ابهام در قانون سقف قرارداد و ورود دروازه بان خارجی

مرجع خبری پرسپولیس : سقف قرارداد و حضور دروازه‌بان‌هاي خارجي در ليگ دو موضوعي هستند كه باشگاه‌‌ها در 2 ماه آينده به شدت با آن‌ها درگير خواهند بود اما سازمان ليگ آن‌ها را به وضعيت مشخصي نرسانده است.

 

در حالي كه فصل نقل و انتقالات دوازدهمين دوره ليگ برتر يكي، دو روزي است آغاز شده و 18 تيم حاضر در اين ليگ هم از همين حالا در تكاپوي تيم بستن و جذب بازيكنان مورد نظر هستند، مشخص نبودن برخي قوانين و عدم قطعيت آن‌ها براي فصل بعد آزار دهنده است.

 

يادمان نرفته كه در دوره‌هاي گذشته ليگ برتر قانون سقف قرارداد كه از زمان ابداع خود تاكنون مخالف‌هاي زيادي داشته، چقدر فصل نقل و انتقالات را تحت تاثير خود قرارداد و حتي كاملا به مسير ديگري هدايت كرد.

 

همه باشگاه‌ها ادعا مي‌كردند ما بالاتر از 350 ميليون به بازيكني نمي‌دهيم و خود را هم مجاز به تخطي از قانون نمي‌دانيم. اما چه كسي بود كه نداند بازيكنان 600 ـ 700 ميليوني و حتي يك ميلياردي در برخي باشگاه‌ها حضور داشتند و واقعيت اين بود كه اگر باشگاه‌ها به طرق مختلف قانون سقف قرارداد را دور مي‌زند.

 

با اين حال در فدراسيون جديد كه به نظر مي‌رسد اعضايش زمان زيادي مي‌برد تا فرمان دست‌شان بيايد و متوجه شوند نبايد در راه گذشتگان پا بگذارند، نه تنها قانون سقف قرارداد بلكه ساير قوانين براي فصل نقل و انتقالات از جمله حضور دروازه‌بانان خارجي در ليگ به نقطه مشخص نرسيده و وضعيت خوبي وجود ندارد. پس از آنكه مشخص شد سازمان ليگ در فصل آينده هم قصد ندارد ممنوعيت حضور دروازه‌بان‌هاي خارجي را لغو كند، موج انتقادها به سمت هيات رييسه سازمان ليگ روانه شد و اين فشار تا جايي ادامه داشت كه بهروان سرپرست سازمان ليگ مجبور به عقب‌نشيني كامل شد و در مراسم رونمايي از جام قهرماني ليگ برتر گفت كه اين موضوع تنها يك پيشنهاد از سوي هيات رييسه سازمان ليگ بوده و تصويب قطعي آن به دست فدراسيون صورت مي‌گيرد!

 

هرچند دو، سه روز پس از آن نبي دبيركل فدراسيون فوتبال با اشاره به اينكه سازمان ليگ در مصوبات خود مستقل است، گفت فدراسيون در اين موضوع دخالتي نمي‌كند تا توپ را به زمين بهروان و همكارانش انداخته باشد. در اين ميان چيزي كه مسلم است، نه سازمان ليگ و نه فدراسيون قاطعيت لازم را براي تصويب و اعلام قوانين نداشته و در اين بحث مهم هم كه همه كارشناسان، پيشكسوتان و مديران باشگاه‌ها در مخالفت با آن سخن گفته‌اند و معتقدند ورود دروازه‌بان خارجي بسياري از مشكلات را رفع مي‌كند، تصميم مناسبي نمي‌گيرند.

 

حتي وقتي در حرف‌هاي فدراسيوني‌ها دقيق مي‌شويم، اثري از هماهنگي هم نمي‌بينيم. نايب رييس اول فدراسيون مي‌گويد سقف قرارداد قانون مناسبي نيست، اما نايب رييس دوم فدراسيون معتقد است همان 350 ميليون سقف خوبي براي قراردادهاست! وقتي سازمان ليگ و فدراسيون در اين بحث‌هاي ابتدايي تا اين حد بي‌برنامه عمل مي‌كنند به راحتي مي‌توان پيش‌بيني كرد فردي مثل كارلوس كي‌روش براي صعود به جام جهاني چه مشقتي مي‌كشد! به نظر مي‌رسد فصل نقل و انتقالات كلاف سردرگم سازمان ليگ شده است. مسلما باشگاه‌ها بايد بدانند كه در قبال سقف قراردادها و دروازه‌بان خارجي چه تصميمي مي‌خواهند بگيرند. از همين الان شمارش معكوس براي پايان فصل نقل و انتقالات و آغاز ليگ دوازدهم شروع شده و ما منتظريم سازمان ليگ بهترين تصميم را در موارد ياد شده بگيرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)