مرجع خبری پرسپولیس : علي كريمي و جواد نكونام در حال حاضر باتجربه‌ترين بازيكنان تيم ملي هستند و كارلوس كی روش هم براي رسيدن به جام‌جهاني روي همين تجربه حساب ويژه‌اي باز كرده است.

 

علی كريمي و جواد نكونام كه هر كدام حضور در يك جام‌جهاني را تجربه كرده‌اند، اين روزها مهره‌هاي ثابت تيم كی روش هستند و در اكثر بازي‌ها به صورت فيكس به ميدان مي‌روند.

 

حضور اين دو بازيكن در تركيب ثابت تيم ملي باعث شده آنها از همين الان به فكر حمله به ركورد بازي‌هاي ملي علي دايي باشند. علي دايي در حال حاضر با 149 بازي ملي، در اين زمينه ركورددار است و در سال‌هاي اخير كسي نتوانسته اين ركورد را جابه‌جا كند.

 

بعد از خداحافظي شهريار از بازيگري بود كه انتظار مي‌رفت مهدي مهدوي‌كيا به ركورد او حمله كند. با حضور دايي در تيم ملي به عنوان سرمربي، مهدوي‌كيا براي مدتي به تيم ملي دعوت نشد و در بازگشت هم نتوانست حتي به ركورد شهريار نزديك شود. مهدوي‌كيا با 111 بازي ملي از تيم ملي خداحافظي كرد تا ركورد دايي دست‌نيافتني باقي بماند.

 

حالا با بازگشت كريمي به تيم ملي و حضور ثابت نكونام در تركيب ثابت كارلوس كی روش، اين دو بازيكن اميد زيادي دارند تا ركورد دايي را به نام خود ثبت كنند. به همين بهانه سراغ كارنامه بازيگري كريمي و نكونام در تيم ملي رفتيم تا ببينيم كدام‌يك از آنها مي‌توانند به ركورد دايي برسند و صاحب بيشترين بازي ملي فوتبال ايران شوند.

 

تيم‌ملي براي رسيدن به جام‌جهاني 2014 برزيل مسير دشواري را پيش‌رو‌ دارد و حالا بايد ديد كريمي و نكونام تا كجاي اين مسير تيم‌ملي را همراهي مي‌كنند كه با توجه به اعتقاد كی روش خيلي بعيد است آنها پيش از جام‌جهاني از تيم‌ملي كنار بروند. از همين رو پيش‌بيني مي‌شود اين دو بازيكن تا جام‌جهاني حضوري ثابت در تيم كارلوس كی روش داشته باشند.

 

تيم‌ملي براي رسيدن به جام‌جهاني هفت بازي مرحله مقدماتي را پيش‌رو دارد و در صورت كسب مجوز صعود، حداقل سه بازي هم در جام‌جهاني خواهد داشت. در اين بين مطمئنا تيم‌ملي براي رسيدن به مرز آمادگي بازي‌هاي تداركاتي را هم برگزار خواهد كرد. اگر فرض كنيم تيم ملي در دو سال پيش‌رو حداقل 10 بازي تداركاتي رسمي هم انجام دهد، نكونام و كريمي فرصت دارند حداقل 20 بازي ملي به كارنامه خود اضافه كنند.

 

در اين ميان علي كريمي با توجه به حضور در ايران چهار بازي هم در غرب آسيا انجام خواهد داد كه در كارنامه‌اش ثبت مي‌شود. اگر اين دو بازيكن در تمام اين بازي‌ها حاضر باشند، تعداد بازي‌هاي ملي نكونام بعد از جام‌جهاني به 147 و علي كريمي به 149 مي‌رسد و جادوگر می تواند با رکورد علی دایی برابری کند، البته در شرایطی که او در تمام بازی های تیم ملی حاضر باشد.

 

علی کریمی در حال حاضر 33 ساله است و بعید به نظر می رسد بعد از جام جهانی در تیم ملی بازی کند و به احتمال فراوان وی در سال 2014 از تیم ملی ایران خداحافظی می کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)