مرجع خبری پرسپولیس : وحيد هاشميان يكي از مهاجماني است كه مقابل قطر بازي‌هاي خوبي انجام داد و توانست دو گل به اين تيم بزند. هاشميان كه با گل‌هايش باعث پيروزي تيم ايران شد، معتقد است بازي سختي پيش‌رو خواهيم داشت.

 

اما اگر كمي با حوصله كار كنيم مي‌توانيم قطر را مثل بحرين پشت‌سر بگذاريم. پس وحيد با آرزوي موفقيت براي ملي‌پوشان ايران، از آنها مي‌خواهد كنترلشان را از دست ندهند و خونسرد بازي كنند تا قطري‌ها نتوانند امتياز از ايران كسب كنند.

 

 

امروز تيم ملي كشورمان ميزبان قطر است، تيمي كه 3 امتيازي شده و براي گرفتن امتياز ايران آمده.


بله، قطر به خاطر اينكه 4- يك به كره جنوبي باخته مي‌داند اگر ببازد شانسش را براي رسيدن به جام جهاني از دست مي‌دهد اما در طرف مقابل ما در بازي اولمان نتيجه خوبي گرفتيم و به سه امتياز رسيديم. پس با وجود شروع خوب، براي ما مهم است كه اين بازي را ببريم. به همين دليل اين بازي سخت مي‌شود، چون بازي با ايران شايد آخرين شانس قطر باشد و باخت در اين بازي شانس را از اين تيم مي‌گيرد. پس ما بايد محكم بازي كنيم و سعي كنيم هوشمندانه ظاهر شويم.

براي اينكه بتوانيم قطر را ببريم، به جز مسائل فني، نياز به چه ترفندهايي داريم تا اين تيم را شكست بدهيم؟
ترفند لازم نيست. در واقع ما آنقدر توانايي فني داريم كه نيازي به ترفند نباشد. اين تيم‌هاي عربي هستند كه بازي بسته انجام مي‌دهند و با زمين زدن خودشان، وقت‌كشي مي‌كنند. پس ما بايد تنها جلوي اين حركات تيم‌هاي عربي خونسرد باشيم و كنترلمان را از دست ندهيم چون كلا عرب‌ها به اين جوركارها معروف هستند اما ما نيازي به اين مسائل نداريم. پس اگر مثل بازي با بحرين كه با حوصله بازي را كنترل كرديم، با همان سيستم بازي كنيم، قطر را هم مي‌بريم.

منظورمان اين بود كه شايد بتوانيم با حضور زياد تماشاگران هم به تيم ملي كمك كنيم. چون به نظر مي‌رسد تيم‌هاي عربي از تماشاگران زياد ايران در ورزشگاه آزادي مي‌ترسند.
اين حرف‌ها شايد مال قديم بود چون ما مثلا در بازي با الهلال تماشاگران زيادي در آزادي داشتيم اما آنها بردند يا الجزيره كه استقلال را با همين شرايط برد. قبول دارم قبلا تيم‌هاي عربي از ديدن تماشاگران پرشمار ايراني مي‌ترسيدند و واهمه داشتند اما با مربيان حرفه‌اي خارجي كه مي‌آورند ديگر مثل قبل نيستند و ما نبايد به اين فكر كنيم اما حضور تماشاگران كلا به تيم ما روحيه مي‌دهد و مي‌تواند به تيم كمك كند.

گفتيد تيم‌هاي عربي جلوي ما بسته بازي مي‌كنند، فكر مي‌كنيد با توجه به اينكه قطر با باخت مقابل كره احساس خطر مي‌كند، باز هم جلوي ما بسته بازي خواهد كرد؟
‌‌ طبيعتا اول بسته بازي مي‌كند و 20-15 دقيقه اول به ضدحمله فكر مي‌كند اما اگر ما بتوانيم در همان دقايق ابتدايي بازي گل بزنيم، اين تيم براي جبران جلو خواهد آمد كه آن زمان مي‌توانيم گل‌هاي بيشتري هم به اين تيم بزنيم. اين مساله به بازي ايران بستگي دارد كه چطور بتواند در دقايق ابتدايي به گل برسد.

يعني اگر بتوانيم در دقايق ابتدايي گل بزنيم، مي‌توانيم در ادامه اين تيم را گلباران كنيم؟
‌‌ اگر از ضدحملات خوب استفاده كنيم حتما مي‌شود البته بايد حواسمان به آنها هم باشد.

شما جزو بازيكناني هستيد كه مقابل قطر بازي كرديد و توانستيد به اين تيم 2 گل ارزشمند بزنيد.
‌‌ بله، ما در بازي حساسي مقابل قطر به ميدان رفتيم. در آن بازي مهم، تيم ايران براي اينكه بتواند صعود كند بايد قطر را مي‌برد، من در اين بازي گل اول را زدم اما در ادامه با گل به خودي تيم ما، بازي به تساوي 2-2 كشيده شد. ما هم براي اينكه بتوانيم 3 امتياز را به دست بياوريم خيلي حمله كرديم كه در نهايت پاس خداداد عزيزي به مهدي مهدوي‌كيا و بعد از آن به من، باعث شد در دقيقه 90 گل بزنيم و ببريم تا به دور دوم صعود كنيم.

با توجه به اينكه تجربه بازي با قطر و پيروزي مقابل اين تيم را داريد، چه توصيه‌اي براي ملي‌پوشان داريد؟
‌‌ برايشان آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم با حوصله بازي كنند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)