مرجع خبری پرسپولیس : حالا هر دو طرف با کنار گذاشتن ذهنیت های منفی بار دیگر برای حصول توافق پای میز مذاکره می نشینند.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ برای همه پرسپولیسی ها که شب گذشته شاهد تساوی تلخ تیم ملی ایران مقابل قطر در حضور یکصد هزار هوادار پرشور حاضر در ورزشگاه بودند، تلخ تر از نتیجه مسابقه، مصاحبه علی کریمی بعد از پایان بازی بود.

 

 

کریمی که با وجود عملکرد چشم نوازش در نیمه دوم بازی با قطر به وضوح در تمام دقایق مسابقه عصبی نشان می داد، مقابل دوربین رسانه ها ایستاد و از مذاکراتش با رویانیان گفت که به بن بست رسیده و منجر به جدایی او از تیم محبوبش خواهد شد.

 

او البته این بار هم توپ را به زمین مدیرعامل انداخت و گفت: «امیدوارم مسئولان پرسپولیس که من را نخواستند در آینده هم پاسخگوی نتایج تیم باشند»

 

چند دقیقه بعد اما سیل تماس های خبرنگاران تلفن همراه محمد رویانیان را نشانه رفت اما رویانیان که به شدت از اظهارات کریمی عصبانی و دلخور شده بود از دسترس خبرنگاران خارج شد.

 

زمانی که پرسپولیسی های تیم ملی از مصاحبه کریمی با خبر شدند علت را از کاپیتان پرسپولیس خواستند، جادوگر که با پایان یافتن استرس مسابقه کمی آرامتر به نظر می رسید تا حدودی از مواضعش عقب نشینی کرد و گفت : «هنوز با پرسپولیس به توافق نرسیدم و وضعیت من با این تیم مشخص نیست.»

 

مصاحبه فتح الله زاده در خصوص استفاده رویانیان از منابع دولتی پاسخگویی مدیرعامل سرخ ها را به همراه داشت تا سردار به ناچار مجبور به پاسخگویی در خصوص اظهارات کریمی هم باشد: «جواب بازیکن را نمی دهم، چه مسی و رونالدو باشد یا علی کریمی!»

 

با این مصاحبه هواداران پرسپولیس به وضوح عمق اختلاف طرفین را حس کردند و امیدها برای ادامه همکاری کریمی با پرسپولیس به صفر رسید، اما کریمی تنها دقایقی بعد از مصاحبه رویانیان دست به روشنگری زد.

 

جادوگر از مسئولان باشگاه پرسپولیس خواست در خصوص نقل قول هایی که از سوی او مطرح شده و تکذیب شده است تحقیق کنند و پیگیر کار برخی به ظاهر رسانه ها باشند که با ماهی گرفتن از این رودخانه خروشان و گل آلود، اهداف خود را دنبال می کنند.

 

اما اصل ماجرا که منجر به اتفاقات 24 ساعت گذشته در خصوص تمدید قرارداد علی کریمی شد، چیست؟ جالب است بدانید علی کریمی و محمد رویانیان در مذاکره ای که در دفتر نیاوران انجام شد به هیچ عنوان در خصوص مسائل مالی گفت و گو نکردند چرا که کریمی هیچگونه بحث مالی با پرسپولیس ندارد، کما اینکه سال گذشته نیز با خالی گذاشتن فیلد مبلغ قراردادش با پرسپولیس، دفتر هیئت فوتبال تهران را سفید امضا کرده بود.

 

نگرانی کریمی همانطور که در مصاحبه شب گذشته اش مطرح شد از بابت برخی کاستی های پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات است و او در این بین چیزی برای خودش نمی خواهد. خالی ماندن پست هافبک دفاعی این روزها به دغدغه اصلی هواداران و مسئولان باشگاه بدل شده و در این میان علی کریمی به عنوان کاپیتان سرخپوشان این نگرانی را بیشتر احساس می کند.

 

زمانی که در مذاکره کریمی و رویانیان بحث نقل و انتقالات مطرح می شود، کریمی این نگرانی را به مدیرعامل پرسپولیس منتقل می کند. محمد رویانیان از کریمی نظرش را در خصوص تمدید قرارداد مازیار زارع جویا می شود که از نزدیک ترین بازیکنان به جادوگر محسوب می شود.

 

کریمی اما با وجود آنکه نظر مثبتش را برای تمدید قرارداد زارع اعلام می کند ، تصمیم گیری را به رویانیان واگذار کرد. این موضوع حتی باعث دلخوری مازیار زارع، دوست نزدیک کریمی نیز شد که توقع داشت جادوگر به هر شکلی زمینه ادامه حضورش در پرسپولیس را با توجه به شرایط نابسامان ملوان فراهم کند. کریمی در گفت و گو با رویانیان این نکته را نیز بیان می کند که در صورت تمایل باشگاه حاضر است باب مذاکره را با چند بازیکن ملی پوش در این ارتباط باز کند.

 

این نقطه دقیقا کانون اختلاف رویانیان و کریمی است، خبری که خیلی زود در برخی رسانه ها درز پیدا کرده و به آن پر و بال داده می شود تا جایی که یکی از روزنامه از قول کریمی نقل می کند: «اگر سید جلال بنگر را به پرسپولیس آورده، من هم زارع را پرسپولیسی می کنم». کریمی اما معمولا عادت ندارد به شایعاتی که از قول او در رسانه ها مطرح می شود واکنش نشان دهد، مثال بارز این ادعا ماجرای نقل قول خیالی در ترجمه مصاحبه اش با روزنامه الیوم امارات بود که پس از چند روز گمانه زنی و پر و بال دادن حاشیه سازان بالاخره به ناچار با واکنش کاپیتان پرسپولیس مواجه شد.

 

مدیران پرسپولیس که گمان می کردند سکوت کریمی در قبال این دست شایعات ، صحت خبرها را تایید می کند به شدت از دست کریمی دلخور می شوند تا جایی که مذاکرات جمشید زارع با جادوگر در اردوی تیم ملی نیز به بن بست می رسد.

 

با مصاحبه امروز کریمی اما ورق به کلی برگشت: «متاسفانه بعضي‌ها صحبت‌هاي من را به شكل ديگري به اطلاع باشگاه مي‌رسانند. همان طور كه روز گذشته گفتم پرسپوليس در چند پست نياز به تقويت خود دارد. حتی یک بار درباره يك بازيكن از من نظر خواستند كه من گفتم خودتان مي‌دانيد. جالب اينكه آن بازيكن چند بار با من تماس گرفت و پيغام داد اما جوابش را ندادم تا حرف و حديثي به وجود نيايد. يك روز هم اگر لازم باشد اسم آن بازيكن را به مدير باشگاه مي‌گويم. متاسفانه مي‌گويند كريمي براي تمديد قراردادش شرط گذاشته كه فلان بازيكن بايد حتما باشد. حالا براي من جاي سوال دارد چرا وقتي بعضي نقل قول‌ها از طرف من مطرح مي‌شود كه صحت ندارد و خودم آن را تكذيب مي‌كنم باشگاه از آن رسانه پيگيري نمي‌كند. به هر حال اين اخبار بايد توسط كسي داده شده باشد يا اينكه بعضي روزنامه‌ها از خودشان نوشته باشند. من در حال حاضر به مسافرت رفته‌ام اما همچنان مي‌گويم كه گزينه اول من پرسپوليس است و تا دقيقه 90 هم منتظر اين تيم مي‌مانم. با پيشنهاد من مخالفت شده است. شايد شرايطم را طور ديگري به باشگاه اعلام كرده بودند.

 

حالا اما سرمنشاء این سوء تفاهمات تا حدود زیادی برای طرفین روشن شده است، اینکه محرمانه ترین صحبت های کریمی و رویانیان چگونه به برخی رسانه های خاص و حاشیه ساز درز پیدا می کند و آنقدر به آن پر و بال داده می شود تا یک حفره عمیق بین طرفین ایجاد شود؟ این همان نکته ای است که کریمی از مدیران پرسپولیس توقع پیگیری اش را دارد و البته مدیر روابط عمومی باشگاه به عنوان سخنگوی سرخپوشان نیز به آن اشاره می کند و می گوید: «کریمی فرزند پرسپولیس است و پرسپولیس خانه او است، جدایی او را از این تیم متصور نیستیم»

 

محمد رویانیان علی کریمی را دوست دارد و این نکته ای است که بر کسی پوشیده نیست، او بزودی مجددا در دفتر شیک و لوکس خود میزبان علی کریمی خواهد بود تا تمام سوء تفاهمات میان طرفین حل شود. پالس هایی که از باشگاه پرسپولیس و نزدیکان کریمی ساطع می شود این نکته را نشان می دهد که علی کریمی پس از استراحتی شاید طولانی تر از سایر ملی پوشان پرسپولیس، قرارداد خود را با تیم محبوبش تمدید خواهد کرد. این شاید پایانی باشد بر خستگی یک فصل پرفشار و پراسترس برای علی کریمی و پرسپولیس، در انتظار بازگشتی مقتدرانه به لیگ برتر…

 

پویا نوایی

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)