مرجع خبری پرسپولیس : پیوستن کریم انصاری فرد به پرسپولیس ابهامات بسیاری را در خصوص پر شدن سهمیه لیگ برتر برای هواداران این تیم ایجاد کرد و عده ای معتقد بودند این بازیکن در لیست بازیکنان زیر 23 سال قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ کریم انصاری فرد متولد 14 فروردین ماه 1369 است و دقیقا 22 سال و 76 روز از سن آقای گل لیگ یازدهم می گذرد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری او را جزو سهمیه زیر 23 سال پرسپولیس بدانند نه لیگ برتر.

 

براساس قوانین سازمان لیگ، هر تیم می تواند 5 بازیکن زیر 23 سال جذب کند اما قرار گرفتن در فهرست این 5 نفر به معنای حضور نداشتن در سهمیه لیگ برتر نیست.

 

به عبارت دیگر، هر باشگاه لیگ برتری می تواند 23 بازیکن با شرایط سنی آزاد و 5 بازیکن زیر 23 سال را در هر فصل در فهرست نفراتش ثبت کند. نام این 28 بازیکن در دفتر ثبت قرارداد روی برگه مربوط به هر باشگاه نوشته می شود اما علاوه بر آن ها هر باشگاه می تواند نام 15 بازیکن را در رده سنی جوانان و امید هم رد کند.

 

نام این 15 بازیکن پشت برگه نوشته می شود، البته تعداد آن در فصل گذشته 12 نفر بود اما برای لیگ دوازدهم به 15 نفر افزایش پیدا کرد. این سهمیه به 5 بازیکن در رده سنی امید، 5 بازیکن جوانان و 5 بازیکن از رده سنی نوجوانان تقسیم می شود. بازیکنان امید ، جوانان و نوجوانان که نام آن ها در پشت برگه ثبت قرارداد نوشته می شود حتی اگر از تیم های لیگ برتری آمده باشند جزو 7 سهمیه آن محسوب نمی شوند.

 

اما چرا کریم انصاری فرد جزو سهمیه 7 بازیکن لیگ برتری پرسپولیس محسوب می شود؟ باید توجه داشته باشید که بازیکن امید در آئین نامه فیفا به بازیکن زیر «22 سال» اطلاق می شود و در قوانین داخلی لیگ ایران به بازیکن زیر 21 سال ! علاوه بر این برای عدم حضور انصاری فرد در سهمیه لیگ برتری باید نام این بازیکن حتما پشت برگه ثبت قرارداد های باشگاه سایپا در لیگ یازدهم نوشته شده باشد.

 

به این ترتیب کریم انصاری فرد را باید جزو 7 سهمیه لیگ برتری پرسپولیس در کنار مهرداد پولادی، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، شهاب گردان و محمد قاضی بدانیم.

 

اما اگر می پرسید به این ترتیب این قانون چه سودی برای باشگاه ها دارد؟ باید گفت پرسپولیس با استفاده از همین قانون افشین اسماعیل زاده 20 ساله را از داماش گیلان و محمدرضا خانزاده را از راه آهن به عنوان سهمیه امید به خدمت گرفت بدون آنکه نام آن ها در فهرست سهمیه لیگ برتری ثبت شود. به عبارت دیگر نام خانزاده و اسماعیل زاده ، پشت برگه ثبت قراردادها مربوط به باشگاه پرسپولیس در هیئت فوتبال تهران ثبت شده است.

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)