مرجع خبری پرسپولیس : با اضافه شدن يك مربي بدنساز به تمرين‌هاي پرسپوليس حالا محسن عاشوري زياد هم تنها نيست اما او مي‌داند كه با وجود تلاش براي شروع تمرين‌ها و ادامه منظم برنامه آماده‌سازي تيم، شايد اتفاقات با او كنار نيايد.

 

با اين حال عاشوري درباره ماندن يا نماندنش در پرسپوليس، در صورت انتخاب سرمربي جديد حرفه‌اي صحبت مي‌كند.

 

 

از شروع تمرين‌ها و نحوه آماده‌سازي تيم بگوييد.


معمولاً زمان آماده‌سازي يك تيم فوتبال 6 هفته يا 45 روز است اما ما از روزي كه شروع كرديم 34 روز وقت داشتيم. طوري برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه عقب افتادگي را جبران كنيم و بعضي وقت‌ها تعطيلي يك جلسه تمرين را هم كنسل كرده‌ايم.

تمرين‌هاي دو نوبته در روز هم براي جبران عقب افتادگي‌تان است؟
بله، به خاطر همين مسأله استراحت يك جلسه‌اي در هفته را هم كنسل كرده‌ايم و مستمر تمرين مي‌كنيم البته نمي‌خواهيم بازيكنان training Over شوند. مربي بدنسازي هم كه آورديم به كارش مسلط است و از روشي استفاده مي‌كند كه فوتباليست‌ها با آن مشكلي ندارند.

يعني بازيكنان را خسته نمي‌كند؟
نمي‌خواهم خيلي تخصصي و فني صحبت كنم و مسأله را باز كنم. مي‌توانم بگويم بيشتر كارهاي قدرتي الان فرق كرده. تمرين‌هاي تپه كه هيچ، الان وزنه‌هايي هم كه انتخاب مي‌شوند سنگين نيست. آقاي چيذري به كارش مسلط است. من هم درباره اين روش مطالبي خوانده بودم اما در تخصص من نبود كه اجرايي‌اش كنم. خوشبختانه امسال اين روش در تيممان به كار گرفته مي‌شود.

براي بدنسازي يك مشكل بزرگ وجود دارد كه شما پارسال هم لمسش كرده‌ايد و آن اضافه شدن تدريجي بازيكنان است. يعني شما از روز اول يك تيم كامل در اختيار نداريد؟
پيش‌بيني اين را هم كرده‌ايم تا بالانس خوبي بين ملي‌پوشان جوان، اميد، بزرگسال و نفرات ديگر برقرار شود البته نفراتي مثل خانزاده و كنعاني در تيم‌هاي اميد و جوانان بدنسازي مي‌كنند. مثلاً كنعاني كه امروز (چهارشنبه) اضافه شد تنها دور زمين دويد. نفرات ملي‌پوش هم كه سر تمرين بيايند ابتدا بدنساز تيم يك تست ميداني از آنها مي‌گيرد و بعد كارشان را شروع مي‌كنند. البته با توجه به اينكه آنها فقط 10 روز استراحت كرده‌اند با چند جلسه تمرين مي‌توانيم همه بازيكنان را از نظر آمادگي جسماني به يك سطح برسانيم.

پس شما مشكلي براي آماده‌سازي به موقع پرسپوليس حس نمي‌كنيد؟
نه فكر نمي‌كنم با همتي كه بچه‌ها دارند مشكلي پيش بيايد.

حضور علي كريمي در تمرين هم جالب بود.
بله علي در مرخصي بود كه ديروز (سه‌شنبه) آمد سر تمرين و حضورش براي من هم غيرمنتظره بود اما او در پرسپوليس احساس مسووليت مي‌كند.

تا چه زماني فشار بدنسازي ادامه دارد؟
برنامه ما اين است كه تا آخر هفته كارهاي هوازي‌مان را در تهران پيگيري كنيم، بعد از آن يك اردوي خارجي 10 روزه پيش‌بيني كرده‌ايم.

اما باشگاه هنوز با اين اردو موافقت نكرده و برپايي اردو را منوط به نظر سرمربي كرده است.
صد در صد سرمربي بايد تصميم‌گيرنده باشد اما ما هم نمي‌توانيم بيكار بنشينيم. حالا مربي مي‌آيد، مي‌بيند اگر برنامه‌هاي ما تاييد شد ادامه مي‌دهيم. طبق برنامه‌ريزي كه داشتيم يك اردوي 10 روزه پيش‌بيني كرده‌ايم كه سه بازي تداركاتي بايد انجام دهيم. پيش‌بيني ما اين است كه 9 روز قبل از شروع بازي‌ها در تهران باشيم و آن زمان كارهاي سرعتي انجام دهيم.

راستي شما گفته بوديد تمرين‌هاي بدنسازي شما حساس و به روز است به همين خاطر تماشاگران اجازه ورود به محل تمرين را ندارند.
نه صحبت من كامل انتقال داده نشد. ما چنين ادعايي نداريم كه تمرين‌هاي‌مان به روز است. روش بدنسازي ما با سرعت انجام مي‌شود و بدنساز ما آيتم‌هاي تمريني و حركت‌ها را تند تند عوض مي‌كند. به خاطر همين براي انتقال آيتم‌ها به بازيكنان احتياج به سكوت داريم.

برسيم به خودتان و اينكه چطور بدون قرارداد آمده‌ايد و تيم را تمرين مي‌دهيد؟
اين كار حرفه‌اي نيست منتها به خاطر اعتمادي كه دنيزلي و رويانيان به من داشتند اين كار را انجام مي‌دهند. دو انسان بزرگ به من اعتماد كردند و همين باعث دلگرمي من مي‌شود. در آن موقعيت از من خواستند كار را شروع كنم، من هم كارم را انجام مي‌دهم تا وقتي سرمربي بيايد. حالا اگر دنيزلي بيايد كه كار را ادامه مي‌دهم اما اگر سرمربي ديگري آمد و ما را نخواست وجدانم راحت است كه تمام تلاشم را به كار گرفته‌ام.

اگر مثلا متسو بيايد و خودش يا باشگاه مربيان جديدي را معرفي كنند، ناراحت نمي‌شويد؟
نه، تا حالا با دنيزلي، استيلي يا هر مربي ديگري كه كار كرده‌ام سعي داشته‌ام لياقت خودم را نشان بدهم وگرنه اجباري نبوده و هر مربي مي‌تواند حق انتخاب داشته باشد.

نظرتان درباره برونو متسو گزينه نزديك به نيمكت پرسپوليس چيست؟
من شناختي از ايشان ندارم چون با او كار نكردم. همه چيزهايي كه من درباره‌ ايشان مي‌دانم را همه مي‌دانند اما در همين حد مي‌دانم فردي كه در چنين تيم‌هايي كار كرده توانايي‌اش را داشته.

فكر نمي‌كنيد دير انتخاب شدن سرمربي پرسپوليس مشكلاتي را براي تيم درست كند؟
قطعا اگر سرمربي انتخاب شود خيلي بهتر است. اصلا يكي از مهمترين مسائل اين است كه سرمربي زودتر تفكراتش را به تيم انتقال مي‌دهد و اين يكي از اصلي‌ترين نكات براي ساختن تيم است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)