مرجع خبری پرسپولیس : عضو ایرانی كنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: در صورتی كه كشورمان حداقل های مندرج در ضوابط را رعایت كند، سرنوشت مسابقات جام حذفی تأثیری در سهمیه كشورمان در لیگ قهرمانی آسیا نخواهد داشت.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ شاهین رحمانی افزود:

 

كنفدراسیون فوتبال آسیا برای كسب سهمیه حضور كشورها در لیگ قهرمانان قاره كهن، حداقل هایی از جمله در تعداد باشگاههای شركت كننده و همچنین تعداد بازیهایی كه باشگاههای برتر كشور در طول سال باید داشته باشند تعیین كرده است، كه در صورت رعایت این حداقل ها این سهمیه برقرار خواهد ماند و حذف جام حذفی و یا لیگ های دیگر اثری در كاهش این سهمیه نخواهند گذاشت.

 

وی ادامه داد: اصولا سهمیه ای كه به كشورها داده می شود، به رعایت ضوابط كنفدراسیون برای حضور در لیگ قهرمانان برمی گردد؛ به عنوان نمونه، استرالیا از جمله كشورهایی است كه با وجودی كه جام حذفی در آن كشور برگزار نمی شود، اما تأثیری در تعداد نمایندگان این كشور در لیگ قهرمانان آسیا ندارد.

 

رحمانی در عین حال در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینكه به عنوان یك كارشناس فوتبال آیا این تصمیم فدراسیون كشورمان یعنی برگزار نشدن لیگ حذفی به خاطر بازی های تیم ملی را منطقی می داند یا نه، توضیح داد: به نظر شخصی كه كاملاً از جایگاهم در كنفدراسیون مجزاست، برای برگزار نكردن مسابقات یك لیگ باید دلایل خیلی محكمی ارایه شود، و آن دلایلی كه در ایران گفته شده برای حذف جام حذفی نمی تواند كافی باشد.

 

این كارشناس فوتبال اضافه كرد: به اعتقاد من برای حل مشكل تیم ملی، حذف لیگ حذفی نمی تواند تنها راه حل باشد، بلكه شاید بتوان آن را آخرین راه حل دانست و اقدامات دیگری می تواند در این زمینه كارگشا باشد. به عنوان مثال می توان جام حذفی را پس از دیگر لیگ ها برگزار كرد و مسابقات آخر را به جام حذفی اختصاص داد تا با بازیهای تیم ملی تداخل پیدا نكند و یا اینكه از حضور بازیكنان ملی پوش در بازیهای جام حذفی صرفنظر شود.

 

وی ادامه داد: آقای كی روش هم زمانی كه در انگلیس بود، هیچگاه استیت كاپ و چریتی كاپ را حذف نكرد بلكه تدابیری اندیشیدند كه از تداخل بازیهای ملی و دیگر لیگهای آن كشور جلوگیری شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)