آئین نامه جدید نقل و انتقالات به ضرر فوتبال ایران تنظیم شد

مرجع خبری پرسپولیس : كارشناس مدیریت فوتبال ایران معتقد است، آیین نامه جدید نقل و انتقالات به ضرر فوتبال ایران تنظیم شده است.

 

هوشنگ نصیرزاده گفت: كریم انصاری فرد در اواسط فصل لیگ برتر، 23 سالش به اتمام می رسد و به همین دلیل دیگر نمی تواند به عنوان بازیكن زیر 23 با باشگاهی قرارداد امضا كند.

 

 

وی ادامه داد: متاسفانه ما در آیین نامه نقل و انتقالات دچار مشكلات جدی هستیم و باید مسوولان به فكر برطرف كردن این اشتباهات باشند.

 

كارشناس مدیریت فوتبال ایران گفت: در ماده 6 این آیین نامه كه هفته گذشته توسط سازمان لیگ تدوین شد، اعلام شده بازیكنان تا سن 28 باید با باشگاه قرارداد سه ساله امضا كنند.

 

وی تصریح كرد: این موضوع در تمام 209 كشور عضو فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) وجود ندارد زیرا در این كشورها این عدد 23 سال است كه بازیكن همچنان آموزش پذیر می باشد.

 

وی اظهار داشت: این قانون بسیار عجیب به طور حتم جوانگرایی را در فوتبال ما به خطر خواهد انداخت و باید مسوولان، فكری به حال آن كنند.

 

نصیرزاده خاطرنشان كرد: به استناد آیین نامه نقل و انتقالات ‘فیفا’ حداقل مدت قرارداد برای تمام بازیكنان 6 ماه و حداكثر 5 سال است اما یك اشتباه استراتژیك در تنظیم آیین نامه وجود دارد كه باید هرچه سریع تر برطرف شود.

 

وی تاكید كرد: از تمام افرادی كه در تدوین این آیین نامه دخیل بودند و خود نیز در فوتبال ما فعالیت كرده اند، انتظار این اشتباه تاكتیكی نمی رفت.

 

در نهایت نتیجه این خواهد بود كه فوتبال ایران به بازیكنان مسن رو می آورد و باشگاه ها وام دار بازیكنان پیر می شوند و در نتیجه در باشگاه های ایران، سرمایه سوزی شكل می گیرد و این به سود فوتبال ما نخواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)