مشاوره به معنای دلالی نیست

مرجع خبری پرسپولیس : جرقه ماجرا در كميته رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي زده شد.

 

جايي كه مسوولانش اكبر محمدي سرمربي تيم جوانان را متهم كرده‌اند به معرفي و انتقال بازيكن به پرسپوليس و همين اتهام، باشگاه را كشانده به چالشي تازه، به گونه‌اي كه مديرعامل خيلي زود در مقام پاسخگويي برآمد و به تندي واكنش نشان داد:

 

«كساني كه اين حرف‌ها را زده‌اند، خودشان به ما دلال معرفي كرده بودند ولي من حاضر به همكاري با دلال‌هاي‌شان نشدم. الان هم اگر بخواهند جو را متشنج كنند مي‌توانم از دلال‌هاي‌شان اسم ببرم.»

 

محمد رويانيان درحالي به طور غيرمستقيم به مسوولان كميته رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي حمله كرده كه نامه اتهام‌زا را دبير اين كميته يعني عليرضا عليپور تنظيم كرده بود و بايد منتظر كشدار شدن داستان باشيم؛ داستاني كه نه‌تنها نمي‌شود آن را تخلف ناميد كه اتفاقا يكي از قدم‌هاي مثبت مديران باشگاه پرسپوليس بوده. ماجرا برمي‌گردد به 4 ماه پيش، وقتي كه پرسپوليس كمبود بازيكن را بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌كرد و مصطفي دنيزلي هم دايم مي‌گفت كه «بازيكن جوان مي‌خواهم.» پس چه راهي بهتر از جذب بازيكن از رده‌هاي پايه تيم‌هاي ملي كه هم جوانند و باانگيزه و هم صاحب تجربه. دنيزلي و عاشوري به چاره‌جويي نشستند و سر آخر اين مرد تركيه‌اي بود كه در ديدار با سرمربي تيم ملي جوانان از او مشورت گرفت و معرفي نيروهاي مستعد را از او طلب كرد. آن نيروي مستعد محمد حسين كنعاني بود كه چندي بعد به پرسپوليس آمد و خيلي زود نظر مصطفي دنيزلي را جلب كرد.

 

بارها شنيده بوديم كه افندي به سرخپوشان مي‌گفت: «در هيچ زماني و تحت هيچ شرايطي نبايد بي‌انگيزه باشيد. من بازيكني مي‌خواهم مثل كنعاني كه هميشه خوب تمرين كند و باانگيزه باشد تا بشود روي او حساب كرد.»

 

همين يعني كه باشگاه در انتخاب راه درست، اشتباه نكرده و از آن پس، چشم باشگاه خيره شد به ملي‌پوشان تيم‌هاي پايه و محسن عاشوري هم مي‌گويد: «بعد از اينكه كنعاني را جذب كرديم و دنيزلي هم راضي بود، خود من يك بار در فدراسيون با اكبر محمدي صحبت كردم و خواستم كه در انتخاب درست بازيكنان ما را كمك كند. يك بار هم ايشان به دفتر باشگاه آمد براي معرفي بازيكن چون معتقدم كه بهترين راه براي داشتن يك انتخاب درست، مي‌تواند مشورت با مربيان تيم‌هاي پايه باشد.»

 

حالا به‌خاطر همين داستان ساده كه نقصي هم در آن نيست، كميته رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي اكبر محمدي سرمربي تيم ملي جوانان را منشوري اعلام كرده و پرسپوليس را متهم. اما سوال اينجاست كه براي داشتن يك انتخاب درست آيا راهي بهتر از مشورت گرفتن از مربيان تيم‌هاي ملي و تيم‌هاي پايه هست؟ بهتر است زاويه نگاه‌مان را كمي تغيير بدهيم. رفتار پرسپوليس در اين ماجرا حتي از جذب آن همه ستاره و مربي پرتغالي‌شان هم درست‌تر بوده و چه بهتر كه به جاي اتهام‌هاي بيجا، با متخلفان واقعي برخورد شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)