با اشاره به بدهی باشگاه ها

مرجع خبری پرسپولیس : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اگر در جلسه برای بررسی بدهی باشگاه‌ها به نتیجه نرسیم اختیار داریم از کسر امتیاز و تعلیق استفاده کنیم.

 

اسماعیل حسن‌زاده با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره بدهی باشگاه‌ها در لیگ برتر و سایر لیگ‌ها گفت:

 

رسالت اولیه کمیته انضباطی رسیدگی به تخلفات مالی نیست اما آنقدر بدهی باشگاه‌ها زیاد است که انرژی ما را کم کرده است. بیش از 40 باشگاه را بدهکار یافتیم و بعضی آرایی که درباره فوتبال صادر می‌کنیم به ما مربوط نیست اما حیثیت باشگاه‌ها را به نوعی مخدوش کرده است.

 

وی ادامه داد: در دو جلسه متفاوت با هیئت رئیسه این مسئله را به اطلاع آقایان رساندیم تا برخورد قانونی صورت بگیرد. اگر باشگاهی نتوانست بدهی‌اش را تسویه کند، اختیار داریم از کسر امتیاز و تعلیق باشگاه استفاده کنیم. سایر لیگ‌ها نیز تا 10 مرداد فرصت دارند تسویه کنند.

 

حسن‌زاده درباره تغییر آیین‌نامه کمیته انضباطی گفت‌: برای پر کردن خلأ قانونی در آیین‌نامه، تغییر را شروع کرده‌ایم و این فرصت را در اختیار افراد قرار دادیم و کسانی که می‌توانند به ما کمک کنند ‌نظرشان را اعلام کنند. نظرات خوبی جمع‌بندی شد که در اولین فرصت خواهید دید.

 

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود شما از تجارب کارشناسان بهره نمی‌برید و شاید نمی‌خواهید از آنها استفاده کنید، تصریح کرد: دوست داریم صاحب‌نظران نظراتشان را اعلام کنند اما مشورت در صدور رأی شایسته نیست و در بخشی دیگر این کار را انجام می‌دهیم. بیشتر دوستانی که می‌توانند دست ما را بگیرند اگر مانعی نباشد نظراتشان را به ما می‌گویند.

 

وی درباره اینکه گفته می‌شود کمیته استیناف عادلانه‌تر احکام را صادر می‌کند گفت: همیشه مراجع بالاتر کارشان مطلوب‌تر است. کمیته استیناف طرفین پرونده را، مگر در موارد خاص نمی‌بینند. برای کمیته انضباطی پیشنهاد داده‌ایم عضو دیگری به ما اضافه شود. در یک فصل 1500پرونده در 10 ماه به ما می‌رسد که برای 4نفر زیاد است و کافی است یکی از پرونده‌ها زمان زیادی ببرد.

 

حسن‌زاده درباره تغییر مدیریت در باشگاه راه‌آهن اظهار داشت: مدیریت جدید باشگاه راه‌آهن که بدهکارترین باشگاه لیگ برتر از حکمی که ما صادر کردیم بود در چند روز گذشته کارهای بزرگی انجام داد. مدیرعامل این باشگاه گفته بود دوست دارد شروعی بی‌حاشیه در لیگ داشته باشد بنابراین راه‌آهن اکنون از لیست باشگاه‌های بدهکار خارج شده است. با شاهین بوشهر نیز جلسه‌ای داشتیم و امیدواریم این باشگاه نیز بتواند نقدینگی را در اختیار گرفته و تسویه حساب کند.

 

وی همچنین درباره تعامل با رسانه‌ها عنوان کرد: قبل از حضور در فدراسیون فوتبال در سابقه کاری‌ام بیش از 200ساعت برنامه تلوزیونی و رادیویی داشتم، بنابراین عطشی برای اینکه جلوی دوربین باشم، نبود.

 

یکی از خبرگزاری‌ها در همان اوایل مطلبی نوشت و البته نقض کرد کجای دنیا رئیس کمیته انضباطی اینقدر پاسخ می‌دهد. اکنون نیز انرژی ما به این ختم می‌شود که چگونه باید پاسخ دهیم، ممکن است در یک روز 10رأی صادر کنیم و شب باید پاسخگو باشیم. واقعاً دوست نداریم وقت رسانه را بگیریم.

 

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود، صدور احکام کمیته انضباطی مدت زیادی طول می‌کشد، گفت: نمی‌توان یک شبه رأی داد. قبول دارم باید شتاب کار بیشتر شود. بعضی از روزها بیش از 50 مسابقه در لیگ‌های مختلف به ما گزارش می‌رسد و امیدواریم با افزایش کادر این معضل را کم کنیم.

 

حسن‌زاده درباره محرومیت قلعه‌نویی و محرومیت تماشاگر برای پرسپولیس تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم از فاکتوری به نام محرومیت تماشاگر استفاده نکنیم زیرا امتیاز‌آورترین آیتم در آسیا تماشاگر است. گاهی اوقات می‌بینم انسان‌های محترمی با فرزندانشان در ورزشگاه حضور دارند و دوست ندارم این تماشاگران محروم شوند. در بازی داماش و پرسپولیس قرار شد دو امتیاز از پرسپولیس کم شود اما این محرومیت به دو جلسه عدم حضور تماشاگران تغییر کرد که کمیته استیناف آن را تشخیص داد.

 

وی افزود: محرومیت قلعه‌نویی مربوط به فعالیتش در فصل گذشته است که در این فصل باید اجرا شود. استقلال می‌دانست قلعه‌نویی چنین وضعیتی دارد وشاید شانس فتح‌الله است، زیرا سال گذشته کرار جاسم را در اختیار گرفت که محرومیت داشت.

 

حسن‌زاده در باره سیستم شناسنامه انضباطی گفت: از سال 90 این کار را شروع کردیم که هر بازیکنی در لیگ برتر اگر یک پرونده داشته باشد از جمله اینکه شاکی بوده، رأیی به نفع‌ او صادر شده، خلافی کرده باشد و سایر موارد نامش با تمام مشخصات ذخیره می‌شود. هر تیمی قبل از اینکه بازیکنی جذب کند می‌تواند از ما تمام سوابق او را بگیرد.

 

حسن‌زاده در پاسخ به این سؤال که چرا آیین‌نامه فیفا را در کشور اجرا نمی‌کنید گفت: فیفا برای جایگاه خودش آیین‌نامه نوشته و کشورها مستلزم هستند آیین‌نامه خودشان را بنویسند امیدوارم که بتوانیم از آیین‌نامه فیفا نیز بهره بگیریم.

 

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره دلالی، بی‌نظمی در واسطه‌گری در فوتبال گفت: مطمئناً در کمیته انضباطی و سایر کمیته‌ها می‌توان قدمهایی برداشت، اینگونه پدیده‌ها ریشه‌های عمیقی دارد که باید با عزم عمومی بتوان این مشکل را حل کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)