مرجع خبری پرسپولیس : مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با اشاره به مشکلات مالی گفت: فکر می‌کنم امسال اولین تیمی که از لیگ کنار بکشد، ما هستیم.

 

امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش گیلان در خصوص وضعیت تیم فوتبال داماش و اینکه گفته می‌شود قرار است در باشگاه پرسپولیس سمت بگیرد، صحبت‌های زیر را انجام داد.

 

وضعیت داماش چگونه است؟

شرایط خیلی اسفبار است. واقعا فکر می‌کنم امسال اولین تیمی که از لیگ کنار بکشد، ما هستیم. در مسائل مالی کاملا صفریم.

 

پس چه طور یارگیری کردید؟

ریش گرو گذاشتیم و بچه‌ها با اعتبار من  وارد گود شدند. وضعیت‌مان به قدری بد است که برای گرفتن خانه برای بازیکنان غیر بومی به مشکل خوردیم. مالیات بچه‌ها را از سهمی که در فدراسیون فوتبال داشتیم پرداخت کردیم. من واقعا نگرانم که چه طور هزینه‌های سفرمان را در طول فصل تامین کنیم.

 

چرا کسی به این تیم کمک نمی‌کند؟

احتمالا فکر می‌کنند داماش جزو ضروری‌ها نیست. دو سه نفر باید به این تیم کمک کنند که نمی‌کنند. در استان، استاندار کارگروهی تشکیل داده تا بتوانند تیم را بفروشند و احتمالا نتایجی هم به دست می‌آید. مقامات قضایی پیش از این می‌گفتند این باشگاه باید با قیمت کارشناسی شده به فروش برسد اما در یک هفته اخیر به این نتیجه رسیدند که با آن قیمت به فروش نمی‌رسد و با روش چانه زنی باید این باشگاه به فروش برسد. اکنون که تیم بسته شده و مسابقات در حال شروع شدن است کسی نیست که بخواهد تیم را بخرد.

هر کسی بخواهد تیم را بخرد می‌خواهد که تیم تحت نظر او بسته شود اما خریدار اکنون باید مطیع سیستمی باشد که از قبل بسته شده است. کسی به عنوان خریدار پای کار نیست و بودجه‌ای هم تامین نمی شود. مقامات قضایی مستقر در سیستم هم می گویند دیگر نمی توانند هزینه کنند. استاندار و خودم به دنبال اسپانسر هستیم اما کسی جلو نمی آید.

 

با این شرایط چرا استعفا نمی دهید؟

من قصد استعفا دادن داشتم اما بازیکنان تیم گفتند اگر شما بروی تیم منحل می شود و من بررسی کردم که اگر بروم نه تیمی تشکیل و نه اردویی برگزار می شود و تیم تا منحل شدن پیش می رود، مجبور شدم بمانم چون احساس مسئولیت می کردم. برای همه نامه نوشته ام که قادر نیستم این تیم را حفظ کنم و این تیم تا منحل شدن پیش رفته است. از طرفی اگر بخواهم استعفا دهم می گویند می خواهد به پرسپولیس برود.

 

اتفاقا این روزها بحث حضور شما در پرسپولیس هست.

به محض اینکه با رویانیان تماس تلفنی بگیرم این معنا و مفهوم را پیدا می کند که می خواهم به این تیم بروم. در ماه گذشته چند تماس تلفنی با فتح الله زاده هم داشتم چرا کسی نمی گوید می خواهم به استقلال بروم؟

 

به این دلیل که همه شما را پرسپولیسی می دانند.

این هم حرف درستی است. ما روز شنبه طبق دعوتی که پروین انجام داده بود با پیشکسوتان پرسپولیس جلسه ای در خصوص ادامه حضور رویانیان داشتیم و نگرانی هایی بابت اینکه اگر رویانیان برود و تیم به مرحله واگذاری برسد وجود داشت. درباره اینکه تا مشخص شدن مالک چطور این تیم اداره شود بحث هایی بود. شب همان روز من با رویانیان در خصوص شروع مسابقات و برگزاری بازی ها در ماه رمضان صحبت هایی داشتم. این جلسات را همیشه داریم اما به این مفهوم نیست که می خواهم به پرسپولیس بیایم. اگر روزی بیکار شدم و خواستم فقط کار ساخت و ساز مسکن داشته باشم به رویانیان کمک می کنم البته اگر من را بخواهد.

 

این روزها بحث واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی مطرح است.

پرسپولیس برای واگذاری باید به فرابورس عرضه شود اما پیشنهاد من این است که بهترین کار برای این تیم پذیره نویسی است. باید سهمی برای هواداران، پیشکسوتان، بازیکنان گذشته که هنوز به کسوت پیری نرسیده اند و همچنین مدیریت اختصاص دهیم.

 

بگذریم. آیا از فدراسیون برای داماش کمک گرفته اید؟

آنها بیشترین کمک را به ما کرده اند و هر موقع خواسته ایم سهم مان را داده اند. البته من پیشنهاد می کنم با توجه به شرایط اقتصادی برخی تیم ها، باشگاه هایی که از نظر مالی در شرایط بهتری هستند بهتر است از سهم خود بگذرند و آن را در اختیار تیم هایی دهند که در حال زمین خوردن هستند. هیچ کسی فکر نکرده که داماش یک هنجار است و حفظ آن می تواند به یک شهر کمک کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)