در آمریکا پسر کلینزمن را تمرین می دهم

مرجع خبری پرسپولیس : احمدرضا عابدزاده همچنان در آمریکا به سر می برد و به نظر می رسد قصد دارد فعلا آنجا بماند.

 

سنگربان افسانه ای سال های نه چندان دور پرسپولیس و تیم ملی ایران، نمی تواند شادی و شعف خود را از پیوستن امیر به جمع سرخپوشان پنهان کند، او البته می گوید هیچ نقشی در این انتقال نداشته است:

 

 

* قرار بود اوایل تابستان به ایران برگردی!

_ فعلا همینجا هستم، آرامش عجیبی دارم و تصمیم گرفتم مدتی اینجا بمانم و در آرامش زندگی کنم.

 

* شنیده ایم در آمریکا آکادمی دروازه بان ها را تاسیس کرده ای؟

_ بله؛ شاگردان زیادی در رده های سنی مختلف دارم و از صبح تا غروب آفتاب مشغول فعالیت هستم. دروازه بان لس آنجلس بلوز و یک تیم دیگر هم تحت نظر من تمرین می کنند و خلاصه شرایط خوبی دارم چون عاشق تمرین و فعالیت ورزشی هستم.

 

* درآمدت چطور است؟

_ درآمد خوب است اما مخارج هم خیلی زیاد است. دیروز یک ماهی 4 کیلویی خریدم 10 دلار با گوشت کیلویی 2 دلار (حدود 4 هزار تومان ، مقایسه کنید با قیمت 21 هزار تومانی گوشت گوساله در تهران!)

 

* مرغ کیلویی چند دلار است؟

_ 1 دلار ! (کمتر از 2 هزار تومان!

 

* احمد آقا انگار 20 سال است رفته ای آمریکا!

_ هنوز 2 ماه هم نشده، چطور؟

 

* با این قیمت هایی که گفتی موقع سفر به ایران می توانی مرغ سخاری بیاوری!

_ (بلند می خندد) شنیده ام گران شده، دوستم می گفت مرغ در تهران کیلویی 4 دلار است (8هزار تومان)، گفتم من آشنا ندارم وگرنه می توانستم کیلویی 1.5 دلار بفروشم به بازار تهران، هم خودم سود کنم، هم مصرف کنندگان با قیمت ارزان مرغ بخرند. ولی کار من فوتبال است و بلد نیستم از این کارها بکنم! دست مریزاد کسانی که این چیزها را وارد می کنند و یک شبه میلیاردر می شوند. اصلا بی خیال این بحث ها شویم، در مورد یک دکتر مصاحبه کردم و گفتم پای من را نابود کرد و کلی بدهکارش شدم! من را ممنوع الخروج کردند! اینجا چند ایرانی که دوستم دارند، من را بردند پیش چند پزشک جراح و پروفسور و از پایم ام . آر . آی گرفتند، گفتند اگر ما عملت می کردیم و اینطور می شد بیچاره می شدیم، از کار معلق می شدیم و باید جریمه سنگینی پرداخت می کردیم…

 

* جدا از این حرف ها آنجا احساس دلتنگی نمی کنی؟

_ اینجا هر طرف را نگاه می کنی ایرانی می بینی، گاهی وقت ها فکر می کنم لس آنجلس تهران است. من عاشق ایرانم و قطعا دوست دارم کنار اقوام و هم وطنانم باشم اما چاره چیست؟ مجبورم این برهه از زندگی ام را در خارج از کشور سپری کنم، وقتی در مملکت خودم من را نمی خواهند چه کاری از دستم بر می آید؟ در کشوری که همه اذعان دارند یک دروازه بان بزرگ و موفق بودم همه می گویند تمریناتش سنگین است و باعث مصدومیت می شود! اما یورگن کلینزمن اینجا پسرش را سپرده دست من و گفته هرطور می خواهی او را تمرین بده، اگر زیر دست تو دروازه بان شد که شد ، اگر نشد باید برود دنبال یک شغل دیگر. هرچند این کار او برایم خوشایند است اما در دلم کلی بغض و غم دارم، با خودم می گویم یک آلمانی در آمریکا با من اینطور رفتار می کند و پسرش را می سپرد دست من اما در ایران می گویند تمریناتش سنگین است، باشد بروند با تمرینات سبک دروازه بان بسازند…

 

* کلینزمن هم در لس آنجلس ساکن است؟

_ او سال هاست در اینجا زندگی می کند.

 

* سر تمرینات شما هم می آید؟

_ بله یک پیشنهاد هم برای همکاری در کار یک آکادمی بزرگ داده که شاید این کار را انجام دهیم.

 

* درباره بازی ایران و آلمان و شادی پس از گشودن دروازه شما صحبتی کرده اید؟

_ (می خندد) بابت گلزنی خوشحال بود و تور دروازه من را گرفته بود و تکان می داد، منظور خاصی نداشت، چون بعد از مدت ها گلزنی کرده بود هیجان زده شد.

 

* چه شد با جدایی امیر از لس آنجس بلوز موافقت کردی؟

_ من در کارها و تصمیماتش دخالتی ندارم. خودم از نوجوانی مستقل بودم و همین اصل را در تربیت پسرم هم گذاشتم. امیر خیلی از هم سن و سال های خودش پخته تر است، سال ها در انگلستان و آمریکا تنها زندگی کرده، تحصیلاتش را ادامه داده و فوتبالش را هم بازی کرده. می دانستم از اسپانیا و ایران پیشنهاد دارد، تنها حرفی که زدم این بود که اگر همچنان در خارج از کشور بازی کنی از چشم مربیان تیم ملی دور می مانی و در نهایت هم خودش انتخاب کرد. از 4 تیم ایرانی پیشنهاد داشت و تصمیم گرفت که به پرسپولیس برود.

 

* نقشی در پرسپولیسی شدن امیر نداشتی؟

_ من که در آمریکا هستم و ارتباطی با مدیران و مربیان پرسپولیس ندارم، اگر داشتم هم برای هیچکس حتی امیر لابی نمی کردم. من برای خودم هم لابی نکردم و برای کار آمدم این طرف دنیا! امیر هم به هر جایی برسد کار خودش است چون لابی کردن برای او و هر جوان دیگری در سن امیر مانع پیشرفت است. من خودم فکر می کردم می خواهد به ملوان برود اما تلفنی به من گفت باشگاه پرسپولیس او را می خواهد و چون از بچگی عاشق این تیم بود می خواهد پرسپولیسی شود، من هم گفتم هرطور خودت صلاح می دانی و هرکجا که هستی من فقط برای آرزوی موفقیت دارم.

 

* فکر می کنی امیر می تواند در پرسپولیس پیشرفت کند؟

_ به خودش بستگی دارد و روحیاتش. من در جوانی با مشکلات بسیار بزرگی مواجه بودم اما جایگاه خودم را به دست آوردم. من به خودم اعتماد داشتم و مدام به تمرین می پرداختم تا پیشرفت کنم. وقتی مطمئن شدم که بهترین هستم، باز هم تمریناتم را بیشتر کردم تا کسی نتواند به جایگاه من برسد، به کسی کاری نداشتم و وقتی می دیدم کسی مزاحم کارم می شود بدون واهمه پر و بالش را قیچی می کردم. مشکل من فقط مصدومیت ها بود، در آن دوران خیلی ها توی کارم گذاشتند و دشمن من بودند اما با عملکردم اجازه ندادم به هدفشان برسند. امیر پسر من است، از کودکی عاشق دروازه بانی بوده و اصول گلری را هم بلد است، در دو کشور انگلیس و آمریکا هم دروازه بانی کرده اما شرایط بازی کردن در ایران با بقیه کشورها متفاوت است. مسائل فنی فقط نیمی از قضیه است، نمی خواهم هیچوقت از پسرم حمایت رسانه ای کنم ولی مطمئنم رسانه ها و مردم به خاطر اینکه امیر پسر احمدرضا عابدزاده است نگاهی خاصی به او دارند و شاید دشمن هم زیاد داشته باشد. امیدوارم این انتظارات و توقعات روحیه امیر را پایین نیاورد، دروازه بانی پست بسیار خاصی است، اگر 5 توپ عالی بگیری همه برایت دست می زنند اما اگر یک گل بد بخوری با هم دست تو را می کوبند، امیدوارم امیر به جایی برسد که افتخار کنم پرسپولیس دروازه بانی با نام عابدزاده دارد، نه اینکه امیر افتخار کند که پسر احمدرضا عابدزاده است!

 

* از خریدهای جدید پرسپولیس اطلاع داری؟

_ در جریان هستم پرسپولیس نفرات بسیار خوبی را به خدمت گرفت و اگر سقف 7 خرید لیگ برتری نبود آن ها می توانستند 11 بازیکن درجه یک داخلی استخدام کنم. امیدوارم پرسپولیس این فصل نتایجی بگیرد که پرسپولیسی ها را در سراسر ایران و جهان خوشحال کند.

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)