اتفاقات عجیب در بازی دوستانه تیم ملی جوانان و سپاهان/ داور لیدر زردها بود!

مرجع خبری پرسپولیس : اتفاقات عجيب ديدار دوستانه(!) تيم‌هاي ملي جوانان و سپاهان يك بار ديگر ثابت كرد كه ورزش ايران با فقر فرهنگي روبه‌روست.

 

در این بازی دوستانه تیم ملی جوانان تا دقیقه 80 چهار بر دو از حریف پیش بود که به دلیل جنجال هواداران حاضر در ورزشگاه این بازی نیمه تمام شد و تیم ملی جوانان درزیر باران سنگ و الفاظ زشتی که از سوی برخي تماشاگران نثار ملی پوشان شد از زمین بیرون آمد و یک ساعتی در رختکن ورزشگاه محل بازی ماند تا وضعیت توسط نیروی انتظامی کمی آرام شود.

 

 

در بازی دیروز که درسه وقت 30 دقیقه‌ای برگزار می‌شد سردارآزمون در دقایق 25 و 48، حسین فاضلی در دقیقه 35 و احسان پهلوان در دقیقه 48 برای تیم ملی جوانان گلزنی کردند.

 

این بازی در زمین شماره دو مجموعه باغ فردوس و مقابل چشمان حدود 2000 تماشاگر برگزار شد.

 

سپاهان در این بازی با ترکیب اصلی‌اش محمدباقر صادقی، فرشید طالبی، هادی تامینی، حسن اشجاری، میلاد زنیدپور، احمد جمشیدیان، امید ابراهیمی، عادل کلاه کج، محمدرضا خلعتبری و سوکای به میدان آمده بود. ایران نژاد در دقیقه 50 و احمد جمشیدیان در دقیقه 55 گلزنی کردند.

 

اتفاقات اين بازي از زماني آغاز شد كه داور بازي به بيشتر بازيكنان تيم جوانان اخطار داد و با كارت قرمزش سردار آزمون را در دقيقه 80 و يك دقيقه بعد اكبر محمدي را اخراج كرد. پس از آن اتفاقاتي افتاد كه با واكنش تماشاگران همراه شد و در نهايت بازيكنان تیم ملی زمین را ترک کند.

 

البته عده‌اي از تماشاگران قصد ورود به زمين را داشتند که نیروی انتظامی مانع شد.

 

محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان به همراه فرشید طالبی و حسن اشجاری سعی کردند تا تماشاگران را آرام کنند اما این کار بی فایده بود و آنها فحاشی را ادامه دادند. در نهایت تیم جوانان بیش از یک ساعت در رختکن ماند و با اسکورت نیروهای یگان ویژه به رختکن محل اقامت خود بازگشت. البته این پایان کار نبود چرا که تعدادي از تماشاگران در اطراف درب های خروجی می خواستند با کادرفنی و سرپرستی و بازیکنان تیم ملی جوانان درگیر شوند که محرم نوید کیا وارد اتوبوس تیم ملی جوانان شد تا این اتفاق نیفتد.

 

حسین مرادی مدیراجرایی تیم ملی جوانان ایران در این باره گفت: این مساله را از طریق کمیته انضباطی پیگری خواهیم کرد چرا که شان تیم ملی در این دیدار پایین آورده شد و به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی جوانان بی حرمتی شد. این یک بازی دوستانه بود نه یک دیدار رسمی. ما در نیمه دوم وقتی از برگزارکنندگان بازی آب خواستیم، آنها حتی آب را هم از ما دریغ کردند. کادر فنی و سرپرستی تیم ملی از این اتفاق متاسف هستند چرا که تیم ملی شان بالایی دارد.

 

اكبر محمدي با انتقاد شديد از باشگاه سپاهان و هواداران منتسب به اين تيم اتفاقات ديدار تداركاتي تيم ملي جوانان مقابل سپاهان را تشريح كرد.

 

سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان درباره اتفاقات ديدار تداركاتي اين تيم مقابل سپاهان كه روز گذشته در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد، اظهار كرد: متاسفانه چند روزي است كه هجمه‌اي عليه تيم ملي جوانان آغاز شده و من فكر مي‌كنم كه همه اين كارها با طرح و برنامه قبلي است كه مي‌خواهد ما را از مسيري كه در آن حركت مي‌‌كنيم، دور كند.

 

وي ادامه داد: با اين حال اگر قرار باشد خودم را هم در اين مسير قرباني كنم اين كار را انجام مي‌دهم و نمي گذارم كه هيچ آسيبي به تيم ملي جوانان برسد. خودم را صبورتر مي‌كنم، چرا كه ما چاره اي نداريم و بايد در رقابت‌هاي قهرماني آسيا نتيجه‌ بگيريم.

 

محمدي در توضيح اتفاقات اين ديدار گفت: اول از هر چيزي بايد از مديريت باشگاه سپاهان كه از ما دعوت كردند، تشكر كنيم. ما پيش از اين بازي با ذوب آهن هم بازي كرده بوديم كه آنها خيلي خوب از ما ميزباني كردند، اما وقتي ما به محل بازي رسيديم، ديديم كه افراد متفرقه زيادي در آن رفت و آمد مي‌كنند. از آغاز بازي جو نامناسبي پشت نيمكت ما به وجود آمده بود و من به كادرم گفتم كه هم براي اين كه مشكلي پيش نيايد و هم براي بر هم نخوردن تمركز آنها به آن سمت زمين برويم كه البته بعد از اين كه به آن طرف رفتيم اين بار تماشاگران با تعداد بيشتري پشت سر ما آمدند.

 

وي افزود: نكته عجيب اين بازي اين بود كه يك ليدر داور بازي ما با سپاهان بود. ديشب هم من با ابرقويي نژاد رييس هيات فوتبال اصفهان صحبت كردم و او هم از اين موضوع اظهار تعجب كرد و گفت اين فرد نه كارت داوري دارد و نه مجوزي براي قضاوت.

 

سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان با اشاره به بازي خوب تيمش مقابل قهرمان فصل گذشته ليگ برتر گفت: بازي داشت خوب پيش مي‌رفت. تيم ملي جوانان نمايش بسيار خوبي مقابل سپاهان داشت، اما مثل اين كه درخشش بازيكنان ما به مذاق بازيكنان گران قيمت سپاهان خوش نيامده بود و آنها با بازيكنانمان زياد درگير مي‌شدند. داور هم در همه صحنه ها به سود سپاهان سوت مي زد و با بازيكنانمان درگير مي‌شد. ما چهار بر صفر از سپاهان جلو افتاده بوديم، اما در دقيقه 80 سپاهان دو گل خورده را جبران كرده بود. من به عملكرد داور اعتراض كردم. اعتراضم هم خيلي معمولي بود و خدا را شاهد مي‌گيرم كه هيچ بي‌احترامي به او نكردم. اما براي من عجيب بود كه وقتي تيمم در 10 بازي رسمي تنها دو كارت زرد گرفته چطور مي‌شود كه در يك چنين ديداري اكثر بازيكنان ما كارت زرد گرفته‌اند و يك بازيكن هم اخراج شده است. در همين لحظه كه با داور صحبت مي‌كردم يكي از بازيكنان سپاهان كه نمي‌خواهم اسمش را بياورم با الفاظ بدي با من صحبت كرد.

 

اكبر محمدي افزود: وقتي به سمت نيمكت برگشتم تماشاگراني كه پشت نيمكت ما بودند شروع به دادن ركيك‌ترين فحش‌ها به خانواده من و ساير اعضاي كادر فني كردند و در كمال تعجب به سمت ما سنگ پراكني كردند و حتي در حال بالا آمدن از فنس‌ها براي ورود به زمين بودند. چنين صحنه‌هايي را تاكنون در عمرم نديده بودم. در اين لحظه برخي از بازيكنان سپاهان از جمله محرم نويد كيا، فرشيد طالبي و حسن اشجاري كه جا دارد از آنها تشكر كنم ما را به وسط زمين آوردند و سعي كردند از سوي تماشاگران سپاهان آسيبي به ما نرسد. واقعا چيزهايي كه براي شما تعريف مي‌كنم خنده‌دار است اما ما يك ساعت در وسط زمين بوديم تا تماشاگران آرام شوند. نكته جالب اين بود كه مسئولان سپاهان در اين لحظات فقط نگاه مي‌كردند و در پاسخ به ما مي‌گفتند وضعيت هميشه همين طور بوده است.

 

وي ادامه داد: تنها 10 ـ 15 نفر بودند كه اين كارها را آغاز كردند و من مطمئنم با طرح و برنامه قبلي اين كار را انجام دادند. حتي بعد از اين كه به رختكن رفتيم يك ساعت هم در آنجا حبس بوديم و گفتند كه بايد صبر كنيد تا تماشاگران بروند و بعد بيرون بيايد. محرم نويد كيا پس از خروج ما از رختكن با ماشينش ما را تا خارج از اصفهان هم همراهي كرد. مي‌‌خواهم بگويم ما در مملكت خودمان هم غريب و مظلوميم. واقعا گناه ما چه بود كه از كيفيت فني بازيكنانمان دفاع كرديم. البته نتيجه‌ به هيچ وجه براي من مهم نبود، اما چرا بايد با تيم ملي جوانان اين طور برخورد شود. اين بازيكنان سه ماه ديگر بايد در رقابت‌هاي مهمي به ميدان بروند و به جاي اين كه آنها را تشويق و حمايت كنند اين طور مورد توهين قرار مي‌گيرند و يك بازيكن 17 ـ 18 ساله چنين صحنه‌هاي زشتي را مي بيند.

 

اكبر محمدي با بيان اين كه اين كارها جهت دار بوده و براي خارج كردن تيم ملي جوانان از مسير موفقيت برنامه‌ريزي شده گفت: چند روزي است كه عليه من هجمه زيادي به وجود آمده، اما اين موضوع نبايد به تيم ملي آسيبي برساند. ما نماينده ايران هستيم و توهين به كادر فني و بازيكنان تيم ملي مثل توهين به پرچم و ملت است. وقتي به خارج مي‌رويم از طرف كشورهاي خارجي با بالاترين تشريفات مورد استقبال قرار مي گيريم، اما باشگاهي كه ادعا مي‌كند فرهنگي ورزشي است، هوادارانش اين طور از تيم ملي كشورشان استقبال كردند.

 

وي افزود: اگر روز گذشته يكي از آن سنگ‌ها به سر من يا كادر فني يا بازيكنان برخورد مي‌كرد، باشگاه سپاهان چه جوابي مي‌داد؟ مگر ما اسرائيلي يا دشمن ايران بوديم كه اين طور با ما برخورد كردند. من به جد خواستار اين هستم كه باشگاه سپاهان درباره اتفاقات اين بازي توضيح بدهد. بازيكنان ما واقعا بدون هيچ دليلي مورد هتاكي و حمله قرار گرفتند.

 

سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان در پاسخ به اين سوال كه فكر مي‌كند بحثي كه چند روز قبل مبني بر مشاوره او به رويانيان براي جذب چند بازيكن پرسپوليس مطرح شده بود چقدر در اتفاقات اين ديدار موثر بود؟ گفت: به نظر من هم اين موضوع بي‌ربط نيست. ديروز بازيكني كه قبل از بازي با من صحبت كرده بود در حين بازي به من توهين كرد. پيش از اين كه بازي آغاز شود، من 20 دقيقه با كرانچار و مرزبان صحبت كردم و همه چيز عادي بود. حتي تماشاگران من و كادر فني سپاهان را تشويق كردند، اما نمي‌دانم دليل اين اتفاقات چه بود. متاسفانه بحث‌هايي كه برخي افراد براي من درست كردند، در اين وقايع بي‌تاثير نبود و من همه اين افراد را به خدا واگذار مي‌كنم. عليپور (دبير ستاد رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي) كه بدون هيچ گونه سند و مدركي و فقط بر اساس شايعه روزنامه‌‌ها اين اتهامات را به من مي‌زند، اين شرايط را به وجود آورده است. من نگران تيم ملي جوانان هستم. فدراسيون بايد در اين وضعيت تصميم مناسبي بگيرد. اگر آنها فكر مي‌كنند كه تيم ملي جوانان با وجود اكبر محمدي به حاشيه مي‌رود، من به راحتي كنار مي روم ، چرا كه مهم براي من موفقيت اين تيم است.

 

وي در پايان گفت: تيم ملي جوانان پيش از اين هم يكي، دو تيم ليگ برتري را شكست داده و كيفيت خود را ثابت كرده بود. اين تيم ماحصل نه فقط من و كادر فني، بلكه 120 مربي و چند هزار بازيكني است كه براي انتخاب بهترين‌ها تست شده‌اند. خود سپاهاني‌ها هم درباره داور اين بازي مي‌گفتند كه او اين كاره نيست و تازه جالب است كه به شما بگويم كه اين داور بعد از پايان بازي در رختكن براي ما خط و نشان مي‌كشد! روز گذشته فردي مثل داوود فنايي كه سال‌ها براي تيم ملي و پرسپوليس زحمت كشيده فحش‌هايي خورده كه حتي در طول بازي‌گري‌اش هم نشينده بود. اما فقط مي‌توانم براي باشگاه سپاهان متاسف باشم.

 

داود فنایی درباره اتفاقات حاشیه‌ای بازی تدارکاتی تیم ملی جوانان با سپاهان اظهار داشت: واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. در پایان بازی فهمیدیم که داور این مسابقه یکی از لیدرهای سپاهان بوده است. شنبه با تیم ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر بازی کردیم و آنها چون میزبان بودند از هیئت فوتبال درخواست داور کردند و به این بازی دوستانه رسمیت بخشیدند اما متأسفانه دیروز این اتفاق نیفتاد و از همان بدو ورودمان به ورزشگاه برایمان مشکل ایجاد کردند.

 

فنایی درباره اینکه گفته می‌شود وی ابتدا به هواداران سپاهان فحاشی کرده گفت: خوروش سرپرست تیم سپاهان درست زمانی که هواداران این تیم در حال فحاشی به من بودند کنارم ایستاده بود. دویست نفر به ما بی احترامی می‌کردند و حتی خود خوروش گفت چیزی به آنها نگو. خود ما هم از دست آنها عاصی هستیم. ما چون 4 گل زده بودیم این فحاشی‌ها را انجام دادند.

 

فنایی تصریح کرد: من مربی تیم ملی هستم نه بازیکن پرسپولیس که اینطور فحاشی کرده‌اند. البته در دوران بازیگری‌ام از این چیزها زیاد دیده‌ام. روز گذشته نگران بچه‌هایی بوده‌ام که تا به حال این شرایط را ندیده بوده‌اند. چرا باید اتفاقی رخ دهد که نویدکیا مجبور شود تا زمان رفتن اتوبوس ما از ورزشگاه آنجا بماند تا مسئله‌ای پیش نیاید.

 

وی افزود: ما تیم ملی بودیم و یک تیم بی ادعا به سپاهان 4 گل زد. اگر هواداران سپاهان این تیم را تشویق می‌کردند چه اتفاقی رخ می‌داد؟ داور در این مسابقه 12 کارت به بازیکنان ما نشان داد. معلوم است که سرمربی تیم باید از این بازیکنان حمایت کند ما ده بازی رسمی انجام داده‌ایم و فقط سه کارت زرد گرفته‌ایم. سپاهانی‌ها فکر کرده‌اند با تیم محلی بازی دارند. اول بازی سرمربی ما را تشویق کردند و آخر بازی به او فحش دادند.

 

فنایی با انتقاد از میزبانی سپاهان تصریح کرد: آنها یک لیوان آب هم دست بازیکنان ما ندادند. این چه میزبانی است؟ البته ما تمام تمرکز خود را روی آمادگی تیم خودمان می‌گذاریم ولی امیدوارم از این پس هر تیمی به اصفهان می‌رود به مشکل نخورد. ما با تیم ذوب آهن هم بازی کردیم اما هیچ مشکلی پیش نیامد.

 

وی تصریح کرد: بازیکنان میلیاردی سپاهان حتی یک دست هم روی سر تیم ملی نکشیدند. خلعتبری یک و نیم میلیارد تومان از سپاهان پول گرفته اما کل بازیکنان تیم ملی جوانان از باشگاه‌های خود 100میلیون تومان هم نگرفته‌اند. برخوردهایی که روز گذشته شد در شأن تیم ملی نبود و البته قطعاً مسئولان فدراسیون خود این موضوع را پی‌گیری می‌کنند.

 

مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی جوانان در پایان خاطرنشان کرد: این مسأله در اصفهان اپیدمی است و قبلاً هم چنین اتفاقاتی افتاده است. ما می‌خواستیم با این بازی دوستانه نقاط ضعف خود را بشناسیم و اگر ده گل هم می‌خوردیم ناراحت نمی‌شدیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)