مرجع خبری پرسپولیس : سفیر ایران در ترکیه می گوید مشکلات شخصی و شرایط روحی مصطفی دنیزلی مانع از ادامه همکاری این مربی ترکیه ای با پرسپولیس شد.

 

دنیزلی چطور آمد و چرا رفت؟ ابتدا اعلام شد كه او در مرخصی است. مرخصی وی هم برای چندین بار تمدید شد، تا اینكه مانوئل ژوزه به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد، در حالی كه تاكید می شد دنیزلی به ایران باز می گردد.

 

 

برای یافتن بخشی از پاسخ به این سوال ها به سراغ سیاستمداری رفتیم كه در این مسئله نقش داشت و ورزش را از دوران كودكی در مسجد سلیمان آغاز كرد و تا 16 سالگی در همین محل به ورزش خود ادامه داد.

 

از نكات برجسته فعالیت سیاسی و ورزشی این فرد، بازكردن پای مربیانی چون مصطفی دنیزلی در فوتبال ایران است. مربی كه فوتبالدوستان ایرانی به خوبی او را می شناسند و با او خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارند.

 

او حتی شنول گونش سرمربی سابق تیم ملی تركیه را نیز به تهران كشاند تا شاید فوتبال ایران بتواند از توانایی های وی استفاده كند كه نشد.

 

چگونگی حضور دنیزلی در ایران، فراهم كردن زمینه حضور شونل گونش در فوتبال ایران، داشتن مراودات ورزشی باكشورهای دوست، معرفی شاخصه های ورزش حرفه ای در دنیا، حضور ورزشكاران ایرانی در تركیه،‌ تاثیر سفارتخانه ها در تعاملات ورزشی ‌و كمك به تیم ها و مطالب دیگر از نكات خواندنی گفت و گو با بهمن حسین پور سفیر ایران در تركیه است.

 

حسین پور كه سالها در عرصه دیپلماتیك فعالیت كرده و علاوه برداشتن مسوولیت 14 ساله تشریفات وزارت امور خارجه كشورمان؛ سفیر ایران در اتیوپی،‌ كاردار جمهوری اسلامی در تانزانیا و سركنسول ایران در استانبول نیز بوده است. پرداختن به ورزش را جزو لاینفك زندگی می داند و معتقد است همه افراد جامعه حتی یك سیاستمدار هم باید به ورزش بپردازد‌.

 

* دلالان نقشی در خصوص حضور دنیزلی در فوتبال ایران نداشتند

سفیر ایران در آنكارا در ابتدای سخنان خود به چگونگی حضور مصطفی دنیزلی در فوتبال ایران اشاره كردوگفت:بر خلاف تصور بسیاری از افراد، حضور این مربی ترك درفوتبال ایران توسط دلالان صورت نگرفت ودلالان هیچ نقشی درآن نداشتند.

 

حسین پور یادآورشد: ‌به دلیل آشنایی كه ازقبل بادنیزلی داشتم یك بار در زمان محمد آجورلو مدیرعامل وقت باشگاه پاس تهران و اخیرا هم درباشگاه پرسپولیس و در زمان مدیریت محمد رویانیان صحبتی با دنیزلی در خصوص حضور در ایران داشتم. البته باید تاكید كنم كه انجام این كار و در نهایت حضور این مربی ترك در ایران به درخواست مدیران عامل دو باشگاه یاد شده صورت گرفته بود.

 

* رویانیان از من خواست دنیزلی را به پرسپولیس بیاورم

وی ادامه داد: با توجه به آشنایی كه با رویانیان داشتم وی از من خواست زمینه حضور دنیزلی را در تیم پرسپولیس فراهم سازم. من هم به خاطر آشنایی با این مربی؛تلفنی خواسته رویانیان را برایش مطرح كردم كه به دلیل مشكلات شخصی، این مسوولیت را در وهله نخست نپذیرفت.

 

سفیر ایران در تركیه افزود: عدم پذیرش این مسوولیت از سوی دنیزلی، ازدواج و عمل قلب او بود. به همین خاطر چاره ای نداشتم جز اینكه حضوری به منزل وی در منطقه تنگه بسفر استانبول بروم و بار دیگر حضوری درخواست مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را مطرح كنم.

 

حسین پور گفت: پس از یك ساعت و نیم مذاكره با وی، بالاخره او پذیرفت كه به تهران بیاید اما تاكید كرد كه باید در این خصوص با همسرش نیز هماهنگ كند. چهار روز از ملاقات ما نگذشته بود كه نظر مثبت خود را برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس اعلام كرد. بعد از آن بودكه قائم مقام باشگاه از طرف مدیرعامل برای نهایی كردن قرارداد دنیزلی به تركیه آمد. بنابراین حضور دوباره دنیزلی در تهران به این ترتیب بود و پای هیچ دلالی هم در بین نبود.

 

وی در پاسخ به این سووال كه با توجه به شرایط خاص پرسپولیس در لیگ برتر كشور، آیا حضور دنیزلی دراین تیم و در چنین موقعیتی به صلاح بود؟ گفت: دنیزلی درشرایط نامناسبی به تیم پرسپولیس پیوست. وضعیت این تیم زمانیكه دنیزلی وارد تهران شد مناسب نبود، ضمن اینكه خود او هم شرایط روحی خوبی نداشت. بنابر این طبیعی است كه نتواند نتیجه مناسبی كسب كند.

 

وی درخصوص ترك تیم پرسپولیس از سوی دنیزلی نیز یادآور شد: زمانیكه دنیزلی برای مرخصی به تركیه آمد و مرخصی او نیز طولانی شد؛ به خوبی مشخص بود كه شرایط روحی خوبی ندارد. این موضوع را در استانبول به رویانیان گوشزد كرده و گفتم كه اگر فردی شرایط روحی مناسبی نداشته باشد در هیچ مصدری نمی تواند بازدهی لازم را داشته باشد و بهتر است كه روی او سرمایه گذاری نشود.

 

سفیر ایران در آنكارا همچنین به این نكته اشاره كرد كه در زمان مدیرعاملی آجورلو در باشگاه پاس تهران نیز ، او دنیزلی را به مسوولان این باشگاه معرفی كرده است و حتی اولین مذاكره با ‘كخ’ مربی تیم فوتبال استقلال تهران نیز توسط او در تركیه انجام شده و یا اینكه زمینه حضور اولین داور ترك برای قضاوت دیدارتیم های پرسپولیس – استقلال در سال 82 -83 توسط او صورت گرفته است.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)