مرجع خبری پرسپولیس : یک کارشناس حقوقی ورزش گفت: در صورتی که سازمان لیگ و صدا و سیما بر سر حق پخش تلویزیونی به توافق نرسند خطر تعلیق فوتبال ایران را تهدید می‌کند.

 

احمدرضا براتی در مورد چالش بین سازمان لیگ و صدا و سیما بر سر مبلغ حق پخش تلویزیونی، گفت:

 

سازمان لیگ این حق را دارد که دوربین‌های صدا و سیما را به ورزشگاه‌ها راه ندهد تا بر سر میزان حق پخش تلویزیونی به توافق برسد زیرا حق پخش تلویزیونی جز لاینفک فوتبال حرفه‌ای است. بهتر است مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ صحبت‌هایی را مطرح کنند که بتوانند آن را عملی کنند.

 

وی ادامه داد: فیفا به میزان حق پخش تلویزیونی کاری ندارد و حتی سازمان لیگ می‌تواند حق پخش تلویزیونی را با تفاهم هزار تومانی واگذار کند زیرا توافق و تفاهم وجود دارد اما اگر پخش مسابقات از تلویزیون بر اثر فشارهای سیاسی، حکومتی و بدون توافق انجام گیرد در آن صورت خطر تعلیق فوتبال ایران را تهدید می‌کند که ظاهرا در لیگ برتر این فصل چنین اتفاقی رخ داده است.

 

معاون حقوقی اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران با انتقاد از عدم اجرای قوانین در فوتبال عنوان کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال، قوانینی که خودشان وضع کرده‌اند را هم اجرا نمی‌کنند. به طور مثال طبق آئین‌نامه انضباطی باشگاه‌های بدهکار باید تعلیق شوند اما در عمل می‌بنیم که فقط باشگاه‌هایی مثل شیرین فراز کرمانشاه یا پیام مشهد به طور سمبلیک تعلیق می‌شوند. در حالی که 75 درصد فوتبالیست‌های لیگ برتر از باشگاه‌های خود طلبکارند. آن هم در حالی که باشگاه‌های حرفه‌ای نباید حتی یک مورد بدهی داشته باشند.

 

براتی تصریح کرد: در ساختاری که قانون نوشته می‌شود اما اجرا نمی‌شود معنایش آن است که ساختاری کاملا بی‌قانون داریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)