مرجع خبری پرسپولیس: اسماعيل حلالي كه خودش در دهه 70 يكي از هافبك‌هاي خوب پرسپوليس و تيم ملي بوده درباره مشکلات فنی و تاکتیکی این تیم نظرات جالبی دارد.

 

سرمربي تيم ب پرسپوليس كه تيمش را براي اردوي بدنسازي به تبريز، زادگاهش برده امسال اميدوار است با تيمش در جام حذفي هم حاضر شود.

 

 

آقاي حلالي بازي‌هاي پرسپوليس را ديديد؟ به نظرتان مشكل تيم كجاست؟


چه بگويم؟ خب مربي شناختي از بازيكنان ندارد و طبيعي است يك مقدار زمان ببرد تا اين شناخت به دست بيايد اما تاسفم از اين است كه چرا محمد نوري كه يك سر و گردن بالاتر از خيلي از بازيكنان تيم است تنها 10 دقيقه بازي كرد و بازي اول هم كامل روي نيمكت بود. به نظر من تنها زماني كه سرمربي نسبت به تيم شناخت پيدا مي كند وقتي است كه از يك نفر بپرسد و راه را اشتباه نرود. شما وقتي وارد يك راه ناشناخته مي‌شويد حداقل بايد به يك نفر اعتماد كنيد. متاسفانه شرايط پرسپوليس اينطور است كه اگر دو سه بازي را از دست بدهد شايد نشود تيم را جمع كرد و آن وقت قهرماني از دست مي‌رود.

 

در بازي فجر چرا پرسپوليس نتيجه نگرفت؟
ما وقتي در تهران و ورزشگاه آزادي مقابل فجر كه مدعي هم نيست مي‌بازيم فردا كه بازي‌هاي به مراتب سخت‌تر مقابل تيم‌هاي قوي‌تر و با تماشاگر داريم، قطعا به راحتي نمي‌توانيم امتياز بگيريم. من فكر مي‌كنم بي‌اعتمادي سرمربي به ديگران برايش مشكل‌ساز شده و اين بي‌اعتمادي تاوان دارد كه تاوانش دور شدن تيم از قهرماني است البته هنوز اتفاقي نيفتاده اما اگر تيم عادت به باخت و مساوي كند خيلي بد است. تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود بايد در بازي‌ دوستانه و بازي درون‌تيمي و تمرين هم دنبال برد باشد.

خطوط سه‌گانه پرسپوليس را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
ما در فاز دفاعي بهترين‌ها را گرفتيم اما انگار نفرات خط دفاعي با هم هماهنگ نيستند يا حداقل با آنها خوب كار نشده. من بازي نفت را به دقت ديدم. مي‌ديدم كه مدافعان پرسپوليس توپ‌هاي ساده را يا بد دفع مي‌كنند يا بي‌دقت. طوري بازي مي‌كنند كه انگار ما نفت بوديم و آنها پرسپوليس البته همه اينها به مرور زمان درست مي‌شود اما اين اتفاق بايد هر چه زودتر بيفتد چون زمان در پرسپوليس طلا است. اينجا مربي فرصت چنداني ندارد. شايد در تيم‌هاي ديگر يك مربي 10 هفته نتيجه نگيرد اشكالي پيش نيايد اما در پرسپوليس نهايتا 3 يا 4 هفته زمان دارد. خدا كند پرسپوليس هر چه زودتر شرايط خوبي پيدا كند.

در خط هافبك مشكل را كجا ديديد؟
ما هافبك دفاعي در استانداردهاي پرسپوليس نداريم البته سيستم تيم هم براي بازيكنان ناشناخته است. در خط حمله هم سه بازيكن جذب شده‌اند كه خصوصيات شبيه هم دارند به‌صورتي كه وقتي دو نفرشان هم كنار هم بازي مي‌كنند مشكلات حل نمي‌شود. ما در خط حمله به بازيكنان كناري كه سرعت عمل خوبي داشته باشند نياز داريم كما اينكه بازيكنان از تك موقعيت‌ها هم خوب استفاده نمي‌كنند مثلا در همين بازي فجر ديديد كه فشنگچي دروازه خالي را باز نكرد. با اين حال ما بازيكنان خوبي داريم. غلامرضا رضايي بازيكن بدي نيست. در سال‌هاي قبل و در جناحين از او بازي خوبي گرفته نمي‌شد و كارآيي نداشت اما با خصوصياتي كه او دارد مي‌توان بازي بهتري از اين بازيكن گرفت.
در مجموع اينكه مشكلات تاكتيكي پرسپوليس زياد است كه ان‌شاءا… با همفكري و جلسات هماهنگي بر آنها فائق مي‌آيند اما با تمام تفاسير تيم نياز به يك هافبك دفاعي كلاسيك دارد كه بار تهاجمي حريف را خنثي كند و هر چه زودتر اين اتفاق بيفتد به شكل‌گيري تيم كمك مي‌كند…

از تيم خودتان هم بگوييد.
ما دو هفته در تهران بدنسازي كرديم و الان يك هفته است كه در تبريز اردو داريم. 80-70 درصد نفرات تيم را هم انتخاب كرده‌ايم. مي‌خواهيم يك كار كاملا حرفه‌اي انجام بدهيم اما ساختن يك تيم قدرتمند واقعا كار سختي است. روزي دو يا سه جلسه تمرين مي‌كنيم و مي‌دانيم كه بايد سختي كشيد تا موفق شد.

بازي‌هاي‌تان از كي شروع مي‌شود؟
بازي‌هاي ليگ دسته سه از 20 شهريور به بعد شروع مي‌شود البته اگر جام حذفي برگزار شود در اين رقابت‌ها هم حاضر خواهيم بود.

امسال كه در كادر فني تيم ب تنها نيستيد؟
نه، آقايان سرلك، اسد توكلي و حسن عمراني هم هستند. قرار است ماساژور و فيزيوتراپ هم داشته باشيم و رفته رفته به‌صورت حرفه‌اي كارمان را دنبال كنيم كه اميدوارم هر چه سريع‌تر اين اتفاق بيفتد. البته بايد از آقاي رويانيان تشكر كنم كه نسبت به سال قبل امكانات بيشتري در اختيارمان گذاشته و از تيم حمايت مي‌كند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)