مرجع خبری پرسپولیس : معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید در گفتمان خود با عوامل فوتبال و مدیران باشگاه ها از ادبیات بهتر و شایسته تری استفاده کند و با حفظ حرمت افراد در مسیر ایجاد احترام متقابل گام بردارد.

 

محمود سالارکیا در واکنش به انعکاس خبر منتشر شده در سایت فدراسیون فوتبال مبنی بر حضور محمد رویانیان در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و با توجه به اینکه در عنوان مطلب از کلمه احضار استفاده شده بود، اظهار كرد:

 

متاسفانه در جریان این موضوع شاهد عملکرد مطلوبی از سوی فدراسیون فوتبال نبوده ایم. اینکه اکبر محمدی از باشگاه نفت تهران شکایت کرده است در عمل ارتباطی با باشگاه پرسپولیس پیدا نمی کند. حال اگر فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی آن به دنبال اطلاعات در یک زمینه خاص هستند می توانند با مراجعه به باشگاه پرسپولیس و در پیش گرفتن رفتاری در شأن این باشگاه بزرگ، هواداران و مدیریت آن، اقدام كنند.

 

وی ادامه داد: طرف های این پرونده اکبر محمدی و باشگاه نفت تهران هستند که به هیچ‌وجه موضوعیت مستقيمي با باشگاه پرسپولیس ندارند و در این میان استفاده از کلماتی مانند «احضار» در تیتر خبر منعکس شده روی سایت فدراسیون كه در محیط حقوقی از نظر عمومی بار معنایی و حقوقی مشخصی دارند، جایز نبود.

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه رفتارها باید با توجه به شأن افراد و در نظر گرفتن فضای فوتبال تنظیم شود، ادامه داد: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ابزاری برای ایجاد انضباط، اخلاق و احترام است و در این راستا این کمیته باید ادبیات بهتری را نسبت به مدیران باشگاه ها و کل جامعه فوتبال به کار بگیرد.

 

سالارکیا در ادامه بيان كرد: به نظر می رسد، هدف کمیته انضباطی کسب اطلاعات بیشتر درباره پرونده مورد اشاره است. از این رو نوع و انعکاس خبر قابل قبول نیست. بدون شک از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال انتظار می رود در جهت حفظ حرمت افراد حرکت کند تا متقابلا از محیط فوتبال بی احترامی نبیند.

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود: در این مطلب استفاده از کلمه «احضار» هیچ ضروریتی نداشت و چنین ادبیاتی شایسته هیچ‌یک از مدیران، مربیان و اعضای خانواده فوتبال نیست. همواره باید در جهت تلطیف محیط فوتبال گام برداریم چرا که همین حالا هم فوتبال ایران از ناحیه عدم رعایت چنین مسائلی با تنش های گوناگون روبرو است. این گونه اتفاقات می تواند با ایجاد سوء تعبیرهای مختلف و تشویش اذهان عمومی منجر به خبرسازی هایی شود که نه در شأن فدراسیون فوتبال ایران است و نه شایسته باشگاه های کشور و هواداران و مدیران آن! چنانکه در همین مورد خبرگزاری ها با توجه به نوع خبر درج شده روی سایت فدراسیون با عباراتی چون احضار مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به انتشار آن پرداخته اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)